هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403
ساعت 08:33
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 30 مرداد 1400 ساعت 16:25
شنبه 30 مرداد 1400 16:24 ساعت
2021-8-21 16:25:41
شناسه خبر : 350530
آیا از دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب های خود خسته شده اید؟ یکی از متداول ترین و تاثیرگذار ترین روش ها برای ایجاد دکوری جدید، تغییر رنگ دیوارها است اما مسئله ای که ذهن تمام صاحب خانه ها را مشغول میکند این است که برای زیبتر شدن منزل، کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟ برای پاسخ به این سوال، باید مزایا و معایب رنگ و کاغذ دیواری را بدانید و با توجه به آن تصمیم بگیرید. در این مقاله ما به طور کامل به بررسی تفاوت های رنگ و کاغذ دیواری را از جهات بررسی کنیم.

عواملی که باید برای مقایسه کاغذ دیواری و رنگ در نظر بگیرید

آماده سازی

مزایا کاغذ دیواری: اگر درحال حاضر دیوارهایتان با کاغذ دیواری پوشیده شده است و قصد تعویض آن را دارید، باید بگوییم که کندن کاغذ دیواری کاری بسیار چالش برانگیز است که برای اثرگذاری به صبر و ابزار مناسب نیاز دارد. کندن کاغذ دیواری را می توان با مواد شیمیایی یا ابزارهای برش انجام داد، اما باید مراقب باشید که به دیوار آسیب وارد نشود یا اینکه از مراکزی که در همین زیمنه فعالیت میکنند کمک بگیرید.

 

کاغذ دیواری

 

مزایای رنگ: برای اینکه دیوار خود را نقاشی کنید، باید ابتدا عیوب و ناهمواری های دیوار را کاملا برطرف کنید و سپس روی آن رنگ بزنید. اگر از رنگ پلاستیک استفاده نمایید، آماده سازی رنگ، 24 ساعت طول خواهد کشید. آماده سازی رنگ مدت زمان کمتری وقت میبرد.

تنوع

مطمئننا یکی از مهم ترین مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ، تنوع بالای آن است. رنگ هم تنوع زیادی دارد و شما می توانید دیوار خود را به هر رنگی که دلتان میخواهد رنگ کنید، اما مطمئننا تنوع رنگ به کاغذ دیواری نمیرسد. شما می توانید با کاغذ دیواری های طرح گل، داماس و راه راه ظاهر پذیرایی و اتاق خواب خود را به طو رکامل تغییر دهید.

دوام

بیشتر رنگ ها در برابر رطوبت مقاومت پایینی از خود نشان میدهند و پوسته پوسته می شود. در حالت کلی باید هر 3 تا 5 سال یکبار رنگ دیوار خود را تجدید کنید، به خصوص در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است و افراد به دیوارها دست میزنند. برخلاف رنگ، کاغذ دیواری در برابر رطوبت مقاوم است و لزومی ندارد که نگران سایش و پاره شدن آن باشید. بعضی از افرادی که در خانه فرزند خردسال یا حیوانات خانگی دارند، نگران هستند که کاغذ دیواری توسط کودک یا حیوانشان خراشیده شود, نیازی نیست که نگران باشید. برای چنین فضاهایی می توانید از کاغذ دیواری وینیل استفاده نمایید.

هزینه

به طور کلی هزینه نصب کاغذ دیواری گران تر از رنگ است اما طوبل عمر و دوام وال پیپر بیشتر است، بنابراین هزینه های رنگ به مرور زمان بیشتر خواهد شد. اگر شما فردی هستید که هر چند سال یکبار میخواهید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، شاید طول عمر فاکتور مهمی برایتان نباشد و رنگ را ترجیح بدهید.

هم کاعذ دیواری و هم رنگ، جنس های ارزان و گران دارند، مثلا اگر رنگ ارزان بخرید، احتمالا مجبور هستید دو یا سه لایه روی دیوار بمالید تا به خوبی رنگ بگیرید، کاغذ دیواری ارزان یک اقتصاد ناسازگار است. این کاغذ دیواری نازک و مستعد آسیب بیشتری است. در برخی موارد، اگر دیوارهای شما از شرایط کافی برای رنگ آمیزی برخوردار نباشند (بدون گچ کاری مجدد)، کاغذ دیواری با کیفیت خوب و ضخیم، نقص دیوارها را بدون هزینه، زحمت و استفاده از گچ و رنگ، پوشش می دهد.

متناسب با فضا

نوع فضا نیز در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری موثر است، مثلا برای محیط های مرطوب مانند آشپزخانه یا دیوارهایی که به حمام و سرویس بهداشتی منتهی می شوند، بهتر است که از کاغذ دیواری استفاده کنید و یا برای دیوارهایی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند هم پیشنهاد میکنیم که از کاغذ دیواری استفاده کنید، زیرا رنگ با مرور زمان به خاطر اشعه ماورای بنفش از بین می رود.

سفارشی سازی

شما می توانید هر رنگی که می توانید تصور کنید را بخرید و یا اینکه از ترکیب دو یا چند رنگ، آن را تولید کنید. کاغذ دیواری با اینکه تنوع رنگ زیادی دارد اما هنوز هم در سفارشی سازی نسبت به رنگ عقب تر است.

کاغذ دیواری برای پذیرایی

انتخاب مدل کاغذ دیواری پذیرایی مناسب برای منازل ایرانی، با توجه به فرهنگ مهمان نوازی ایرانی ها بسیار اهمیت دارد. فرهنگ ایرانی بهترین و شکیل ترین فضای منزل را به مهمان اختصاص می دهد. بنابراین طراحی دکوراسیون فضای اتاق پذیرایی در منازل ایرانی بسیار اهمیت دارد. انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی تاثیر مهمی در شکل گیری شخصیت و وقار خانه، نه تنها برای مهمان بلکه برای خودتان خواهد داشت.

بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی کدام است؟

الگوهای کاغذ دیواری سنتی مانند داماس و گلهای کلاسیک بهترین ایده های کاغذ دیواری برای پذیرایی رسمی مناسب هستند. شاید به نظرتان عجیب به نظر بیاید، اما حتی اگر دکوراسیون اتاق نشیمن شما سنتی باشد و عتیقه های گران بها را در خانه خود نگهداری میکنید، باز هم از کاغذ دیواری های 2021 برای پذیرایی خود استفاده کنید.کاغذ دیواری مدرن از دوام بیشتری برخوردار است، کاربرد آن آسان تر است و تقریباً در هر سبکی که دوست دارید به راحتی در دسترس است. یکی از بهترین و زیباترین مدل های کاغذ دیواری مدرن، سه بعدی میباشد که می تواند توجه هر بازدید کننده ای را به خودش جلب کرده و دکوراسیون پذیرایی شما را به طور کامل دگرگون سازد.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

کاغذ دیواری سه بعدی با حفظ کارایی کاغذ دیواری ساده به عنوان نوعی دیوار پوش در طراحی و دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود. اما برخلاف کاغذ دیواری های ساده دارای یک طرح متفاوت و در ابعاد بزرگ تر است که باید به صورت یک پارل در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتواند طرح کامل را نشان دهد. ویژگی مهم این محصول این است که شما می توانید براحتی با توجه به دکوراسیون خود طرح دلخواه خود را در ابعاد مورد نظر چاپ کرده و آن را بر روی دیوار نصب کنید؛ پوستر دیواری محصولی است که در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود و محدودیت چندانی ندارد. شما می توانید جدیدترین مدل های کاغذ دیواری سه بعدی را از سایت النین مارکت خریداری کنید.

مزایای کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • تطبیق پذیری بالا: کاغذ دیواری های سه بعدی با هر دکوراسیونی، چه سنتی و چه مدرن ست می شوند. همچنین نیازی نیست که نگران ترکیب شدن رنگ آنها با مبلمان، فرش ها یا سایر اکسسوری ها باشید.
  • نصب سریع: برخلاف تصور بسیاری از افراد، نصب کاغذ دیواری های سه بعدی در چند ساعت امکان پذیر است.
  • شستشوی آسان: تمیز کردن کاغذ دیواری به راحتی امکان پذیر است. فقط با جاروبرقی یا دستمال مرطوب، می توانید آنها را به صورت کاملی تمیز کنید. همچنین، می توانید خمیر کاغذ دیواری را خریداری کنید. استفاده از خمیر آسان است. به سادگی آن را روی دیوارهای خود بچرخانید و گرد و غبار سطح را جمع می کند. از طرف دیگر، می توانید برای تمیز کردن کاغذ دیواری سه بعدی از یک پارچه معمولی استفاده کنید.
  • دوام بالا: کاغذ دیواری سه بعدی، در صورتی که درست استفاده شود، میتواند برای مدت طولانی، معمولا 10 الی 15 سال دوام داشته باشد. برخلاف رنگ آمیزی مجدد دیوارها که معمولاً هر 3-5 سال یکبار انجام می شود-کاغذ دیواری سه بعدی یک سرمایه گذاری بلند مدت برای طراحی داخلی خانه میباشد.
  • جلوه بصری: با دکوراسیون سه بعدی خانه ها می توانید جلوه بصری خیره کننده ای ایجاد کنید. از ایجاد ظاهر زیبا تا ظاهر زیبای منحصر به فرد، کاغذ دیواری سه بعدی یک راه حل مدرن طراحی داخلی است که مطمئناً صنعت را متحول خواهد کرد. به علاوه اگر طرح، رنگ و همچنین الگوی مناسب را انتخاب کنید، می توانید زیبایی بصری کلی فضاهای داخلی خود را افزایش دهید.
  •  

 

قیمت کاغذ دیواری

 

قیمت کاغذ دیواری در سال 1400 چقدر است؟

به طور کلی قیمت کاغذ دیواری بر اساس تعداد رول محاسبه می شود، بنابراین قیمت اعلامی فروشنده به معنای قیمت یک رول با عرض و طول مشخص است. شما پس از اندازه گیری دیوار و محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری می توانید قیمت کاغذ دیواری را محاسبه کنید. علاوه بر قیمت هر رول کاغذدیواری شما باید هزینه نصب، چسب کاغذ دیواری و زیر سازی مورد نیاز برای دیوارها را نیز در نظر بگیرید. هزینه نصب هر رول کاغذ دیواری بین 10 تا 20 هزار تومان میباشد که این قیمت به جنس کاغذ دیواری، قابلیت شستشو، ضد چربی، طرح و الگو و کشور سازنده آن بستگی دارد.

خرید انواع کاغذ دیواری از سایت النین مارکت

شما می توانید بهترین و زیباترین مدل های کاغذ دیواری 2021 برای پذیرایی، اتاق خواب و دیگر فضاهای خانه را باتوجه به اندازه و قیمت از سایت النین مارکت خریداری کنید. النین مارکت وب سایتی است که سالها به صورت تخصصی بر روی فروش کاغذ دیواری تمرکز کرده است. جهت خرید کاغذ دیواری و استعلام قیمت به سایت (https://eleninmarket.com) مراجعه نمایید.