هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 06:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 21 اسفند 1402 ساعت 21:04
دوشنبه 21 اسفند 1402 22:45 ساعت
2024-3-11 21:04:43
شناسه خبر : 376902
آیا قبل از فروپاشی و نابودی رژیم اسرائیل، یهودیان صهیونیست در پیمانی مشترک با آمریکا، موفق به تخریب مسجدالاقصی و رونمایی معبد سلیمان در فلسطین خواهند شد؟ کابینه نتانیاهو و تخصیص بودجه برای آن، حاکی از پیچیده شدن اوضاع در دیپلماسی سیاست خارجی اسرائیل است. موضوعی که با مخالفت احزاب سکولار نیز مواجه شده است.
آیا قبل از فروپاشی و نابودی رژیم اسرائیل، یهودیان صهیونیست در پیمانی مشترک با آمریکا، موفق به تخریب مسجدالاقصی و رونمایی معبد سلیمان در فلسطین خواهند شد؟ کابینه نتانیاهو و تخصیص بودجه برای آن، حاکی از پیچیده شدن اوضاع در دیپلماسی سیاست خارجی اسرائیل است. موضوعی که با مخالفت احزاب سکولار نیز مواجه شده است.

گروه معارف رجانیوز: در سال ۱۹۴۷ میلادی دیوید بن گوریون بنیان‌گذار دولت اسرائیل، از سران دینی ارتدکس یهودی نیز دعوت کرد تا به همراه یهودیان سکولار در تأسیس دولت اسرائیل و تنظیم بیانیه استقلال سهیم شوند، تشکیل عملی دولت یهود نیازمند نوعی تقسیم قدرت بین مذهبی‌ها و سکولارها بود تا از بروز مناقشات دائمی بین دو طرف پرهیز شود. اما نخستین مناقشه بین یهودیان سکولار و مذهبی بر سر اشاره به نام خدا در بیانیه استقلال بود. روشن است که ارتدوکس‌های یهود بر لزوم آغاز بیانیه به نام خدا اصرار می‌‌ورزیدند، در حالی که سکولارها بشدت با آن مخالفت می ‌کردند.

 

ارتدوکس‌های مذهبی، تاسیس اسرائیل را به مثابه دستگاهی برای اجرای احکام شریعت یهود می ‌خواستند و بر ماهیت دینی دولت اصرار می‌ ورزیدند، حال آنکه سکولارها در پی جدایی دین از دولت و تشکیل دولتی بر پایه ملیت یهود بودند.

 

اختلاف بین دو جریان یهودی به اندازه‌‌ای ژرف بود که از تدوین قانون اساسی برای اسرائیل بازماندند و هنوز هم پس از گذشت هفتاد سال از تأسیس دولت اسرائیل، این رژیم قانون اساسی ندارد و بر مبنای سلسله قوانین اداره می‌‌شود که به نام قانون پایه شهرت دارد.[1]

 

تناقض بین مبداء و مقصد: از ماهیت سکولار تا نمای مذهبی

 

بنابراین، تاسیس اسرائیل از یک تناقض درونی رنج می‌برد. بدین معنا که بانیان ایجاد دولت اسرائیلی، در زمره یهودیان سکولار بودند اما مذهب در ادامه آن بسیار پر رنگ است.

 

 در واقع، از زمان تشکیل رژیم اسرائیل، جنگی میان اندیشه یهودیت و صهیونیسم قوام یافت که البته جریان دوم (یهود سیاسی=صهیونیسم) توانسته است از جریان اول (یهود دینی) به منظور ایجاد روایت خود برای تشکیل «سرزمین اسرائیل» سوءاستفاده کند.

 

ایهود باراک در کتاب خود «کشور من، زندگی من» به این مساله اشاره می‌کند: «برپایی کشوری یهودی در سرزمین فلسطین به‌منزله هدیه‌ای معجزه‌گونه از جانب خداوند است اما حقیقت این است که اکثرا یهودیان خط مقدم در تاسیس اسرائیل، بی‌دین بودند».[2]

 

خاخام کوک (خاخام ارشد فلسطین در دوران قیمومیت بریتانیا) ترجیح داد به جای محکوم‌کردن، تحقیر یا تخریب و ستاندن مشروعیت شان، آن‌ها را بپذیرد و به این نتیجه رسید که اگر خداوند یهودیان بی‌دین را به عنوان تقدیر بازگشت ما به سرزمین مان انتخاب کرده باشد، پس خاخام اعظم، در موقعیتی نیست که به آن اعتراض کند».[3]

 

بنابراین هرچند بنیانگذاران جنبش صهیونیسم اغلب افرادی سکولار بودند اما مخالفت یهودیان مذهبی ارتدوکس (سنت‌گرای متعصب) با آنها را موجب شد و معتقد بودند: ایجاد دولت یهودی پیش از ظهور مسیح را بدعت در شریعت می‌دانند و بر این عقیده‌ اند که بازگشت به سرزمین موعود (فلسطین) باید به بعد از ظهور مسیح موکول شود.

