هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 10:30
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 14 آبان 1401 ساعت 23:25
شنبه 14 آبان 1401 22:50 ساعت
2022-11-5 23:25:02
شناسه خبر : 362198
اکنون نیز واقعه مرگ این دختر که دل انسان را می‌سوزاند، قصه همان قصه «پیراهن عثمان» است. آیا واقعا هدف آمریکا، خونخواهی از مرگ مهسا امینی است؟
اکنون نیز واقعه مرگ این دختر که دل انسان را می‌سوزاند، قصه همان قصه «پیراهن عثمان» است. آیا واقعا هدف آمریکا، خونخواهی از مرگ مهسا امینی است؟

گروه معارف رجانیوز-  نمی‌دانم نام این کودک که بر بالین مادر ضجّه می‌زند و گریه می‌کند، چیست! فقط میدانم مادرش را در اغتشاشات مهاباد از دست داده است. با تیر مستقیم! چه کسی؟ نمی‌دانم؟ والله العالم. اگر ضدانقلاب برای شعله‌ور کردن آتش فتنه و تکمیل پروژه کشته‌سازی، این کار را کرده است، باید انتقام گرفت. تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ دختری که با اشک‌ها و ناله‌ها و مادر مادر گفتن‌هایش داغ «آرتین شیراز» را دوباره در دل‌های مردم ایران، زنده کرده است[1]؛ فتنه یعنی همین؛ «تر و خشک باهم می‌سوزند»[2]

 

 

آنچه مهم است این است که فرشته احمدی مادر این کودک، دیگر در این دنیا نیست! فقط دو فرزند از او باقی مانده که دخترش، داغ بی‌مادری‌اش را ضجه می‌زند!

 

اگر ثابت شود که دشمنان ایران، مادر وی را به قتل رساندند، آنگاه باید انتقام را از «آرامکو تا مدیترانه»، در دستور کار را داد. زیرا این مادر کُرد غیور همچون دیگر مادران سرزمین ایران بوده است.

 

حادثه تلخ مرگ مهسا امینی

 

برمی‌گردیم به هفته‌ها قبل، دختری جوان به نام مهسا امینی، از دنیا می‌رود. از مرگ این دختر، دلمان سوخت و به تعبیر رهبری فرمودند: «درگذشت حادثه دلسوزناک و تلخ دختر جوان» و باید مسئولین، دنبال کنند که مقصر کیست؟[3]

 

اما اکنون که دشمن در حال نفوذ، فتنه و اغتشاش است، نباید با ایجاد «دوقطبی» و استانداردهای دوگانه، فضا را به سمت تنش، سوق دهیم و البته سابق بر این، انتقادات و پیشنهاداتی درباره گشت ارشاد مسئولین، بیان گردید.

 

هشتگ «مهسا امینی»، پربازدیدترین ترند جهانی

 

و اما آنچه در این نوشتار، قصد بیان است، شبیه‌سازی روند «تقابل» جبهه حق با جبهه باطل است که نمونه کوچکی از آن با ترند شدن هشتگ «مهسا امینی» در توییتر[4] و اینستاگرام شاهد بودیم. تصاویر و فیلم‌های مرتبط به آن، بیش از یک‌میلیارد بازدید داشته است[5] و رکورد هشتگ بازدید در تاریخ شبکه‌های اجتماعی را شکست.[6]

 

همه به صحنه آمدند

 

علاوه براین، موضع‌گیری چهره‌های مشهور، حتی بازیگران پورن سینما و ستارگان هالیوود، ورزشکاران مطرح جهان، سیاست‌مداران کشورهای غربی، تشکیل زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا، را نیز شاهد بودیم. در واقع این‌بار، همه به صحنه آمدند.

 

آنجلینا جولی و حمایت از اغتشاشات در ایران با اسم رمز مهسا

 

درحالیکه، نمونه بدتر از آن را به‌مراتب و بارها در کشورهای غربی همچون شکنجه و خفه شدن «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا، شاهد بودیم.

 

هرچند کاش، تدبیر می‌شد و مرگ این دختر جوان رخ نمی‌داد، ولیکن بهانه و دستاویزی شد برای آغاز حمله به ایران که «حرم امن» محور شیعی قبل ظهور است و اگر آسیب ببیند، سایر حرم‌ها، نیز ایمن نخواهند بود.

