هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 10:14
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت 16:02
پنجشنبه 16 مهر 1394 16:01 ساعت
2015-10-8 16:02:40
شناسه خبر : 224337
چند تن از دانشجویان از وزیر امور خارجه پرسیدند: «چرا به اوباما دست دادید؟» و «مخاطب سخنان امروز آقا چه کسی بود؟ » که وزیر امور خارجه ترجیح داد سؤال دانشجویان را بی پاسخ بگذارد!
چند تن از دانشجویان از وزیر امور خارجه پرسیدند: «چرا به اوباما دست دادید؟» و «مخاطب سخنان امروز آقا چه کسی بود؟ » که وزیر امور خارجه ترجیح داد سؤال دانشجویان را بی پاسخ بگذارد!

گروه سیاسی - رجانیوز: شعار «مرگ بر امریکا» دانشجویان انقلابی دانشگاه امام صادق علیه السلام که بواسطه حضور ظریف در این دانشگاه آنهم پس از سفر وی به امریکا و دست دادن با اوباما اتفاق افتاد، موجب ناراحتی رسانه های متعدد و پرشمار حامی دولت قرار گرفته، به نحوی که این رسانه ها شعار انقلابی «مرگ بر امریکا» را توهین به خود و ظریف تلقی کرده اند.

 

به گزارش رجانیوز، بر اساس روایت یک شاهد عینی از حضور محمد جواد ظریف در دانشگاه امام صادق علیه السلام که برای رجانیوز ارسال شده است، دانشجویان انقلابی این دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب پیرامون نگاه عوامانه و ساده اندیشانه برخی مسئولین به مذاکره با امریکا، بدور از هر گونه بی احترامی از وی در مورد مخاطب این سخنان سوال کرده و سپس اقدام به سر دادن شعار «مرگ بر امریکا » کرده اند.

این در حالی است که رسانه های متعدد حامی دولت برای فرار ظریف از پاسخگویی به این سوال به حق دانشجویان که واقعا مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب چیست، به فضاسازی گسترده درباره این اتفاق پرداخته اند. اما نکته حائز اهمیت آنجاست که ظریف این بار هم به سیاق روش همیشگی خود از پاسخ به این سوال مهم و البته دقیق دانشجویان طفره رفته و ترجیح داده است تا سکوت اختیار کند. 

 

یک شاهد عینی در حاشیه حضور محمد جواد ظریف در دانشگاه امام صادق(ع)  می گوید:

 قدم‌هایم را تندتر می‌کردم تا به مراسم گرامی‌داشت شهید محمدرحیم آقایی‌پور از فارغ التحصیل‌های دانشگاه امام صادق (ع) برسم که آقای محمد جواد ظریف را با تیم محافظ خود در مقابل مسجد دانشگاه دیدم، دانشجویان حاضر در مقابل مسجد به ایشان سلام دادند و محمد جواد ظریف به سرعت به داخل مسجد رفت، یک لحظه به این فکر فرو رفتم که ای کاش آقای ظریف به نامه‌های دعوت دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌های کشور برای بیان توافق هسته‌ای پاسخ مثبت می‌دادند، نه برای پاسخ درباره دو گل خورده ما طبق سخن آقای روحانی، بلکه برای تشریح سه گل زده ما به کشورهای 1+5 دانشگاه می آمدند.

 
فکر می‌کنم تشکل سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) چهار یا پنج بار ایشان را دعوت کرده‌اند ولی همانند دیگر دانشگاه‌ها پاسخ منفی شنیده‌اند. گویا سوالات بی‌پاسخ من در ذهن دیگر دانشجویان هم بود! 

آقای ظریف در داخل مسجد دانشگاه امام صادق (ع) فاتحه و چند صفحه قرآن به یادبود شهید آقایی‌پور خواندند و پس از آن با خانواده و مسئولین دانشگاه که در سردرب مسجد حضور داشتند؛ عرض تسلیت مجدد و خداحافظی کردند و از مراسم ختم شهید آقایی پور خارج شدند. در همین حین نماینده تشکل دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به سمت ایشان رفت و در حالی که خودش را معرفی می‌کرد دستش به شدت از سوی محافظ به سمت عقب کشیده می‌شد که آقای ظریف به تیم حفاظت خود گفتند: « بزارید صحبت کنند» و نماینده تشکل دانشجویی از آقای ظریف درخواست کردند برای پاسخ به سؤالات دانشجویان، جلسه سخنرانی با حضور ایشان در روزهای آینده در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شود، اما همانند گذشته جواب آقای ظریف منفی بود و گفتند: «وقت ندارم!!» 
 

در همین اثنا چند تن از دانشجویان که پاسخگویی آقای ظریف به خبرنگاران را دیدند، فرصت را برای پاسخگویی وزیر امور خارجه به سوالات خود مناسب دیدند و از ایشان پرسید: «چرا به اوباما دست دادید؟» و «مخاطب سخنان امروز آقا چه کسی بود؟ » اما وزیر امور خارجه ترجیح داد به سوال خنثی خبرنگار پاسخ بدهد اما دانشجویان را بی پاسخ بگذارد! 

پس از آن دانشجویان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند؛ شعاری که به نقل از یکی از حاضرین مشترک میان همه افراد کشور است. شعاری که مسلماً مورد حمایت تیم مذاکره کننده هم هست؛ مگر نه اینکه آقای ولایتی، رییس قبلی آقای ظریف و حامی فعلی تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفته‌اند: « شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل جوشیده از نیاز ملت ایران است» و همچنین سردار نقدی گفته‌اند: « شعار «مرگ بر آمریکا» شعاری راهبردی است» پس این، شعار ضد استکباری مشترک میان ملت و دولت و سیاستمداران، با هرنوع نگاه سیاسی است.

 



20
پسندیدم

دیدگاه کاربران

بنده خدا راست گفته وقت نداره باید حواسشو جمع کنه برای دست و روبوسی های بعدی که یه هو اتفاقی پیش میاد ...نباید از دست بده برای حسن سابقه اش در توافق با کدخدا لازمه....دلیلش هم معلومه خود بزرگ بینی در داخل و خود کم بینی در خارج ...این همون ویروس جهش یافته ی اصلاح طلباس!!!!!

درود بر تو. اصلاح طلبان ویروسهای زیادی را در جامعه انتشار داده اند که این بی ارزش ترین آنهاست
"مرگ بر خائن به انقلاب"

از یک سال قبل ملت نفوذ فراماسونرها را در قلب حکومت تذکر داده بودند.ولی کو گوش شنوا؟
مرگ بر منافقین که از کفار پست ترند.
مرگ بر امریکا و ایادی وطن فروش انها .

پسندیدم
19
مرگ بر آمریکا میگن اونوقت وزیر خارجه ما ناراحت میشه و اینو توهین بخودش میدونه ؟؟؟؟؟؟

کار دنیا برعکس شده واقعا !

رای منفی!
-31
دروذ بر ظریف شعار زدگی بس است عقلانیت با دنیا دلواپس های عزیز

پسندیدم
28
مرگ بر منافق

پسندیدم
24
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر آل سعود
مرگ بر انگلیس

رای منفی!
-24
مرگ بر منافق وطن فروش اجنبی پرست

رای منفی!
-24
من اوایل ارادت به آقای ظریف داشتم- وقتی دیدم که ترجمه غلط برجام به مجلس دادند به توانایی و سواد ایشان شک کردم.
این امکان هست که اینها نفهمیده باشند که چی را قبول کرده اند.

پسندیدم
24
درود و سلام خدا بر دانشجویان با غیرت