 

رهبر کلیمیان: اسرائیل، یک دیدگاه سیاسی است و نه آرمان دین یهود

 

«یونس حمامی لاله‌زار» رهبر جامعه یهودیان ایران در مخالفت با تشکیل اسرائیل قبل از آمدن منجی، مطالب مهمی را بیان می‌کند:

یهودیت یکی از ادیان ابراهیمی است اما صهیونیسم یک دیدگاه سیاسی است. این حزب سیاسی در قرن ۱۹ میلادی شکل گرفته است. در تورات ذکر شده که خداوند سرزمین مقدس را به حضرت ابراهیم و به پسر ایشان حضرت اسحاق و بعد به پسر اسحاق یعنی حضرت یعقوب که نام دیگر ایشان اسرائیل است، بخشیده است.

زمانی که حضرت موسی علیه فرعون قیام می‌کند، بنی‌اسرائیل را از مصر نجات می‌دهد و به سمت سرزمین موعود می‌برد و در آنجا حکومت تشکیل می‌دهد و معبد مقدس از سوی حضرت داود و حضرت سلیمان که علاوه بر پیامبری، پادشاه هم بودند، تأسیس می‌شود.

 

یهودیان طی دو هزارسالی که به دنبال حملات مختلف و مخصوصاً رومی‌ها از آن سرزمین رانده شده‌اند، هیچ وقت اقدام عملی نکرده‌اند تا به زور آن سرزمین را پس بگیرند. و فقط با ظهور منجی موعود، است که یهودی‌ها مجددا در آن سرزمین مقدس جمع خواهند شد.

 

اعتقاد و باور دینی این است، زمانی که منجی ظهور کند، این امر از سوی خداوند محقق خواهد شد اما صهیونیست‌های اسرائیل با دستاویز قرار دادن این باور در  یهودیت اعلام می‌کنند نباید منتظر منجی و خداوند باشیم و خود باید به هر روشی که شد، اقدام کنیم.[4]

 

در واقع رهبر کلیمیان ایران، همان باور «یهودیان سنتی» است که در ادامه بیان خواهد شد.

 

انواع صهیونیسم: از «ممنوعیت» برای تشکیل حکومت تا «وجوب» حضور در  فلسطین

 

چه تفاوتی بین «یهود دینی» با «یهود سیاسی» وجود دارد؟ تا قرن‌ها، قرابت رایج و غالب یهودیت، این بود که منتظر می‌مانیم تا منجی ظهور کند و معبد را احیا کند و یهود وظیفه ای برای سکونت در ارض مقدس و احیاء معبد ندارد. اما در قرن ۱۹، در اثر پیوند یهود و مسیحیت انجیلی، این هویت تغییر کرد.

 

مسیحیت انجیلی که شرط بازگشت عیسی مسیح را تشکیل دولت اسرائیل و بنای مجدد معبد سلیمان می‌دانستند، موجب قوام یافتن «یهود سیاسی» گردید.

 

پس تا ۱۹ قرن، «یهود سنتی» دیدگاه غالب بود اما با تشکیل دولت یهودی در فلسطین، اکنون صهیونیسم سیاسی که در تشکیل اسرائیل تبلور یافته، دیدگاه رایج است.

 

صهیونیسم دینی (یهود سنتی)

 

این دسته از یهودیان که معمولا خارج از سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند، معتقدند:

 

تشکیل حکومت قبل از ظهور منجی یهود (ماشیح)، حرام است.

ورود به ارض موعود فلسطین، قبل از ظهور منجی، ممنوع است.

باید منتظر بمانیم و دعا کنیم وقتی حضرت عیسی مسیح، ظهور فرمودند و معبد سلیمان توسط ماشیح (منجی یهود)، مجددا بنا گردید.

آنگاه یهودیان از سراسر عالم به فلسطین مهاجرت خواهند کرد و دولت یهودی تشکیل خواهد شد.

 

فرمول «یهود سنتی» از انتظار تا ظهور منجی

 

بنابراین سیر مراحل را چنین می‌پندارند:

 

1. تبعید و پراکندگی یهود در سراسر عالم

2. انتظار

3. ظهور منجی یهود (ماشیح)

4. افتتاح معبد سلیمان توسط منجی

5. بازگشت یهودیان و تشکیل دولت اسرائیل

 

صهیونیسم سیاسی (یهود سیاسی)

 

اما درست در نقطه مقابل، یهود سیاسی که تبلور آن در تشکیل اسرائیل نمود یافته، معتقد است:

 

مهاجرت به فلسطین و تشکیل دولت یهودی به پایتختی اورشلیم (بیت‌المقدس) قبل از ظهور منجی (ماشیح)، جایز بلکه ضروری است.

 

این دیدگاه، اکنون اندیشه غالب در دولت اسرائیل است. این نحله از یهود در پیوند مشترک با مسیحیت انجیلی است.

 

و اما درباره بنای معبد سلیمان، در دوران قبل از ظهور منجی یهود، نتوانستیم به رفرنس معتبر دست یابیم ولیکن «صهیونیسم سیاسی» که تبلور آن در دولت اسرائیل است، ظاهر بر این است که قائل به بنای معبد سلیمان قبل از ظهور منجی یهود (ماشیح) است.

 

اگر چنین نیست، پس حفاری‌های زیر مسجدالاقصی و ساخت ماکت هیکل سلیمان چه معنایی دارد؟ درحالیکه هنوز منجی نیامده است. در واقع، این کار به‌نوعی زمینه‌سازی برای دوران ماشیحایی است که البته بیان شد مخالف اندیشه‌های «یهود سنتی» است.

