هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403
ساعت 03:52
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 14 تير 1399 ساعت 15:47
شنبه 14 تير 1399 15:20 ساعت
2020-7-4 15:47:07
شناسه خبر : 337602
«محمود رضا خاوری» اختلاسگر فراری معروف، از دوستان «تاج گردون» و شیخ مهدی كروبی بود و با اینكه تحصیلات حقوقی داشت، به مدیریت‌های كلان بانكی و مدیریت بانک‌های «صنعت و معدن» و «سپه» دست یافت.
«محمود رضا خاوری» اختلاسگر فراری معروف، از دوستان «تاج گردون» و شیخ مهدی كروبی بود و با اینكه تحصیلات حقوقی داشت، به مدیریت‌های كلان بانكی و مدیریت بانک‌های «صنعت و معدن» و «سپه» دست یافت.
گروه سیاسی-رجانیوز: با استقرار دولت نهم، حضور رسمی «تاج گردون» در مدیریت كلان، پایان یافت و تنها در قالب حزب منحله مشاركت و بنیاد باران فعالیت سیاسی خود را ادامه ‌می‌داد. با این حال، بسیاری از یاران او مسئولیت‌های پیشین خود را حفظ كردند یا حتی بركشیده شدند و مسئولیت‌های مهمتری یافتند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از نه دی، با نگاهی به فهرست مدیران اقتصادی دولت در سال‌های اخیر می‌توانیم بسیاری از دوستان و یاران وی را شناسائی كنیم. «محمد جهرمی»، گرچه از مریدان او نبود اما از دوستان «تاج گردون» بود كه از مدیریت در استانداری فارس با وی سابقه همكاری داشت. جهرمی در دولت نهم به وزارت كار رسید و در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری سودای داوطلبی داشت. وی در دولت دهم به ریاست بانك صادرات رسید.
 
«فرشباف ماهریان»، از یاران «تاج گردون» و از مدیران سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس كل بیمه و معاون وزیر اقتصاد شد. وی در دولت خاتمی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و از نیروهای «تاج گردون» بود. 
 
«كوروش پرویزی»، در دولت خاتمی معاون استانداری سمنان بود و به معاونت سازمان نوسازی مدارس در وزارت آموزش و پرورش انتقال یافت. وی كه از یاران صمیمی و هم ولایتی های «تاج گردون» است، مورد حمایت اسفندیار مشائی قرار گرفت و مسئولیت‌هائی چون مدیریت بانك «توسعه صادرات» و «عضویت در شورای عالی پول و اعتبار» را عهده دار شد.
 
«سید قاسم حسینی» كه از همشهریان و دوستان قدیمی «تاج گردون»، بود در دولت خاتمی رشد کرد و مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی چند استان و سپس معاونت امور استان‌های این سازمان را بر عهده گرفت. وی در دولت احمدی نژاد نیز موقعیت خود را حفظ كرد و «معاونت برنامه ریزی» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را عهده دار شد.
 
«اكرمی» نیز با «تاج گردون» روابط صمیمانه و خانوادگی دارد. وی با حمایت‌های «تاج گردون» در دولت خاتمی به معاونت اداری، مالی و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسید. او در دولت دهم معاون وزیر اقتصاد و رئیس خزانه داری كل كشور بود.
 
«حمید پورمحمدی» كه از دوستان و همشهریان «تاج گردون» است، در دولت خاتمی به سمت معاون استانداری دست یافت ولی با پایان دولت خاتمی، موقعیت خود را ارتقاء داد و با حمایت ویژه نزدیكان اسفندیار رحیم مشائی معاون بانك و بیمه وزارت اقتصاد شد و سپس قائم مقام بانك مركزی گردید. محسنی اژه ای دادستان كل كشور وی را از متهمان اصلی فساد بانكی سال 90 معرفی كرد.
 
«محمود رضا خاوری» اختلاسگر فراری معروف، از دوستان «تاج گردون» و شیخ مهدی كروبی بود و با اینكه تحصیلات حقوقی داشت، به مدیریت‌های كلان بانكی و مدیریت بانک‌های «صنعت و معدن» و «سپه» دست یافت. در دولت احمدی نژاد با حمایت نزدیكان اسفندیار رحیم مشائی مدیر عامل بانک ملی شد. پس از افشای فساد بانكی سه هزار میلیارد تومانی، به كانادا رفت و هنوز بازنگشته است.
 
«سید كامل تقوی نژاد» هم از دوستان قدیمی و همشهریان «تاج گردون» بود كه در دولت خاتمی به معاونت در وزارت اقتصاد و نیز وزارت تعاون رسید.


دیدگاه کاربران

بابرخی اتهامات بزرگش تعجبست هنوزدرازبازداشت تاجگردون چیزی پخش نشده است؟!دادستانی شایدمدارک کافی ندارد؟14/4/99

ورود چنین فردی اغگه وارد مجلس بشه چون بیماری ومرض خوره ( جذام) همه مجلس را به گند می کشه .ضمن بیرون کردن این فرد باید موجبات محاکمه وی را فراهم کرد .از قوه قضائیه می خواهیم اگه در جریان خاوری دست داشته دستگیر و محاکمه شود