هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 02:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 17:39
شنبه 31 خرداد 1399 17:27 ساعت
2020-6-20 17:39:35
شناسه خبر : 337377
این­ سامانه پدافندی ­بامداد سی ام خرداد ­۱۳۹۸ یک فروند پهپاد فوق پیشرفته MQ-۴ C ترایتون تروریست‌های آمریکایی را در آب‌های جنوبی کشور و در محدوده کوه مبارک در ارتفاع ۵۰ هزار پایی هدف قرار داد.
این­ سامانه پدافندی ­بامداد سی ام خرداد ­۱۳۹۸ یک فروند پهپاد فوق پیشرفته MQ-۴ C ترایتون تروریست‌های آمریکایی را در آب‌های جنوبی کشور و در محدوده کوه مبارک در ارتفاع ۵۰ هزار پایی هدف قرار داد.
گروه سیاسی-رجانیوز: در سالگرد سرنگونی پهپاد MQ-4C آمریکایی توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار تصاویری از پست فرماندهی پدافند هوایی سپاه در شب سرنگونی این پهپاد منتشر شد. در تصاویر منتشر شده لحظات معنوی اتاق عملیات پاسداران انقلاب مشاهده می‌شود.
 
 
برای دیدن فیلم کامل منتشر شده در این خصوص به مدت 18 دقیقه اینجا کلیک کنید.
 
ساقط کردن پهپاد آمریکایی
در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه 30 خرداد 98 یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
 
پهپاد گلوبال هاوک محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود. بیشترین وزن این پهپاد در هنگام برخاستن، کمی بیشتر از ۱۴.۵ تن است که می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۱۳۶۰ کیلوگرم را با خود حمل کند.
 
 
بدنه این پهپاد از جنس آلومینیوم است و طراحی بدنه آن نیز به گونه ای طراحی شده تا از سطح مقطع راداری آن کاسته شود. از سویی این پهپاد مجهز به سیستم گرمایش سوخت است که به پرواز آن در ارتفاع بالا کمک خواهد کرد. گلوبال هاوک را از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا است چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترین پهپاد‌های آمریکایی محسوب می‌شود.
 
 
این ضربه به ارتش متجاوز آمریکا باعث شد تا ابزارهای نظامی این کشور به خصوص پهپادهای جاسوسی امریکا برای خریداران آن مورد تردید واقع شود. چند روز بعد رسانه‌های هندی گزارش دادند که هدف قرار گرفتن یک پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، دهلی‌نو را در خرید پهپادهای مسلح از آمریکا به تردید انداخته است. به نوشته پایگاه «هندوستان تایمز»، ارتش هند در حال بررسی طرحی برای خرید ۳۰ فروند پهپاد از آمریکا به ارزش ۶ میلیارد دلار بوده است اما پس از آنکه ایران توانست گران‌ترین پهپاد آمریکا را هدف قرار دهد، نظامیان هندی درباره توانایی پهپادهای آمریکا در پرواز در مناطق مورد مناقشه از جمله کشمیر به شک افتاده‌اند.
 
مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران

اگر موشکی دفاعی رو هم میدادن به شیخ حسن روحانیِ همینم نداشتیم

پسندیدم
12
حسام الدین آشنا که دهنش رو باز می کنه بیاد اینا رو ببینه

سلام ودرود خدا وفرشتگان الهی سلام بر همه انها که این همه عزت و شرف را به ارمغان اورده اند سردار دلاور خدا قوت .ارتش سپاه و بسیج نمایه اقتدار و شرافت ایرانی است درود برشما .کورباد چشمی که نمی تواند این همه عزت را ببیند .کجاست اون خائنی که می گفت دوره دوره گفتمان است نه موشک حقا که خرفت بود و خائن .خدا لعنت کند همه سران مزدو ر فتنه تاریخ را . خصوصا سران خائن و بیشرف فتنه امریکایی 88 را .

درود به شرف سربازان این مرز بوم از سپاهی وارتشی و بسیجی و ولایی