 

فرمول «یهود سیاسی» از انتظار تا ظهور منجی

 

بنابراین سیر مراحل از دیدگاه یهودیان اسرائیل، چنین است:

1. تبعید و پراکندگی یهود در سراسر عالم

2. مهاجرت یهود به فلسطین

3. تشکیل دولت یهودی اسرائیل

4. بنای معبد سلیمان و جنگ آرماگدون

5. ظهور منجی یهود (ماشیح).[5]

 

زمان رونمایی «معبد سلیمان» در دین یهود و مسیحیت

 

شکی نیست مسیحیت انجیلی، معتقد است معبد سلیمان باید قبل از بازگشت عیسی مسیح، رونمایی شود.

 

اما در میان یهودیان نظر واحدی وجود ندارد و اختلاف است. یهود سنتی، معتقد است بنای معبد سلیمان، قبل ظهور منجی، جایز نیست.

 

اما یهود سیاسی (یهود اسرائیل)، به نظر می‌رسد در بنای معبد سلیمان قبل ظهور منجی یهود (ماشیح) راسخ است اما دچار تردید است. از یک سو جریان «یهود سیاسی» همسو با «مسیحیت انجیلی»، در تلاش برای بنای معبد سلیمان است؛ از سوی دیگر نقشه مسیحیت انجیلی را خوب می‌داند که به محض افتتاح معبد سلیمان، مسیحی‌ها در تلاش برای ایجاد جنگ آرماگدون خواهند بود که قرار است یهودیان نیز در این جنگ، کشته شوند.

 

اما در عین‌حال، کماکان نقشه اسرائیل، تلاش برای تخریب مسجد است. به‌عنوان مثال، یهودیان «جنبش کاخ» اسرائیل، ازجمله شاخه‌های جریان یهودیت سیاسی است که سرسختانه معتقد به تخریب مسجدالاقصی قبل از ماشیح منجی یهود هستند و البته نقشه مسیحیت را هم اوهام و خیالی می‌دانند.

 

احیای معبد سلیمان قبل ظهور منجی، خلاف آموزه‌های یهود

نوزده قرن، تبعید و آوارگی یهود

 

یهود، تا قرن19، مسیر مشخصی داشت. دیدگاه غالب، دیدگاه «یهود سنتی» بود. از این‌رو، ورود به فلسطین، ممنوع و تشکیل دولت یهودی، حرام اعلام بود.

 

زیرا اول باید منجی یهود (ماشیح) ظهور نماید، آنگاه معبد سلیمان مجددا بنا شود. سپس همه یهودیان به ارض موعود فلسطین، مهاجرت کنند.

 

بنابراین تلاش برای احیای معبد سلیمان توسط دولت اسرائیل، مخالف آموزه‌های یهود است.

 

پیوند مشترک «یهود سیاسی» با «مسیحیت انجیلی»

 

اما چه شد که یهود سیاسی، که توسط هرتزل ایجاد شده بود، درصدد تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین برآمدند؟ عوامل متعددی وجود دارد.

 

البته اعتراض بخشی از مسیحیت علیه تعالیم کلیسا و انشعاب در مسیحیت و تاسیس مذهب پروتستان، در تقویت یهود سیاسی، بی‌تاثیر نبود. حتی برخی از کارشناسان، نفوذ در اسلام و مسیحیت را حرفه و شغل یهود می‌دانند.

 

به هر حال یهود سیاسی، پیوند عمیقی با مسیحیت انجیلی پیدا کرد و آرمان مشترک اما با هدف متفاوت. هر دو جریان درصدد سوءاستفاده از یکدیگر هستند.

 

فقط دو مرحله تا ظهور منجی؟

 

مسیحیت انجیلی برای بازگشت مسیح، مراحلی را متصور است. که اکنون فقط دو مرحله باقی مانده است:

 

 1. احیای معبد سلیمان و جنگ آرماگدون

 2. ظهور منجی

 

نفود یهود در مسیحیت یا بالعکس؛ کدام؟

 

البته نظریه آرماگدون، نقشه مسیحیت برای قربانی کردن یهود است. برنامه چنین است: وقتی معبد سلیمان رونمایی شد، و دجال (متاسفانه منجی مسلمانان را ضدمسیح معرفی می‌کنند) در حال شکست اسرائیل بود، به ناگاه مسیح از آسمان فرود خواهد آمد و «آنتی‌کرست» را شکست خواهد داد. البته قبل از آن، دوم سوم یهودیان کشته شدند و بقیه یهودیان نیز اگر به تعالیم مسیحیت، ایمان نیاورند، کشته خواهند شد.

 

یهود اسرائیل، این نظریه را اوهام و خیال‌بافی می‌داند. و پیش‌بینی فوق را خیالی و دروغ می‌پندارند.[6] اما سعی بر همکاری با مسیحیت می‌نمایند تا بتوانند اورشلیم بیت‌المقدس و کل فلسطین را اشغال کنند و زمینه را برای بازگشت منجی یهود (ماشیح) فراهم کنند.

 

زمان افتتاح معبد سلیمان؟

 

پس دانسته شد، از نگاه مسیحیت انجیلی، زمان رونمایی معبد سلیمان: قبل از ظهور منجی (عیسی مسیح) است.