 

 

Sayyid Hasan Nasrallah.mp4 | دانلود فیلم 

سیدحسن نصرالله: ایران، عمود خیمه «عاشورا قبل از ظهور»

 

صیحه آسمانی: خبر اول رسانه‌های عالم و شبکه های تلویزیونی

 

در فاصله چندماه مانده به ظهور، در شب قدر ماه رمضان، ندای آسمانی جبرئیل، در سراسر کُره زمین، طنین‌انداز می‌شود:

الصَّيْحَةُ لَا تَكُونُ إِلَّا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لِأَنَّ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ وَ الصَّيْحَةُ فِيهِ هِيَ صَيْحَةُ جَبْرَئِيلَ...يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ...يَكُونُ الصَّوْتُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فِي لَيْلَةِ جُمُعَةٍ لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ فَلَاتَشُكُّوا فِي ذَلِكَ وَ اسْمَعُوا وَ أَطِيعُوا وَ فِي آخِرِ النَّهَارِ صَوْتُ الْمَلْعُونِ إِبْلِيسَ يُنَادِي أَلَا إِنَّ فُلَاناً قُتِلَ مَظْلُوماً لِيُشَكِّكَ النَّاسَ وَ يَفْتِنَهُمْ فَكَمْ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ مِنْ شَاكٍّ مُتَحَير...لَا بُدَّ مِنْ هَذَيْنِ الصَّوْتَيْنِ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ صَوْتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ هُوَ صَوْتُ جَبْرَئِيلَ بِاسْمِ صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ وَ اسْمِ أَبِيهِ وَ الصَّوْتِ الثَّانِي مِنَ الْأَرْضِ وَ هُوَ صَوْتُ إِبْلِيسَ اللَّعِينِ يُنَادِي بِاسْمِ فُلَانٍ أَنَّهُ قُتِلَ مَظْلُوماً يُرِيدُ بِذَلِكَ الْفِتْنَة.[7]

جهانیان از خود می‌پرسند ماجرا چیست؟ اذهان عمومی دنیا، درحالیکه متوجه امر ظهور است. و پرس‌وجو از منجی، خبر اول رسانه‌های عالم و شبکه های تلویزیونی است:

نادى مُنادٍ مِنَ السَّماءِ: إنَّ الحَقَّ في آلِ مُحَمَّدٍ فَعِندَ ذلِكَ يَظهَرُ المَهدِيُّ عَلى أفواهِ النّاسِ و يُشرَبونَ حُبَّهُ فَلايَكونُ لَهُم ذِكرٌ غَيرَهُ.[8]

اما در کمال تعجب، ناگهان ورق برمی‌گردد. و دشمنان، اعلام می‌کنند این «سحر شیعه» است و چنین چیزی، اصالت و واقعیت خارجی ندارد:

وَ يَقُولُونَ هَذَا سِحْرُ الشِّيعَة.[9]

ندای شیطان: فلانی مظلوم کشته شد

 

زیرا بعد از صیحه آسمانی جبرئیلی، آنگاه از جانب مغرب‌زمین، ندای ابلیس، پخش می‌شود و افکار عمومی دنیا، از این مساله، غافل می‌شوند. در صیحه شیطان، اعلام می‌شود که حق با سفیانی است:

يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ أَوَّلَ النَّهَارِ أَلَا إِنَّ الْحَقَّ فِي عَلِيٍّ وَ شِيعَتِهِ ثُمَّ يُنَادِي إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ فِي آخِرِ النَّهَارِ أَلَا إِنَّ الْحَقَّ فِي السُّفْيَانِيِّ...فَيَرْتَابُ عِنْدَ ذَلِكَ الْمُبْطِلُونَ.[10]

لازم به ذکر است، سفیانی موردحمایت غربی‌ها و آخرین مهره یهود است:

السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب[11] ان عدتم عدنا ای ان عدتم [الیهود] بالسفیانی، عدنا بالقائم.[12]

آیا با خود فکر کردید ماهیت ندای ابلیس چیست؟ شیطان که تسلط بر امر ملکوتی و تسلط بر راه‌های آسمان ندارد. بلکه همین غوغای شبکه‌های اجتماعی غربی، رسانه‌ها و ماهواره‌ها است. شاهد بر این امر، تصریح شده که ندای شیطان، از زمین است و اصلا آسمانی نیست و به دنبال فتنه است:

