هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 13:07
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 10 مهر 1401 ساعت 14:38
يكشنبه 10 مهر 1401 14:25 ساعت
2022-10-2 14:38:21
شناسه خبر : 361111
طبق اعلام وزارت بهداشت، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور تا هفته منتهی به ششم مهر ماه، ۴۳ درصد بوده و میانگین استفاده از ماسک نیز در کشور به حدود ۲۱ درصد رسیده است.
طبق اعلام وزارت بهداشت، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور تا هفته منتهی به ششم مهر ماه، ۴۳ درصد بوده و میانگین استفاده از ماسک نیز در کشور به حدود ۲۱ درصد رسیده است.
گروه اجتماعی _ رجانیوز: طبق اعلام وزارت بهداشت، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور تا هفته منتهی به ششم مهر ماه، ۴۳ درصد بوده و میانگین استفاده از ماسک نیز در کشور به حدود ۲۱ درصد رسیده است.
 
طبق اعلام وزارت بهداشت، بر اساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی در کشور،  طی یک هفته اخیر تا هشتم مهر ۱۴۰۱، هیچ شهری با شرایط بسیار پرخطر در لیست شهرهای قرمز قرار نداشته است. همچنین تعداد شهرهای نارنجی ۱۶، تعداد شهرهای زرد ۲۰۰ و تعداد شهرهای آبی نیز ۲۳۲ شهر، برآورد شده است.
 
در عین حال براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، به بالغ بر ۳۳.۰۲ درصد رسیده است.
 
در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۳۰ شهریور تا ششم مهر ماه  ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۳.۸۸ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان همدان ۶۲.۳۵ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با ۲۹.۵۵ درصد بوده است.
 
همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۳ شهریور تا ششم ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۳.۸۸ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۹۳.۹۴ درصد بیشترین میزان رعایت و رستوران‌ها با ۴۲.۰۶ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.
 
بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۰ شهریور تا ششم مهر ماه بالغ بر ۲۱.۳۶ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان البرز با ۳۵.۷۲ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به یزد با ۱۱.۳۰ درصد بوده است.
 
همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از  ۲۳ شهریور تا ششم مهر ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱.۳۶ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۶۷.۳۴ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۷.۰۱ درصد است.
 
میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز از ۳۰ شهریور تا ششم مهر ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۹۰ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۵۱.۱۴ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان یزد با ۱۶.۹۷ درصد بوده است.
 
همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲۳ شهریور تا ششم ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۹۰ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۷۴.۲۹ درصد بیشترین میزان رعایت و پایانه‌های مسافربری درون‌شهری با ۲۴.۸۶ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند.
 
میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۰ شهریور تا ششم مهر ماه ۱۴۰۱، ۴۴.۵۸ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان همدان با ۸۰.۷۷ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان هرمزگان با ۲۴.۵۸ درصد بوده است.
 
همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲۳ شهریور تا ششم مهر ماه ۱۴۰۱، ۴۴.۵۸ درصد بوده است. سالن‌های سینما با ۹۴.۴۴ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۴۳.۰۵ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.
 
در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۳۰ شهریور تا ششم مهر ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۴۷۹۹۴ مورد بازرسی انجام شده است.
 
همچنین طی این مدت تعداد ۲۸۱۷۰ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۴۸۸ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.
 
- ۱۸۸ تیم بهداشت محیط به طور میانگین روزانه و جمعاً  ۳۳۸۴  تیم بهداشت محیط فعال در این ایام نظارت و کنترل پایانه های مرزی دانشگاه آبادان (مرز شلمچه)، اهواز (مرز چذابه)، ایلام (مرز مهران)، کرمانشاه (مرز خسروی)، زاهدان (مرز میرجاوه)، ایرانشهر (مرز ریمدان)، ارومیه (مرز تمرچین) و کردستان(مرز باشماق) را بر عهده داشته‌اند.
 
در عین حال  ۵۸۳۸ مورد بازدیدهای بهداشتی از مراکز اقامتی و محل‌های اسکان زائرین، ۳۱۸۴۳ مورد بازدیدهای بهداشتی انجام شده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۱۱۰۰ مورد پایش و نظارت انجام شده، ۱۶۴۷۰ مورد آموزش به خادمین موکب‌ها، ۱۷۱۹۰ مورد کلرسنجی انجام شده از منابع آب آشامیدنی، ۸۰۴۲۳ متر مکعب مقدار آب کلرینه شده، ۶۲۴ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی، ۱۳۶۶۲ سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل و ۱۲۵۴۴ کیلوگرم/لیتر مقدار مواد غذایی مشکوک معدوم شده، از اقداماتی بوده که در پایانه‌های مرزی داخل کشور انجام شده است.
 
اقدامات انجام شده در کشور عراق
 
همچنین تیم مهندسی بهداشت محیط در قالب ۲۸ نفر کارشناس مجرب در ایام برگزاری مراسم امر نظارت و کنترل بهداشتی عوامل محیطی و بازدید از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و درمانگاه‌های مستقر در عراق (کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و بین راه نجف و کربلا) را عهده دار بوده‌اند.
 
بر همین اساس بازدیدهای بهداشتی از مراکز اقامتی، محل‌های اسکان زائرین، موکب ها، ایستگاه های صلواتی و درمانگاه ها به میزان ۱۵۴۲ مورد انجام شده است. همچنین ۱۴۳۱ مورد جلسه آموزش در زمینه نکات بهداشتی برگزار شده، در ۱۲۹۳۴ مورد  آموزش به زائرین و ۶۸۵۸ مورد آموزش به خادمین موکب ها ارائه شده است. کلرسنجی انجام شده از منابع آب آشامیدنی در ۲۳۷۹ مورد، مقدار آب کلرینه شده در ۵۹۲۶ مترمکعب، سنجش دمای مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل ۸۰۳ مورد و سنجش روغن با دستگاه‌های پرتابل  در ۱۲۲ مورد انجام شده است.