 

اما درباره زمان بنای مجدد معبد سلیمان در میان یهود اختلاف‌نظر وجود دارد: «صهیونیسم دینی»، معتقد است، قبل ظهور منجی یهود (ماشیح)، جایز نیست؛ اما «صهیونیسم سیاسی» که اکنون در دولت اسرائیل تبلور دارد، در پیوند مشترک با مسیحیت در تلاش برای تخریب مسجدالاقصی و بنای معبد سلیمان است.[7]

 

نقشه کلان شیطان

 

هرچند بنابر نصوص قرآنی و شواهد تاریخی، حاکی از غلبه نفوذ یهود در مسیحیت و حتی اسلام است. ولیکن در نگاه کلان، «نقشه ابلیس» بیشتر جلوه‌گر است.

 

و متاسفانه، ادیان الهی، از سه «جهت متفاوت» اما در مسیر «مقصد مشخص» قرار گرفته‌اند.

 

یعنی مسیحیت با کمک به بنای معبد سلیمان در تلاش برای ایجاد جنگ آرماگدون و قتل و کشتار دوم سوم مردم دنیا.

 

یهودیت به هر قیمت ممکن، درصدد رویای ارض موعود با تخریب مسجدالاقصی و افتتاح معبد سلیمان.

 

اسلام نیز درصدد مقابله با توطئه ویرانی حریم بیت‌المقدس قبله اول مسلمین (موضع اسلام، تدافعی است و نه تهاجمی).

 

بنابراین مقصد مشخص: فلسطین و محور منازعه بین ادیان الهی: محدوده مسجدالاقصی.

 

قتل و کشتار دوم سوم مردم دنیا؟

 

اسلام از این منازعه صرفا خبر داده ولیکن مسیحیت انجیلی در تلاش برای محقق کردن این خواب آشفته است. در واقع اختیار بشر است که راه جنگ را انتخاب کند یا راه صلح.

 

در قضیه فلسطین، اسلام در حالت دفاع است اما یهود و مسیحیت با تلاش برای تخریب مسجدالاقصی در حال مهاجم و شروع جنگ.

 

بنابراین، اسلام از وقوع کشتار و قتل بیش از نیمی از مردم جهان صرفا خبر داده است ونه اینکه مقدمات کشتار وسیعی جهانی را نیز فراهم آوریم همچنانکه مسیحت انجیلی عقیده دارد که اکنون نماد این اندیشه در هیات حاکمه آمریکا و انگلیس، متبلور است.

 

گاو سرخ و افسانه معبد سلیمان برای تخریب مسجدالاقصی

 

در سال 2022، در رسانه‌ها اعلام شد، چند عدد گاو سرخ‌مو (Five Red Heifer) از تگزاس آمریکا به اسرائیل، منتقل گردید.[8]

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل نیز این مساله را تایید کرده است و ویدئویی از حضور این گوساله‌های سرخ را در «فرودگاه بن‌گورین» منتشر کرد.[9]

 

این موضوع البته در جهان عرب، نیز جنجال به پا کرد و شبکه الجزیره در برنامه‌ای به این موضوع پرداخت: «البقرة الحمراء لماذا ينتظرها اليهود وما علاقتها بهدم الأقصى»[10]؛ ولیکن این مساله تاکنون در ایران بازتاب چندانی نداشته است.

 

از مقدمات رونمایی معبد سلیمان، قربانی کردن گاو سرخ و سپس پراکندن خاکستر آن برای تطهیر و افتتاح معبد سلیمان است زیرا معتقد هستند که غیریهودیان به این جایگاه مقدس رفت‌وآمد داشتند و باید پاکسازی و تطهیر گردد؛ آنگاه مجوز ورود یهودیان به کوه هیکل است.[11]

 

پرورش گوساله سرخ، از سالها پیش در دستور کار بوده است[12]؛ انجمن کلیمیان ایران، نیز این مساله را جزو اعتقادات یهود برمی‌شمرد و می‌نویسد: «در مورد مراسم قربانی کردن گوساله سرخ‌مو در معبد سلیمان که برای سومين بار ساخته خواهد شد، مراسم قربانی در سِفر اعداد فصل نوزده بيان شده است كه از خاكستر آن برای تطهير بكار مي‌رود».[13]

 

گوساله ها هنگام قربانی باید وارد سه سالگی شده باشند[14]؛ اما گفته می‌شود عمر گوساله‌های منتقل شده از آمریکا به اسرائیل، یکسال است اما صحت این خبر، قابل تشکیک است؛ بنابراین باید بیشتر بررسی کرد و هشدار تخریب مسجدالاقصی، جدّی است.

 

ازجمله اهداف و نقشه مشترک «یهود صهیونیسم» و «مسیحیت انجیلی»، تخریب مسجدالاقصی و برپایی جنگ آرماگدون و جنگ جهانی، است.

 

نتانیاهو و تخصیص بودجه برای رونمایی از «معبد سلیمان»

 

هیچ‌وقت در باور نمی‌گنجید، آنچه در کتاب‌ها و مقالات علمی بین ما پژوهشگران در حال، بررسی است؛ کابینه اسرائیل واقعا در صدد تحقق این رویا برآید.

 

پرورش گاو سرخ در تگزاس آمریکا  برای «مراسم قربانی» در فلسطین

 

خبری که چندی پیش، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل، منتشر کرد: «تخصیص بودجه و حمایت کابینه نتانیاهو از بنای معبد سلیمان»[15]. حتی در کمال ناباوری، گوساله‌های سرخ‌موی که قرار است قبل از رونمایی از معبد سلیمان و بعد تخریب مسجدالاقصی، قربانی شوند را به نمایش گذاشت.