لَا بُدَّ مِنْ هَذَيْنِ الصَّوْتَيْنِ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ: صَوْتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ هُوَ صَوْتُ جَبْرَئِيلَ بِاسْمِ صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ وَ اسْمِ أَبِيهِ؛ وَ الصَّوْتِ الثَّانِي مِنَ الْأَرْضِ وَ هُوَ صَوْتُ إِبْلِيسَ اللَّعِينِ يُنَادِي بِاسْمِ فُلَانٍ أَنَّهُ قُتِلَ مَظْلُوماً يُرِيدُ بِذَلِكَ الْفِتْنَة.[13]

صیحه آسمانی: تقابل شیعه با نظام سلطه

 

در مقابل، ندای جبهه حق «آسمانی، ملکوتی و از جانب جبرئیل» است که البته نمونه تنزل‌یافته آن توسط رسانه‌های محور شیعی، نیز گسترش خواهد یافت.

تعجب برانگیزتر اینکه، تصریح شده است اعلام این خبر مسرت‌بخش توسط رسانه‌های شیعی از مبداء مشرق‌زمین است و در مقابل ندای ابلیس، از مغرب:

يُنَادِي مُنَادٍ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ نَاحِيَةِ الْمَشْرِقِ عِنْدَ طُلُوعِ الشَّمْسِ يَا أَهْلَ الْهُدَى اجْتَمِعُوا، وَ يُنَادِي مِنْ نَاحِيَةِ الْمَغْرِبِ بَعْدَ مَا تَغِيبُ الشَّمْسُ يَا أَهْلَ الضَّلَالَةِ اجْتَمِعُوا.[14]

يُنَادِي مُنَادٍ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ نَاحِيَةِ الْمَشْرِقِ عِنْدَ الْفَجْرِ يَا أَهْلَ الْهُدَى اجْتَمِعُوا وَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنْ قِبَلِ الْمَغْرِبِ بَعْدَ مَا يَغِيبُ الشَّفَقُ يَا أَهْلَ الْبَاطِلِ اجْتَمِعُوا.[15]

به تعبیر رهبری، افتخار ایران این است که روبروی «نظام سلطه»، ایستاده است.[16]

 

 

و علیرغم کاستی و ضعف‌ها، تا این «شاخص» برقرار است، مدال افتخار «قوم موعود قرآن» بر سینه ایرانیان مشرقی، می‌درخشد.[17]

 

قوم مشرق: ایرانیان زمینه‌ساز ظهور

 

با تشکیل «خانواده حدیثی»، درمی‌یابیم مشرق، مقصود مناطق شیعی ازجمله ایران است.[18] زیرا در احادیث ذکر شده، مبدا و زمینه‌سازی «فرایند» امر ظهور امام مهدی از مشرق است:

الْمَهْدِي...مَبْدَؤُهُ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِق.[19]

و این قوم مشرقی ایرانیان هستند که سالها قبل، قیام کرده و انقلاب‌شان به حکومت جهانی امام عصر، متصل می‌شود:

بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَايُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَايُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَايَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء.[20]

انقلاب ایران و چک سفید امضاء؟

 

سوالی که خیلی در افواه عمومی، مطرح است: «خدواند به انقلاب امام خمینی، چک سفید امضاء نداده است و اگر شروط رعایت نشود، ملت و کشور دیگری جایگزین ایرانیان خواهند شد». و بیان می‌کنند: «ممکن است در «مسیر ظهور» خیلی‌ها از ملت ایران جلو بیفتند! بنابراین ما نباید خیال کنیم که خدا کلید تحولات را به دست مسئولان جمهوری اسلامی داده است، در حالی که دست خدا بسته نیست و ممکن است مردم دیگری به غیر از ایران در مسیر حرکت به سمت ظهور، از ما جلو بزنند».

این دیدگاه از باب سنت الهی «استبدال»، قابل بررسی است. همانطور که عرب‌ها در اثر رویگردانی از «مبانی»، کنار گذاشته شدند و قوم فارس، جایگزین آنان شدند.

 

مهمترین شاخصه انقلاب شیعی قبل ظهور

 

از نگاه سیاسی، قصد پاسخگویی نداریم. صرفا از باب «کُدهای حدیثی» بیان خواهیم کرد. طبق بیان قرآن و احادیث، مهمترین شاخصه، ایستادگی در برابر جبهه باطل «مثلث غربی، عبری، عربی» است یعنی یهود و شرکاء.[21]

 

اصولاً «شاخص» انقلاب شیعی زمینه ساز ظهور، طبق احادیث ذیل آیات سوره اسراء، مبارزه و جنگ با یهود فاسد در فلسطین با محوریت مسجد الاقصی است.

