هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 13:08
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 6 آذر 1401 ساعت 19:18
يكشنبه 6 آذر 1401 19:15 ساعت
2022-11-27 19:18:01
شناسه خبر : 362760
بازی نفس‌گیر و سرنوشت‌ساز ایران با آمریکا بلافاصله بعد پیروزی دلچسب ایران مقابل ولز شروع شده است. کلینزمن با اظهارات توهین‌آمیز خود سوت شروع این بازی را به صدا درآورده است.
بازی نفس‌گیر و سرنوشت‌ساز ایران با آمریکا بلافاصله بعد پیروزی دلچسب ایران مقابل ولز شروع شده است. کلینزمن با اظهارات توهین‌آمیز خود سوت شروع این بازی را به صدا درآورده است.
گروه سیاسی-رجانیوز: در بحبوحه‌ی جام‌جهانی فوتبال قطر و بازی سرنوشت‌ساز روز سه‌شنبه، جدای از بلندگوهای رسانه‌های بیگانه که شبانه روز درحال پمپاژ اخبار منفی و ناامیدکننده علیه ایران هستند، تیم رقیب نیز تمام توان رسانه‌ای خود را پای کار آورده تا با برهم زدن تمرکز و اتحاد تیم ملی فوتبال، بازی را قبل آغاز رسمی پیروز شود و نگذارد مردم ایران همدلانه، زیر یک پرچم، لحظات شیرین و وصف‌ناپذیری را تجربه کنند. 
 
به‌ گزارش رجانیوز؛ بعد از بازی ایران ولز در روز جمعه، یورگن کلینزمن کاپیتان سابق تیم ملی آلمان در برنامه‌ی تلویزیونی Match Of The Day شبکه‌ی BBC، ضمن تحلیل این بازی، صحبت‌های نسنجیده و کینه‌توزانه‌ای به‌زبان آورد.
 
او در بخشی از این برنامه در پاسخ به سوال مجری درمورد نفع ایران از داوری گفت: «این رفتارها و سبک بازی، فرهنگ و روش‌کار ایران است و کی‌روش هم که در مصر و کلمبیا ناموفق بود با این سبک و سیاق آن‌ها جور درآمده و به درد همدیگر می‌خورند. با صورت و احساساتشان داور را فریب می‌دادند، نیمکتشان شلوغ می‌کرد، به داور چهارم دائما شکایت می‌کردند. همه‌ی این‌ها بخشی از فرهنگشان است و کاری می‌کنند که تمرکزت را از دست بدهی و ندانی چه چیزی برایت مهم است».
 
این اظهارات که از روی خشم و عصبانیت از پیروزی شیرین ایران در مقابل یک تیم اروپایی مطرح شده است، از زبان کسی بیرون آمده که نزدیک به پنج سال سرمربی تیم ملی آمریکا بوده و اصالت آمریکایی او نیز شاید در اظهار چنین مواردی دخیل باشد. کلینزمن قبلا نیز در بازی ایران و آلمان در جام‌جهانی فرانسه، شدت خوشحالی خود را با کشیدن و پاره کردن تور دربازه ایران نشان داده‌ بود. این اتفاق در شرایطی بود که نتیجه‌ی آن بازی برای آلمان به حدی حیاتی نبود که دربازه‌بان آلمان خوشحالی زایدالوصف اینچنینی از خود بروز دهد.
 
 
به هرحال اظهارات کلینزمن که شیرجه‌های ماهرانه‌اش در بازی مقابل اتریش مشهور بوده و یکی از شرم‌آورترین لحظات جام‌جهانی ۱۹۸۲ در تبانی آلمان غربی و اتریش توسط وی رقم خورده‌بود، بی‌پاسخ نماند و کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران، پاسخ این اظهارات نسنجیده را با هوشمندی و دقت تمام داد.
 