 

پیش از این، در رسانه‌ها اعلام شده بود، چند عدد گاو سرخ‌ (Five Red Heifer) از تگزاس آمریکا به اسرائیل، منتقل شده است[16] و سرانجام در سال 2023 میلادی، رسما حکومت اسرائیل، از آن رونمایی کرد.[17]

 

 

2_5339394709779394477.mp4 | دانلود فیلم 

اختصاص بودجه برای معبد سلیمان توسط کابینه نتانیاهو

 

تلاش‌ها برای تخریب مسجدالاقصی، از سوی دو جریان یهود و مسیحیت با «هدف متفاوت» دنبال می‌شود.

 

دیدگاه «یهود صهیونیسم» اسرائیل

 

یهود معتقد است: از مقدمات رونمایی معبد سوم سلیمان، قربانی کردن گاو سرخ و سپس پراکندن خاکستر آن برای تطهیر و افتتاح هیکل سلیمان است زیرا معتقد هستند که غیریهودیان به این جایگاه مقدس، رفت‌وآمد داشتند و باید ابتدا پاک‌سازی و تطهیر گردد؛ آنگاه مجوز ورود یهودیان به کوه هیکل است.[18]

 

البته گفته می‌شود، گوساله‌ها، هنگام قربانی، باید وارد سه سالگی شده باشند.[19] خبرگزاری قدس در گزارشی با بیان اینکه مسجدالاقصی در خطر است، بیان می‌کند وقتی گاو سرخ، قربانی و سپس خاکستر آن برای تطهیر در محیط مسجدالاقصی پراکنده شد، مراحل بعدی رونمایی معبد سلیمان فرا خواهد رسید: «عندما تمضی البقرات عامها الثانی فسیحرقها...»[20] و بدین‌سان قصد دارند مسجدالاقصی را تخریب کنند.[21]

 

 

4_5931541146504270553.mp4 | دانلود فیلم 

گاوهایی که قرار است چهره خاورمیانه را تغییر دهند

 

در گزارشی ویدئویی که در اوایل ماه آگوست August سال 2023 از شبکه تلویزیونی اسرائیل پخش شد، به نقل از کارشناسان هیکل، بیان گردید که از پنج ماه دیگر گاوهای سرخ‌مو، آماده قربانی کردن هستند: «بعد خمسة شهور سنجهز من البقرات للتطهیر».[22] بنابراین، خطر تهدید حریم مسجدالاقصی در سال 2024میلادی، از یهودیان افراطی جدی است.

 

دیدگاه «مسیحیت انجیلی» آمریکا

 

وقتی یهودیان مسجدالاقصی در بیت‌المقدس را تخریب كنند و به جای آن، معبد سلیمان را بنا نمایند. بعد از آن، جنگ آرماگدون به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز می‌شود.

 

و معتقد هستند: شرط ظهور مسیح، بروز «جنگ فراگیر اتمی» است. دنیا براى رسیدن به صلح نهایى باید هزینه این جنگ را بپردازد و آمریكا می‌بایست مقدمات آن را فراهم كند.

 

فقط «دو مرحله» تا ظهور منجی مسیحیان؟

 

مسیحیت انجیلی برای بازگشت مسیح، مراحلی را متصور است. که اکنون فقط دو مرحله، باقی مانده است: 1. احیای معبد سلیمان؛ 2. جنگ آرماگدون؛ 3. ظهور منجی

و تبلیغ می‌کنند: قبل از ظهور مسیح، صلح در جهان، معنایی ندارد.

 

زمان افتتاح معبد سلیمان؟

 

پس دانسته شد، از نگاه مسیحیت انجیلی، زمان رونمایی معبد سلیمان: قبل از ظهور منجی (عیسی مسیح) است.

 

اما درباره زمان افتتاح معبد سلیمان در میان یهودیان، اختلاف‌نظر وجود دارد: «صهیونیسم دینی»، معتقد است، قبل ظهور منجی یهود (ماشیح)، جایز نیست؛ اما «صهیونیسم سیاسی» که اکنون در دولت اسرائیل تبلور دارد، در پیوند مشترک با مسیحیت در تلاش برای تخریب مسجدالاقصی و بنای معبد سلیمان است.

 

از سوی دیگر، یهود، نقشه مسیحیت انجیلی را خوب می‌داند که به محض افتتاح معبد سلیمان، مسیحی‌ها در تلاش برای ایجاد جنگ آرماگدون خواهند بود که قرار است یهودیان نیز در این جنگ، قربانی شوند.[23]

 

اشتباه معرفی مسجدالاقصی با گنبد طلایی

 

آیا مسجد با گنبد طلایی در فلسطین، که در رسانه ها به تبلیغ می‌شود، همان مسجد با قداست ویژه برای مسلمان است؟ بلکه «مسجدالاقصی قرآن» همان بیت‌المقدس است و نه صرفا مسجدی با گنبد طلایی.

 

البته به دلیل بنا شدن این مسجد در حریم مسجدالاقصی، و از آنجا که در محدوده قبله اول مسلمانان بنا شده است، از احترام برخوردار است و در این‌باره کسی تردیدی ندارد.

