هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 02:23
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 22 آذر 1399 ساعت 19:08
شنبه 22 آذر 1399 18:59 ساعت
2020-12-12 19:08:33
شناسه خبر : 342523
گسترده شدن شهرها و افزایش جمعیت شهری در کنار استفاده روزمره شهروندان از فضاهای خصوصی و عمومی باعث شده است که نیاز به امنیت به یک نیاز ضروری هر مکان و ساختمانی تبدیل شود.
گسترده شدن شهرها و افزایش جمعیت شهری در کنار استفاده روزمره شهروندان از فضاهای خصوصی و عمومی باعث شده است که نیاز به امنیت به یک نیاز ضروری هر مکان و ساختمانی تبدیل شود.

اگر یک دهه قبل استفاده از دوربین های مداربسته تنها در مکان های دولتی و عمومی بزرگ دیده می شد، امروز استفاده از انواع دوربین مداربسته حتی در ساختمان های مسکونی کوچک و متوسط هم به وفور دیده می شود. بنابراین آگاهی از مطالب تخصصی در زمینه  دوربین مداربسته  به شما کمک می کند که با دید بهتری اقدام به خرید و نصب این دوربین ها در فضاهای موردنظرتان کنید.  

 

دسته بندی نیازها و قابلیت های مورد نظر، دریافت مشاوره از نمایندگی های معتبر دوربین مداربسته، خرید، انتخاب نصاب حرفه ای، فرآیند نصب و تنظیم دوربین مداربسته از جمله مواردی است که شما باید در فرآیند خرید تا نصب دوربین مداربسته به آن توجه کنید. در این مطلب سعی داریم که به اختصار مراحل نصب دوربین مداربسته را برای شما توضیح دهیم.

مراحل نصب دوربین مداربسته

اجرای دقیق مراحل  نصب دوربین مدار بسته ، کمک شایانی در نصب سریع و استاندارد خواهد داشت که پس از خرید آگاهانه، نوبت به اجرای این مراحل است. در این بخش، این مراحل را شرح خواهیم داد اما توجه داشته باشید که این مراحل، می بایست توسط یک نصاب حرفه ای انجام شود.

مراحل:

  1. کابل کشی: برای جلوگیری از صدمه دیدن دوربین یا دستگاه ها بهتر است این کار با دقت بیشتری انجام شود البته امروزه دوربین هایی بدون نیاز به کابل تولید می شوند که تقاضای بسیار زیادی نیز برای این دوربین ها در بازار وجود دارد.

نکته مهم در مرحله کابل کشی این است که مسافت این کار باید به شکل استاندارد انجام شود، در صورت عدم رعایت استانداردهای کابل کشی ایجاد نویز و قطع و وصل شدن مکرر تصاویر مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.

 

۲. تعیین نقطه نصب: مهم ترین نقاط، نقاطی هستند که سارقین ابتدا از آنجا ورود می کنند یا به سراغ آن می روند و نیاز است امنیت بالاتری داشته باشد. فاکتورهای متفاوتی در تعیین نقطه نصب دوربین مداربسته تاثیر دارد. برای مثال مشخص کردن نقاطی که احتمال ورود سارقان به یک مکان از آن نقاط بیشتر است از نکات مهم در تعیین محل نصب دوربین است.

همچنین جانمایی دقیق و درست دوربین، انتخاب ارتفاع و زاویه ی نصب مناسب، نقش پر رنگی در ارائه ی تصاویر واضح ایفا می کند.

 

۳. نصب دوربین در محل مورد نظر از قدیم گفته اند که هرکسی را بهر کاری ساخته اند. پیشنهاد ما این است که برای نصب درست و مناسب دوربین مداربسته از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. انتخاب مکان درست، تعیین فواصل دوربین ها و استفاده از تجهیزات مناسب نصب از جمله موضوعاتی است که در هنگام نصب دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشید.

برای مثال اگر از دوربین تحت شبکه استفاده می کنید، فواصل سوئیچ ها و فواصل دوربین ها تا سوئیچ یا تا دستگاه ذخیره ساز نیز بسیار حائز اهمیت است. در این مرحله از نصب دوربین مداربسته، می بایست عملیات داکت کشی انجام شود و کابل های تصویر، شبکه و یا آداپتور در معرض کابل های برق فشار قوی و امواج الکترومغناطیسی قرار نداشته باشند.

۴. اتصال کابل ها و تنظیمات دستگاه ذخیره ساز

نکته اساسی در هنگام اتصال کابل ها به دستگاه این است که همه دوربین ها از طریق کابل RG۵۹ به دستگاه ها متصل می شوند. بعد از اتصال کابل به دستگاه ها تنظیمات مورد نیاز دستگاه ذخیره ساز و دوربین مداربسته نیز باید انجام شود. به عبارتی دقیق تر چهارمین مرحله نصب دوربین مداربسته، انجام تنظیمات لازم  در دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز است که این مرحله در دوربین تحت شبکه و آنالوگ متفاوت است. در این مرحله، می بایست تنظیمات ساعت و تاریخ، ضبط، انتقال تصویر و ... را در دستگاه ذخیره ساز انجام داد و اتصالات لازم خروجی دستگاه ذخیره ساز به مانیتور جهت نمایش تصاویر را انجام داد.

اگر کاربر نیازمند انتقال تصویر است، می بایست پس از اعمال تنظیمات انتقال تصویر در دستگاه ذخیره ساز، تنظیمات لازم بر اپلیکیشن گوشی تلفن همراه یا تبلت و یا CMS لپ تاپ یا کامپیوتر را لحاظ کرد.

۵. مشاهده تصویر در مانیتور یا  گوشی تلفن همراهبرای مشاهده تصویر هم می توان از طریق کابل متصل به مانیتور آن ها را مشاهده کرد و هم می توان از طریق اینترنت از راه دور تصاویر را مشاهده کرد.

اگر موقعیت شما، حساسیت زیادی دارد بهتر است در نصب از مشاوران و متخصصان نصب، کمک بگیرید تا تعداد دقیق، محل نصب و نقاط نیازمند دوربین مدار بسته را برای شما بررسی و شناسایی کنند.

 

کدام برند دوربین مداربسته؟

کمپانی   هایک ویژن  پیشرو در تولید محصولات نظارت تصویری در جهان، در نوامبر سال ۲۰۰۱ به صورت مستقل تاسیس شد. این شرکت بارها اعتبار خود را در زمینه تولید محصولات امنیت و نظارت تصویری ثابت کرده و امروز به یکی از شرکت های پیشرو در زمینه حفاظت تصویری در کل دنیا تبدیل شده است. شعار اصلی شرکت هایک ویژن این است که این  شرکت به تحقیق، توسعه و نوآوری متعهد است پیشرو بودن شرکت هایک ویژن برای نوآوری ها و خلاقیت های جدید باعث شده است که شرکت هایک ویژن در کمتر از دو دهه به پرفروش ترین برند تجهیزات حفاظتی در کل دنیا تبدیل شود.

همچنین شرکت مهرتجارت در ایران نمایندگی برند هایک ویژن را در اختیار دارد و در ده سال گذشته همگام با تکنولوژی های برتر دنیا در زمینه دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظت تصویری و در راستای بهبود امنیت اماکن مختلف در سرتاسر ایران گامهای موثری برداشته است. با مراجعه به وبسایت شرکت مهرتجارت  به نشانی https://hiktejarat.com  می توانید از آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات نظارت تصویری آگاه شوید.