کارلوس کی‌روش در پستی اینستاگرامی گفت: «سوای اینکه شخصا چه ارزشی برای صحبت‌هایت قائل باشم، حرف‌هایی که در خصوص فرهنگ ایران، تیم ملی و بازیکنانم زدی یک بی‌احترامی به فوتبال است. ما مایلیم از تو دعوت کنیم تا بعنوان مهمان ما به کمپ تیم ملی بیایی، و با بازیکنان ایرانی صحبت کنی و از آنان در خصوص، کشورشان، مردمشان، شاعران و هنرمندانشان، و فرهنگ هزاران ساله ایرانی بیاموزی. و همچنین از بازیکنان ما بشنوی که چقدر به فوتبال عشق می‌ورزند و به آن احترام می‌گذارند. همزمان ما با دقت نظر کامل می‌خواهیم بدانیم که فیفا در خصوص مسئولیت تو در کمیته مطالعات فنی جام جهانی قطر (۲۰۲۲) چه تصمیمی خواهد گرفت. چرا که کاملا واضح است که ما انتظار داریم قبل از بازدیدت از کمپ ما، از سمتت استعفا داده باشی.»
 
 
با این اوصاف اما کلینزمن با عقب‌گردی شگرف تمام صحبت‌های گذشته‌ی خود را پس گرفته و اعلام کرد که از گفته‌هایش برداشت نادرست شده‌است! این عقب‌نشینی در حالی‌ست که او صریح‌تر و واضح‌تر از این نمی‌توانست عمق اعتقاد باطنی خود و اطلاعات ناقص یا جهت‌دارش نسبت به ایران و فرهنگ ایرانی را بیان کند.
 
علاوه‌بر کلینزمن، روز گذشته صفحه‌ی رسمی فدراسیون فوتبال آمریکا در اقدامی توهین‌آمیز نشان «الله» را از پرچم مقدس ایران حذف کرده و مشخصا علاوه‌بر هدف گفته‌شده‌ی مذکور، به‌نوعی از اغتشاشات ایران حمایت ضمنی خود را اعلام کرد.
 
 
در این رابطه کاملیا سنمار بازیکن ایرانی-آمریکایی تیم فوتبال زنان برکلی نیز طی توییتی ضمن خوشحالی از حذف نماد «الله» از پرچم ایران گفت: «من در جمع کارمندان صفحه‌ی تیم فوتبال آمریکا در قطر بودم. آنها می‌خواستند نشان جمهوری اسلامی را از پرچم حذف کنند. من به آنها گفتم که این حرکتی زیرکانه برای حمایت از ایرانیان است. خوشحالم که آنها این کار را عملی کردند».
 
 
با توجه به عقبه‌ی غربی‌ها و آمریکایی‌ها در انجام اقدامات اینچنینی، ساده‌انگاری‌ست که این اقدامات را غیرعمدی  و تصادفی دانست. البته صفحه‌ی تیم فوتبال آمریکا بعد از فشارهای رسانه‌ای کاربران ایرانی و ترس از محرومیت و جریمه‌ی فیفا، مجبور به عقب‌نشینی شده و تصویر پرچم اصلی ایران را جایگزین آن قالب واهی و بی‌هویت کرد.
 
بنظر می‌رسد بازی نفس‌گیر و سرنوشت‌ساز ایران با آمریکا بلافاصله بعد پیروزی دلچسب ایران مقابل ولز شروع شده است. کلینزمن با اظهارات توهین‌آمیز خود سوت شروع این بازی را به صدا درآورده است. در واقع تیم رقیب می‌خواهد قبل از شروع رسمی بازی، مسابقه را با بر هم‌ریختن تمرکز تیم ملی فوتبال ایران ببرد. 
 
بنابراین در دو روز آینده باید برای عملیات‌های روانی سنگین‌تر علیه تیم ملی آماده بود؛ عملیات‌هایی که توسط رسانه‌های بیگانه‌ای همچون اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی و دیگر بازوهای رسانه‌ای غرب پیگیری می‌شود. با همه این اوصاف ایران آماده‌ی این جدال است. جدال نابرابری که خارج از مستطیل سبز نیز در جریان است. 
 
انتهای پیام/


دیدگاه کاربران

امید که الله ناکامشان کند.جشن پیروزی ایران چه جشن لذتبخشی خواهد بود.