 

حریم مسجدالاقصی

 

بنابراین، قبةالصخره (با گنبد طلایی)، تنها بخشی از محدوده حرم شریف و مسجدالاقصی است و به عبارت دیگر، محدوده‌ای که به‌عنوان مسجدالاقصی در رسانه‌ها مشهور است، فقط یک مسجد نیست، بلکه چندین مسجد و امکان مقدسه دیگر نیز در این مکان، واقع شده است.

 

مسجدالاقصی که در قرآن ذکر شده و خداوند درباره آن فرمود: «بَارَکْنَا حَوْلَه»[24]، تمام منطقه بیت‌المقدس است و نه فقط گنبد طلایی که در رسانه ها تبلیغ می‌شود.

 

آیا مرحله سوم، اتفاق خواهد افتاد؟

 

سه پلن از اهداف مشترک «یهود صهیونیسم سیاسی» بدین قرار است:

 

1. بعد از جنگ جهانی اول: تشویق مهاجرت یهودیان به فلسطین

2. بعد از جنگ جهانی دوم: رسمیت بخشیدن به دولت یهودی اسرائیل

3. بعد از جنگ جهانی سوم: احیای معبد سلیمان و ظهور ماشیح و مسیحا

 

به فضل الهی حکومت جهانی مهدی موعود و خاورمیانه بدون رژیم اسرائیل شکل خواهد گرفت.

 

سیدحسن نصرالله: تعرض به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای

 

رهبر مقاومت، هشدار داده است اگر به مسجدالاقصی تعرض شود، موجب بروز جنگ همه‌جانبه محور مقاومت شیعی علیه رژیم صهیونیستی خواهد شد. و نتیجه این جنگ چیزی جز «زوال اسرائیل» نخواهد بود.[25]

 

«ماشيح؛ منجی موعودِ يهود» و سوءاستفاده اسرائیل برای تخریب مسجدالاقصی

 

اصول و پایه‌های اعتقادی دین یهود از سیزده اصل تشکیل می‌شود که یکی از آنها اعتقاد به منجی و ظهور آن است. یهود این اعتقاد را در کنار اعتقاد به خدا در نظر می‌گیرد.

 

یونس حمامی رهبر کلیمیان ایران، بیان می‌دارد: بخشی از نمازهای روزانه یهود نیز در ارتباط با منجی است. بخشی از عبارت نماز صبح این است: «به ظهور آن منجی اعتقاد داریم؛ انتظار می‌کشیم تمام روز». و مراد از «روز»، «لحظه» است. یعنی باید لحظه به لحظه، روز را در انتظار آمدن موعود باشیم. انتظار در آموزه‌های یهود، یکی از واجباب شمرده می‌شود.

 

در متون دینی یهود، اسامی مختلفی برای منجی در نظر گرفته شده که معروف‌ترین آنها «ماشیح» است. ماشیح از ریشه عبری «ماشح» به معنی مسح شده و تطهیر شده است. معادل عربی آن «مسح» و در فارسی به «مسیح» ترجمه می‌شود.

 

کلمه «ماشیح» اسم خاص نیست؛ چون برای افراد دیگری مانند حضرت داود و حضرت هارون نیز به کار رفته است. همچنین برای کاهنان بزرگ هم که با عطر روغنی خاصی تدهین می‌شدند، لقب «ماشیح» به کار رفته است. اما اگر اسم ماشیح به شکل خاص بیاید، این دیگر کنیه‌ای ویژه است که اشاره به منجی موعود می‌کند.

 

منجی یهود از نظر اصل و نسب به حضرت داود و سلیمان بر می‌گردد.

 

اعتقاد یهود بر این است که در هر دوره و عصری، فردی از نسل حضرت سلیمان و داود وجود دارند که از نظر مقام روحانیت، تقوا، ایمان و علم الهی در درجه و مقامی هستند که اگر تقدیر الهی قرار گیرد، خداوند به آن فرد وحی می‌کند هر چند خودش نمی‌دانسته که ماشیح است؛ مثل سایر انبیای دیگر که شاید تا قبل از بعثت شان اطلاع نداشتند که نبی هستند.

 

عبارتی که تلمود به کار می‌برد چنین است: «همیشه قبل از اینکه خورشیدی غروب کند، خورشیدی دیگر طلوع کرده است».

 

دیدگاه یهود این نیست که منجی، سال‌ها پیش متولد شده و تا به امروز برای فرارسیدن امر ظهورش زنده باشد.[26] لازم به ذکر است این عقیده، برخلاف عقیده اسلام شیعی و دین مسیحیت است.

 

این نوشتار با استناد به منابع معتبر یهود صرفا به این دلیل نگارش شد که با توجه به این عقیده یهود که «ماشیح و منجی یهود لازم نیست عمر طولانی داشته باشد و هر زمان، می‌تواند متولد شود و شاید اکنون نیز زندگی می‌کند»، از این عقیده در متون دینی یهود، توسط اسرائیل، سوءاستفاده شود و «مسیح دورغین» رونمایی گردد.

