هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 11:06
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 10 تير 1397 ساعت 14:46
دوشنبه 1 مهر 2018 14:30 ساعت
2018-7-1 14:46:53
شناسه خبر : 289102
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار واحدهای زرهی این رژیم در مرز جولان اشغالی خبر داده و گفت تل‌آویو بر تداوم اجرای توافقنامه عدم نزاع سال ۱۹۷۴ با دمشق تأکید دارد.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار واحدهای زرهی این رژیم در مرز جولان اشغالی خبر داده و گفت تل‌آویو بر تداوم اجرای توافقنامه عدم نزاع سال ۱۹۷۴ با دمشق تأکید دارد.
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در استان «درعا» واقع در جنوب غرب این کشور، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از استقرار واحدهای زرهی، توپخانه و تانک‌های این رژیم در مرز جولان اشغالی خبر داد.
 
به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، این رژیم انتظار درگیری با نیروهای ارتش سوریه را ندارد، اما به صورت احتیاطی و با هدف بالا بردن توان نیروهایش در مرز جولان، صبح امروز واحدهای زرهی را در این منطقه مستقر کرده است.
 
در بخشی از بیانیه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: «ارتش اهمیت زیادی برای ادامه اجرای توافقنامه عدم نزاع سال ۱۹۷۴ میان اسرائیل و سوریه قائل است. [اسرائیل] به سیاست پاسخ قاطع به هرگونه نقض حاکمیت اسرائیل و در معرض تهدید قرار دادن ساکنان آن، ادامه می‌دهد.»
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ممانعت این رژیم از عبور پناهجویان سوری از مرز جولان را تایید کرد.
 
به نوشته خبرنگار کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو که در نشست هفتگی کابینه این رژیم صحبت می‌کرد، گفت: «به حفاظت از مرزهای شمالی خود ادامه می‌دهیم. تا جایی که بتوانیم کمک‌های انسان‌دوستانه ارائه می‌کنیم، اما اجازه ورود [به جولان] را نخواهیم داد. توافقنامه مرزی سال ۱۹۷۴ با ارتش سوریه باید به دقت اجرا شود.»
 
وی گفت در ارتباط با عملیات ارتش سوریه در جنوب آن کشور، با کرملین و کاخ سفید در تماس مداوم است و با سران روسیه و آمریکا در این مورد رایزنی دارد. وی گفت رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم هم با همتایان روسی و آمریکایی خود در تماس است.
 
رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که تل‌آویو از مسکو و واشنگتن خواسته تضمین کنند که نیروهایی که او می‌گوید ایرانی هستند، به مرز جولان اشغالی نزدیک نشوند. پایگاه صهیونیستی «دبکا» امروز گزارش داد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است عصر امروز برای بررسی وضعیت سوریه تشکیل جلسه دهد. «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که به تازگی از واشنگتن بازگشته، در این نشست دیگر اعضای کابینه امنیتی را در جریان رایزنی‌هایش با طرف آمریکایی قرار می‌دهد.