هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403
ساعت 02:13
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 17:52
شنبه 18 بهمن 1399 17:51 ساعت
2021-2-6 17:52:21
شناسه خبر : 344038

بلوک سبک IAGCO

بدون شک بلوک سبک یکی از مهم ترین و اساسی ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است. از بلوک های سبک در ساخت قسمت های مختلف یک ساختمان همانند سقف ها، دیوار های داخلی و خاجی و ... استفاده می شود. همچنین در ساخت این نوع بلوک از سیمان، شن، ماسه و آب استفاده شده و این دسته از بلوک ها در کارگاه های تولید بلوک و کارخانه ها تولید و در بازار مصالح ساختمانی توزیع می گردد. 
 باتوجه به تنوع بالای بلوک های ساختمانی، بلوک های سبک نیز در ابعاد و وزن های بسیار متفاوتی تولید و عرضه می شوند. حال در این مطلب متفاوت، قصد داریم این نوع از بلوک ها را باتوجه به نوع شکل آنها و نحوه تولید در کارخانه معتبر IACGO که در این زمینه تخصص خاصی داشته و از دیرباز در حوزه تولید مصالح ساختمانی و بلوک های سبک IAGCO فعالیت دارد، آشنا نمائیم.

 

بلوک سبک IAGCO چیست

 

بلوک های سبک از دید هندسی به چند دسته تقسیم می شوند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

بلوک های سیمانی انواع مختلفی دارند و با توجه به شاخص های متفاوتی دسته بندی می شوند. یکی از مهم ترین معیار هایی که با توجه به آن ها بلوک های سیمانی دسته را دسته بندی کرده و می توان ویژگی آن ها را به صورت کاملا جدا مورد بررسی قرار داد، دسته بندی با توجه به دید هندسی است.

بلوک های سبک با توجه به دید هندسی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • توخالی

    بلوک های توخالی یکی از انواع بلوک های سبک در دسته بندی آن ها در دید هندسی است. از این نوع بلوک ها بیشتر در ساخت دیوارهای باربر یک ساختمان استفاده می شود. شکل هندسی بلوک های تو خالی گونه ای است که بر روی سطح آن ها فضاهایی به صورت هم اندازه خالی وجود دارد. بسیاری از سازندگان و افراد فعال در این زمینه بر این باورند که این نوع بلوک های برای ساخت دیوارهای باربر مناسب نیستند. در حالی که بهترین انتخاب بلوک برای ساخت دیوارهای باربر بوده و می توانند وزن سقف را به بهترین شکل ممکن به زمین انتقال دهند.
  •  توخالی و غیر باربر

    از دیگر بلوک های سبکی که در دسته بندی بلوک ها از دید هندسی قرار گرفته می شوند، بلوک های سبک توخالی اما غیر باربر هستند. همانطور که از نام این نوع بلوک مشخص است، ظاهری همانند بلوک های باربر دارد اما گزینه ی مناسبی برای استفاده در ساخت دیوار های باربر نیستند. همانطور که از نام این بلوک ها مشخص است، این نوع بلوک ها توانایی تحمل کردن هیچ نوع باری را ندارند و تنها برای پارتیشن بندی یا همان تیغه کشی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.
  •  توپر

     با توجه به این که این نوع بلوک ها توپر هستند، وزن بیشتری نسبت به بلوک های تو خالی دارند. در کنار وزن بالای این نوع بلوک ها نسبت به دو نوع بلوک سبک شرح داده شده در قسمت قبل، قدرت بسیار بالایی را در برابر تحمل فشار دارا هستند و این مهم ترین دلیل استفاده از این نوع بلوک در ساخت دیوارهای باربر است. 

شاخص های انتخاب بلوک سبک

مهم ترین ویژگی های بلوک های سبک تولید شده در کارخانه IAGCO

معمولا هر مصالح یا حتی محصولی، یک سری ویژگی های بارز و مشخص دارد اما یکی از عوامل و دلایلی که باعث تفاوت کیفیت بین محصولات مشابه می شود، نحوه ساخت آن و رعایت یک سری از نکات است که کارخانه IACGO باتوجه به تجربه بالا و استفاده از بهترین مصالح روز دنیا، بلوک های سبک با کیفیت را در سراسر ایران عرضه می کند.