رصد محتوای ترور آلارم اکانت منتسب به موساد، نیز دال بر این امر است. این اکانت، صحنه‌ای از ظهور منجی یهود را نشان داده و نوشت: «او اینجاست».[27]

 

این کانت اسرائیلی از «آماده بودن گاو سرخ (Red Heifer) برای ذبح و ساخت معبد سوم هیکل سلیمان و تلاش برای تخریب مسجدالاقصی در سال 2024،‌ و ظهور ماشیح (منجی یهود) خبر داده است[28] که بعد از آن جنگ آرماگدون جنگ جهانی آغاز خواهد شد:

 

The "Red Heifer" is ready by Passover 2024 and the "Third Temple" will be next.

Jewish Messiah will eventually reveal himself sometime next year.

 

اخیرا هم منجی مسلمانان حضرت مهدی را به «دجال آنتی‌کراست»، توصیف کردند[29] تا به زعم خویش، پازل جبهه «خیر و شر» را تکمیل کنند:

 

موضوعی که نتانیاهو نیز به آن اشاره کرد: «جنگ در فلسطین، آغاز جنگ مقدس جبهه نور به رهبری اسرائیل علیه محور شرارت است».

 

البته برای تخریب مسجد، بارها تلاش کردند ولی موفق نشدند. اما خبری که چندی پیش، تلویزیون اسرائیل، منتشر کرد: «تخصیص بودجه و حمایت دولت نتانیاهو از بنای معبد سلیمان»[30]؛ باید دید آیا این‌بار موفق خواهند شد؟

 

 

4_5922363265249185982.mp4 | دانلود فیلم 

گزارش شبکه تلویزیون اسرائیل از تخصیص بودجه کابینه نتانیاهو برای معبد سلیمان

 

امری که سیدحسن نصرالله، هشدار لازم را داده است: «در این صورت، جنگ تمام خاورمیانه را فرا خواهد گرفت».[31]

 

و هر جنگی در آینده، به منزله «پایان اسرائیل» خواهد بود.[32]

 

زمان رونمایی معبد سلیمان در فلسطین؟

 

البته در مورد ساخت معبد برای سومین بار، میان یهودیان اختلاف جدی وجود دارد.

 

«یهود سنتی»، معتقد است بنای معبد سلیمان، قبل ظهور منجی، جایز نیست و اصولا ورود به ارض موعود قبل از آمدن منجی، حرام تلقی می‌شود.

 

اما یهود سیاسی (یهود اسرائیل)، به نظر می‌رسد در بنای معبد سلیمان قبل ظهور منجی یهود (ماشیح) دچار تردید است.

 

توضیح اینکه:

1. گروهی از یهودیان معتقدند به محض ساخت معبد ماشیح (مسیح یهودی) ظهور می‌کند.

2. گروهی دیگر معتقدند باید معبد سلیمان برای سومین بار ساخته شود سپس ویران گردد و برای سومین بار به آتش کشیده شود و این نشانه ظهور حضرت عیسی است.

3. گروه دیگر بر این باور است که این معبد به صورت آماده از آسمان فرود می‌آید و در آن هنگام حضرت مسیح ظهور می‌کند.

 

از یک سو جریان «یهود سیاسی» همسو با «مسیحیت انجیلی»، در تلاش برای بنای معبد سلیمان است؛ از سوی دیگر نقشه مسیحیت انجیلی را خوب می‌داند که به محض افتتاح معبد سلیمان، مسیحی‌ها در تلاش برای ایجاد جنگ آرماگدون خواهند بود که قرار است یهودیان نیز در این جنگ، کشته شوند.

 

از این‌رو برخی از عقلای یهود نسبت به تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد عجله‌ای ندارند، چرا که آنان این مساله را یکی از عوامل و نشانه‌های زوال اسرائیل به شمار می‌آورند.

 

ولی چهره‌های متعصب اعتقاد دارند که باید مسجدالاقصی، تخریب و گاوهای سرخ‌مو نیز قربانی و مراسم تطهیر انجام شود تا معبد سوم سلیمان، افتتاح گردد و هر چه زمان کشتار ادعایی یهودیان نزدیک می‌شود، زمان ظهور ماشیح مسیح یهودی نیز نزدیک می‌شود.

 

در عین‌حال، کماکان نقشه اسرائیل، تلاش برای تخریب مسجد است. در این میان «جنبش کاخ» اسرائیل، که ازجمله شاخه‌های جریان «یهودیت سیاسی» است به دنبال نابودی مسجدالاقصی است و به نژادپرستی علیه فلسطینیان و ترور و کشتار و اخراج آنها از زمین‌های‌شان شهرت دارد. این جنبش مخالف بازپس دادن مناطق اشغالی سینا به مصر و جولان به سوریه است. از شخصیتهای مطرح این جنبش ایتمار بن غفیر عضو کنست اسرائیل و وزیر در کابینه نتانیاهو است.[33]

 

باید دید عقلای یهود پیروز خواهند شد یا برخی اعضای افراطی کابینه نتانیاهو؟

 

هشدار سیدحسن نصرالله: تعرض به حریم مسجدالاقصی موجب جنگ منطقه‌ای خواهد شد

 

دبیرکل حزب‌الله بیان نموده است: «ممکن است اتفاقاتی در فلسطین رخ دهد و این اتفاقات به حد یک انفجار بزرگ برسد. اسرائیل خواستار تخریب مسجد قبةالصخره است»[34]. مسجد با گنبد طلایی در حریم مسجدالاقصی که صهیونیستها می‌گویند بقایای معبد سلیمان در زیر این مسجد قرار دارد و باید تخریب شود تا مقدمات برپایی معبد سلیمان فراهم شود.