و مادامی که آن انقلاب -علیرغم تمام ضعف‌ها و کاستی‌ها- این شاخصه را داشته باشد، زمینه‌سازی کماکان برقرار است و خداوند وعده داده است این قوم را یاری خواهد کرد و قوم دیگری جایگزین ایرانیان نخواهد شد.

 

قسم جلاله امام صادق: ایرانیان، قوم زمینه‌ساز

 

شاهد بر این امر، اگر قرار بود قوم دیگری جایگزین ایرانیان شود، پس چرا در «احادیث» ذیل آیات سوره اسراء از جنگ «ایرانیان شیعی» با یهود مُفسد ساکن فلسطین، سخن به میان آمده است و نشانگر این است ایرانیان علیرغم تمام ضعف‌ها و کاستی‌ها، کماکان «قوم موعود» برای یاری امام عصر خواهند بود.

 

بیعت و تقدیم پرچم به امام عصر

 

شاهد دیگر، طبق احادیث معتبر، ایرانیان، پرچم حکومت خویش[22] را به‌نشانه بیعت به امام عصر تقدیم خواهند کرد و تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و قدرت نظامی خویش را در راستای یاری و نصرت امام عصر به کار خواهند بست.[23]

 

بنابراین خدواند، هیچگاه «مدال افتخار» زمینه‌سازی ظهور، را از ایرانیان، سلب نخواهد کرد.

 

ندای ابلیس: از اسم رمز «مهسا» تا «عثمان»

 

اکنون دیگر بحث حجاب و گشت ارشاد نیست. بلکه به بهانه خونخواهی و اسم‌رمز مهسا، نظام سلطه تمام‌قد در برابر محور شیعی، ایستاده است.

 

بعد از بیان مختصات صیحه آسمانی، صرفا برای تقریب به‌ ذهن، تقابل سرود «سلام فرمانده» با آهنگ «برای» شروین و بهانه اسم رمز «مهسا امینی»[24]، درواقع نسخه کوچک‌شده مصادیق تقابل شیعه با غربی‌ها است.

 

«سلام فرمانده»، از مبدا ایران شروع شد و به سایر بلاد شیعی در اقصی نقاط عالم و به زبان‌های مختلف، گسترش یافت را مقایسه کنید با آهنگ «برای شروین» که با همخوانی خوانندگانی از اسرائیل و آلمان و آمریکا، همراه گردید.

 

بی‌گمان، این تقابل در دوران قبل ظهور، به اوج می‌رسد، درست زمانی که ندای ابلیس از مغرب‌زمین با بهانه اسم‌رمز «عثمان»، شنیده خواهد شد که فلانی مظلومانه کشته شد:

أَلَا إِنَ عُثْمَانَ قُتِلَ مَظْلُوماً فَاطْلُبُوا بِدَمِه.[25]

اما در واقع در راستای فتنه‌انگیزی:

صَوْتُ إِبْلِيسَ اللَّعِينِ يُنَادِي بِاسْمِ فُلَانٍ أَنَّهُ قُتِلَ مَظْلُوماً يُرِيدُ بِذَلِكَ الْفِتْنَة.[26]

و اجرای منویّات سفیانیِ موردحمایت غربی‌ها است:

يُنَادِي إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ فِي آخِرِ النَّهَارِ أَلَا إِنَّ الْحَقَّ فِي السُّفْيَانِي.[27]

پیراهن عثمان: از معاویه تا سفیانی

 

معاویه که از خود نژاد بنی‌امیه و اصالتا رومی و در قتل عثمان، شریک بود. ولیکن امام علی را به‌عنوان قاتل عثمان معرفی کرد و به بهانه خون‌خواهی عثمان، به جنگ و تقابل با شیعه پرداخت. و ضرب‌المثل بهانه «پیراهن عثمان» در ادبیات فارسی، مشهور است.

 

امام علی خطاب به معاویه می‌فرماید: «می‌دانم تو آن را بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف‌ات قرار داده‌ای و مقصود تو خونخواهی عثمان نیست».[28]

 

عثمان، «اسم‌رمز» مخالفان امام علی است که در راس آن معاویه جدّ سفیانی، به بهانه خون‌خواهی عثمان درصدد مقابله با تشیع علوی برآمد.