حال وقت آن رسیده تا با برخی از بهترین ویژگی های بلوک های سبک تولید شده در IAGCO آشنا شوید.

  1. تولید با قالب های روز دنیا

    بلوک سیمانی که توسط شرکت IAGCO در حال تولید می باشد با به روز ترین تکنولوژی و  دستگاه های دنیا در حال می باشد. قالب هایی که برای ساخت بلوک IAGCO مورد استفاده قرار میگیرند بیشتر حالت کام و زبانه و نر و ماده می باشند که این نوع قالب ها در دنیا به عنوان به روزترین سبک قالب گیری بلوک ها شناخته شده است.
  2. وزن پایین

    اولین و مهم ترین مزیتی که این دسته از بلوک ها دارا هستند و از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است، وزن کم آن ها است. به هر اندازه ای که وزن بلوک کم باشد، وزن مرده ی ساختمان نیز کاهش پیدا می کند و در نتیجه آسیب هایی که هنگام وقوع حوادثی همانند زلزله به ساختمان وارد می شود، به حداقل ممکن خواهد رسید. وزن پایین این دسته از بلوک ها مزیت های دیگری را برای افراد استفاده کننده فراهم می آورد که از جمله رایج ترین و مهم ترین آن ها می توان به سهولت در جا به جایی، نیاز به مصرف انرژی کم تر جهت حمل و انتقال و ... اشاره کرد.
  3. عایق حرارتی

    با توجه به این که بلوک های سبک مقاومت بسیار بالایی را در برابر حرارت دارند، به عنوان عایق حرارت در ساختمان مورد استفاده قرار گرفته می شوند. در ساخت بلوک های سبک از پوکه های معدنی و صنعتی خاصی استفاده می شود که وزن بسیار پایینی داشته و از نفوذ سرما و صدا جلوگیی می کنند. به همین دلیل یک عایق حرارتی به حساب می آیند.
  4. واکنش عالی در برابر آتش

     تمامی بلوک هایی که با پایه مواد سیمان تولید می شوند و در ترکیبات آن ها کم تر از یک درصد مواد آلی و سوختنی وجود داشته باشد، مقاومت بسیار بالایی را در برابر آتش از خود نشان می دهند و در دسته بندی ها در گروه A از گروه های واکنش در برابر آتش قرار گرفته می شوند.
  5. اجرای راحت

    همانطور که در قسمت های قبل به وزن پایین و تاثیر آن در اجرای راحت بلوک اشاره کردیم، این بلوک ها به راحت ترین حالت ممکن در امر ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته می شوند. کیفیت مصالح یکی از تاثیرگذار ترین عوامل در کیفیت دیوارهای ساخته شده است؛ به همین دلیل بلوک سبک تولید شده در هر کارگاه باید دارای یکسری استانداردهای مشخص شده باشند. یادتان باشد که بلوک ها باید توانایی مقاومت در برابر ضربه های مختلف را داشته باشند. 

می توانید در ویکی پدیا درمورد بلوک سبک اطلاعات بیشتری را کسب کنید.
امروزه بیشتر ساختمان های در حال ساخت را با استفاده از بلوک های بتنی و فلزی می سازند و تحمل بار ساختمان بر عهده ی بتن و فلز هایی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال مقاومت بلوک ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

قیمت بلوک سبک IAGCO

در صورتی که می خواهید درمورد قیمت بلوک سبک IAGCO اطلاعات بیشتری به دست آورید و همینطور قبل از سفارش خود به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید می توانید با شرکت ما از طریق شماره های تماس زیر تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و متخصصان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

مشاوره خرید بلوک سبک

نتیجه گیری
مهم ترین ویژگی که در انتخاب یا سفارش یک محصول مخصوصا مصالح ساختمانی باید به آن دقت کرد، قدمت یا همان تجربه کارخانه تولید کننده آن است که در این میان، وبسایت و شرکت IACGO باتوجه به ویژگی های ذکر شده و البته مهم تر از آن، رضایت بالای مشتریان، می تواند گزینه ای ایده آل و مناسب برای تولید و عرضه بهترین بلوک سبک باشد.