 

سیدحسن نصرالله: تعرض به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای

 

رهبر مقاومت هشدار داده است: «اگر به حریم مسجدالاقصی تعرض شود، موجب بروز جنگ همه‌جانبه محور مقاومت شیعی علیه رژیم صهیونیستی خواهد شد. و نتیجه این جنگ چیزی جز زوال اسرائیل نخواهد بود».[35]

 

چه کسی در قدس، نماز می‌خواند؟

 

سیدحسن نصرالله: «معتقدم و امیدوارم از کسانی خواهم بود که در بیت‌المقدس، نماز می‌خواند».[36] ایشان بیان کردند: «تقابل و رویارویی نظامی، حتمی است و تنها مسأله زمان آن است».

 

«و البته ما اطمینان داریم که رژیم اسرائیل در هر جنگ آتی، شکست خواهد خود و این زمانی است که حامیان این رژیم تضعیف شود (هرج الروم)، آنگاه اسرائیل نیز فرو خواهد پاشید»؛ «هر جنگ آینده، به منزله پایان اسرائیل است».

 

 

4_6008031073777225053.mp4 | دانلود فیلم 

سیدحسن نصرالله: در قدس نماز خواهیم خواند

 

تاکید مکرر و بشارت‌های متعدد سیدحسن نصرالله و رهبری، جز این است که «خورشید» در حال طلوع است و اهل منزل را برای قد قامت نماز، دعوت می‌کنند. ولی افسوس، عده‌ای هنوز در خواب‌اند.

 

*مصطفی امیری، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم

 


[1] . «دولت اسرائیل بین سکولاریسم و مذهب»، BBC فارسی (لینک).

[2] . «لعنة الثمانين نبوءة الزوال تحاصر اسرائیل»، جریدة الاخبار (لینک).

[3] . خبرگزاری فارس (لینک).

[4] . «صهیونیسم داعش دین یهود است»، خبرگزاری نورنیوز (لینک).

[5] . طاهری، «تحلیل و بازشناسی انواع صهیونیسم براساس اندیشه موعود آخرالزمان»، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۸، ص۳۱-۵۲.

[6] . «تَحْسَبُهُمْ جَميعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى» (سوره حشر، آیه14).

[7] . خواص، «بررسی پیشگویی‌های عهدین درباره کشتارهای جمعی پیش از ظهور مسیح»، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۱، ص۳۲۳-۳۴۷.

[8] . یوتیوب (لینک).

[9] . یدیعوت آحارونوت (لینک).

[10] . «البقرة الحمراء لماذا ينتظرها اليهود وما علاقتها بهدم الأقصى»، الجزیرة (لینک).

[11] . «گوساله‌ای برای جواز ورود یهود به مسجد الاقصی»، اندیشکده مطالعات یهود (لینک).

[12] . مشرق نیوز (لینک).

[13] . انجمن کلیمیان ایران (لینک).

[14] . سایت موعود (لینک).

[15] . کانال عصر ظهور (لینک).

[16] . یوتیوب (لینک). یدیعوت آحارونوت (لینک).

[17] . «خطوات حكومة نتنياهو لهدم الأقصى وبناء الهيكل المزعوم عبر ذبح البقرات الخمس»، شبکة هدهد (لینک)؛ کانال اخ فی الله (لینک). یوتیوب (لینک).

[18] . اندیشکده مطالعات یهود (لینک).

[19] . سایت موعود (لینک).

[20] . «بقرات حمراء لإطلاق طقوس بناء الهيكل المزعوم»، کانال شبكة قدس الإخبارية (لینک).

[21] . خبرگزاری قدس (لینک).

[22] . «خطوات حكومة نتنياهو لهدم الأقصى وبناء الهيكل المزعوم عبر ذبح البقرات الخمس»، شبکة هدهد (لینک)؛ کانال اخ فی الله (لینک). یوتیوب (لینک).

[23] . کانال عصر ظهور (لینک).

[24] . سوره اسراء، آیه1.

[25] . «سیدحسن نصرالله هر گونه اقدام علیه مسجدالاقصی منطقه را منفجر خواهد کرد»، خبرگزاری فارس (لینک).

[26] . تلخیصی از کتاب «گفتمان موعود»، فصل دوم: گفت‌وگو با خاخام دكتر يونس حمامی لاله‌زار رهبر کلیمیان ايران.

[27] . کانال عصر ظهور (لینک)

[28] . کانال عصر ظهور (لینک).

[29] . کانال عصر ظهور (لینک).

[30] . کانال عصر ظهور (لینک). «خطوات حكومة نتنياهو لهدم الأقصى وبناء الهيكل المزعوم عبر ذبح البقرات الخمس»، شبکة هدهد (لینک)؛ کانال اخ فی الله (لینک). یوتیوب (لینک).

[31] . کانال عصر ظهور (لینک).

[32] . کانال عصر ظهور (لینک).

[33] . کانال libaniran (لینک).

[34] . «سیدحسن نصرالله هر گونه اقدام علیه مسجدالاقصی منطقه را منفجر خواهد کرد»، خبرگزاری فارس (لینک).

[35] . «نصرالله: تعرض به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای»، خبرگزاری فارس (لینک).

[36] . کانال عصر ظهور (لینک).