 

سفیانیِ موردحمایت غربی‌ها، نیز با اقتدا به اجداد خویش، سنت مکر و فریب و خدعه را در پیش خواهد گرفت.

 

اکنون نیز واقعه مرگ این دختر که دل انسان را می‌سوزاند، قصه همان قصه «پیراهن عثمان» است. آمریکا از این بهانه برای اهداف باطل خود استفاده می‌کند؟ آیا واقعا هدف آمریکا، خونخواهی از مرگ مهسا امینی است؟

 

نکته پایانی

 

والله ما در برخی موارد، بیشتر انتقاد داریم. ولیکن اگر «حرم امن شیعی»، فرو بریزد، دیگر به هیچکس، رحم نخواهند کرد.

 

والله اگر می‌دانستیم آمریکا و غربی‌ها، دغدغه مظلومیت این خانم را دارند، این نوشتار، مکتوب و قلمی نمی‌شد. اینها با ایران و ایرانی مخالفند. ایجاد «هولوکاست ایرانی» و قحطی و کشتار چندمیلیون نفر از جمعیت ایران در آن زمان، توسط انگلیس در بحبوحه جنگ جهانی، شاهدی بر این مدعا است.[29]

 

در آینده نزدیک، خواهید دید «ندای ابلیس» درست به فاصله چند ساعت بعد از «صیحه آسمانی»، چگونه از حلقوم رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مثلث «غربی، عبری، عربی»، خارج خواهد شد و امر را بر همگان، مشتبه خواهد کرد.

 

*مصطفی امیری، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم

 


[1] . خبرگزاری فارس(لینک)

[2] . عذا و نقمت و بلا، هرگاه بیاید، فرقی بین گناهکار و دیگران نیست و همه باهم گرفتار می‌شوند: «النَّقِمَةَ إِذَا نَزَلَتْ لَمْ يَكُنْ لَهَا عَمَّنْ قَارَبَ الْمُذْنِبَ دِفَاعٌ»(کلینی، الکافی، ج2، ص375).

[3] . خبرگزاری تسنیم(لینک)، ایسنا(لینک).

[4] . هشتگ #مهسا_امینی و MahsaAmini#، رکورد تاریخ توییتر را شکست، خبرگزاری ایرنا(لینک).

[5] . Solidarity of Arab women with Iranian superhero role models(Link)

[6] . The world must hear the voice of Iranian women(Link)

[7] . نعمانی، الغیبة، ص254. صدوق، کمال‌الدین، ج2، ص650.

[8] . متقی‌هندی، کنزالعمال، ج14، ص588.

[9] . نعمانی، الغیبة، ص262.

[10] . صدوق، کمال‌الدین، ج2، ص652.

[11] . طوسی، الغیبة، ص463.

[12] . قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴.

[13] . نعمانی، الغیبة، ص254.

[14] . حلی، مختصر البصائر، ص472. مجلسی، بحارالانوار، ج53، ص84.

[15] . نیلی‌نجفی، سرور اهل الایمان، ص54. مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص274.

[17] . انقلاب ایران و چک سفید امضاء(لینک).

[18] . قوم مشرق، ایرانیان زمینه ساز ظهور(لینک).

[19] . ‏نعمانی، الغیبۀ، ص304.

[20] . نعمانی، الغیبة، ص273.

[21] . راهبرد ایرانیان قبل ظهور: دفاع از عراق و آزادی فلسطین، رجانیوز(لینک).

[22] . هیچ کسی و هیچ حکومتی، پرچم به دست امام زمان نمی‌دهد بلکه پرچم کنایه از تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قیام شیعی است که تقدیم امام عصر می‌شود.

[23] . انقلاب ایرانیان از قیام تا ظهور، مشرق‌نیوز(لینک).

[24] . غربی‌ها نیز اذعان دارند که مهسا بهانه است و در واقع اسم‌رمز آشوب و فتنه گردیده است، بی‌بی‌سی فارسی(لینک).

[25] . نعمانی، الغیبة، ص262.

[26] . نعمانی، الغیبة، ص254.

[27] . صدوق، کمال‌الدین، ج2، ص652.

[28] . دینوری، اخبارالطوال، ص۲۰۳.

[29] . خبرگزاری فارس(لینک)؛ ویکی‌پدیا(لینک).

 



دیدگاه کاربران