هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 02:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 27 خرداد 1399 ساعت 14:56
سه شنبه 27 خرداد 1399 14:53 ساعت
2020-6-16 14:56:08
شناسه خبر : 337324

کاشت بذر سبزی در خانه‌ها، گلخانه‌ها و باغچه‌ها هم برای تجارت و هم برای استفاده از مواد مغذی این سبزی‌ها تبدیل به امری همه‌گیر در جامعه امروز شده است. ادامه این روند می‌تواند در آینده هر خانه‌ای را تبدیل به یک باغ سبزی کوچک برای استفاده ساکنین نماید. شناخت انواع بذر سبزیجات و خرید اینترنتی بذر اولین قدمی است که کاربران باید در راه داشتن این سبزی‌های تازه بپیمایند. فروشگاه اینترنتی اطلسی ها بستری مناسب و ایدئال برای فروش بذر سبزیجات است که خدمات و مزیت‌های جذابی هم برای کاربران آماده نموده است. هر رشته‌ای و هر کاری در ابتدا نیاز به اطلاعات مفید و عالی دارد. همه اطلاعات مورد نیاز درباره انواع بذر سبزی را نیز می‌توانید در قسمت معرفی بذر سبزیجات در اطلسی ها مشاهده کنید. یک سبزی تازه و با کیفیت حاصل روزها تلاش کشاورزان است.

انواع بذر سبزیجات

بذر سبزیجات را می‌توان در دسته‌های مختلفی قرار داد. احتمالاً شما هم با اصطلاحاتی مانند سبزی ارگانیک و یا جهش یافته آشنا هستید. این اصطلاحات هر کدام معرف نوعی خاصی از بذر سبزیجات است که توسط انسان پرورش داده می‌شود. شناخت انواع بذر سبزیجات می‌تواند در کشت این بذرهای محبوب و مفید هم شرایط بهتری برای علاقه‌مندان ایجاد نماید. در یک دسته بندی کلی انواع بذر سبزیجات را می‌توان به سه دسته هیبریدی، ارگانیک و طبیعی تقسیم نمود.

  • بذر سبزیجات هیبریدی

این نو از بذر سبزیجات که می‌توانید انواع آن را از طریق خرید اینترنتی بذر در فروشگاه اینترنتی اطلسی ها تهیه کنید، به سبزی‌هایی اطلاق می‌شود که از ترکیب دو نوع سبزی مختلف به وجود آمده‌اند. با استفاده از تکنولوژی ترکیبات دو نوع سبزی با هم مخلوط شده و مواد مغذی هر دو نوع سبزی را در یک نوع ایجاد می‌نماید. کاشت بذر سبزی هیبریدی طرفداران خاص خود را دارد.

  • بذر سبزیجات طبیعی و دست نخورده

این نوع از بذر سبزی هم بدون هیچ‌گونه تغییر ژنتیکی پرورش می‌یابند. این بذرها از سبزی اصلی اخذ شده و همان گیاه اولیه را نیز نتیجه می‌دهد.

  • بذر سبزیجات ارگانیک

در کشت بذر سبزیجات ارگانیک انسان بدون استفاده از انواع تقویت کننده‌ها و آفت‌کش‌ها اقدام به پرورش آنها می‌کند. از این رو تمام مواد مغذی سبزی‌های ارگانیک بدون تغییر در این بذرها وجود دارند. بذر سبزی ارگانیک می‌تواند هر دو نوع سبزی هیبریدی و طبیعی را شامل شود.

ریحان، شاهی، جعفری، گشنیز، کاهو، کلم، نعناع، پیازچه، تربچه و شوید از جمله محبوب‌ترین انواع بذر سبزی در ایران هستند که همیشه پای ثابت غذاها و سفره‌های ایرانی می‌باشند. برای خرید اینترنتی بذر سبزی در انواع مختلف و با مشخصات کامل می‌توانید از فروشگاه اینترنتی اطلسی ها اقدام نمایید.

خواص انواع سبزیجات

هر کدام از انواع سبزی‌ها خواص مخصوص به خود را دارند. هم از نظر مواد مغذی مورد نیاز برای بدن و هم برای خاصیت‌های درمانی از سبزی‌ها استفاده می‌شود. دلیل تنوع بالای بذر سبزیجات هم خاصیت‌های مختلفی است که از این گیاه انتظار داریم. برای دریافت همه مواد مغذی موجود در سبزیجات مانند آهن، روی، کلسیم، فیبر، انواع ویتامین‌های A، B و C و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای بدن باید گونه‌های مختلف بذر سبزی را پرورش داده و استفاده کنید. از این گذشته از سبزیجات برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود. این هم یکی دیگر از دلایل شناخت انواع بذر سبزیجات از طرف کاربران می‌باشد. پزشکان و متخصصان تغذیه نیز سبزی را یکی از ملزومات اصلی سبدهای غذای قلمداد نموده و مصرف آن را در سنین مختلف برای انسان لازم می‌دانند.

نیازهای اولیه کاشت بذر سبزیجات

در اطلسی ها تنها به فروش بذر سبزی اکتفا نکرده و تمام موارد و نیازهای اولیه کاشت بذر سبزیجات را نیز برای کاربران فراهم نموده‌ایم. کاربرانی که به دنبال خرید بذر سبزیجات هستند بایستی با این نیازها آشنا باشند تا بهترین شرایط را برای کشت بهینه سبزیجات خود فراهم آورند. آب مناسب، خاک ایدئال، نور و دمای کافی، شرایط رطوبتی لازم و بستر مناسب کاشت بذر سبزی از نیازهای اولیه کاشت بذر سبزیجات هستند که قبل از هر اقدامی بایستی با این شرایط آشنا شده و بذر سبزی خود را متناسب با این شرایط کشت کنید. بهترین زمان برای کشت بذر سبزی در فصل بهار است که دمای هوا کاملاً مناسب بوده و شرایط برای رشد آنها ایدئال است؛ اما با رعایت نکات کشت می‌توان بذر سبزیجات را در فصول سرد نیز در مکان‌های مناسب کاشت. تهیه این نیازها هم در فروشگاه اینترنتی اطلسی ها برای کاربران به آسانی امکان‌پذیر می‌باشد.

نتیجه‌گیری

کیفیت و مواد مغذی که در سبزیجات وجود دارد، کشت بذر سبزی و استفاده از آن را برای افراد الزامی نموده است. هر نوع سبد غذایی بدون سبزی‌های تازه یک سبد ناقص خواهد بود و مواد مغذی لازم برای رشد بدن را نیز فراهم نخواهد کرد. کاربران آگاه امروزی با داشتن اطلاعات کافی درباره انواع بذر سبزیجات و آشنایی با روش‌های کشت این بذرها در گلدان و یا گلخانه می‌توانند سبزی‌های مورد علاقه خود را پرورش نمایند. از طرفی انتخاب یک فروشگاه اینترنتی معتبر و ایدئال نیز که بهترین‌های بذر سبزی را برای کاربران فراهم نموده باشد، یکی از اولویت ها اصلی خواهد بود. فروشگاه اینترنتی اطلسی ها با ارائه بهترین نمونه‌های بذر سبزی و معرفی روش‌های کاشت هر یک به صورت کامل و جامع بستری مناسب برای یک خرید آگاهانه بذر سبزی برای کشاورزان و کاربران شخصی است.

برای استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی اطلسی ها می‌توانید به نشانی اینترنتی https://www.atlasiha.com  مراجعه فرمایید.

منابع:

wikipedia

atlasiha

science direct