هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403
ساعت 15:54
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 3 شهريور 1397 ساعت 15:12
شنبه 3 شهريور 1397 15:06 ساعت
2018-8-25 15:12:56
شناسه خبر : 291490
اگر پرونده نماینده ای که بینی مامور نیروی انتظامی را شکسته بود زودتر به نتیجه می رسید و با مقصر برخورد می شد و یا اگر با امثال ترانه علیدوستی، برخورد جدی صورت می گرفت، امروز دیگر شاهد حمله به پلیس نبودیم.
اگر پرونده نماینده ای که بینی مامور نیروی انتظامی را شکسته بود زودتر به نتیجه می رسید و با مقصر برخورد می شد و یا اگر با امثال ترانه علیدوستی، برخورد جدی صورت می گرفت، امروز دیگر شاهد حمله به پلیس نبودیم.

گروه اجتماعی_رجانیوز: به تازگی ویدئویی در فصای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن فردی به طرزی وحشیانه‌ به مأمور پلیس راهور ناجا حمله می‌کند و وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. اتفاقی که اگر در نمونه های پیشین ، با مرتکبین برخورد می شد، امروز شاهد هتک حرمت مجدد حافظان نظم و امنیت نبودیم. 

 

به گزارش رجانیوز روز گذشته سردار ذوالقدر جانشین فرماندهی انتظامی فارس درباره این واقعه گفت: «روز گذشته  در حوزه دشت ارژن که گشت پلیس راه نیز در حوزه حضور داشته، یک خودرو پژو ۲۰۶ به علت نقص فنی از گشت پلیس کمک می‌خواهد.  در همین هنگام یک خودرو لندکروز که سرعت غیرمجاز داشته است و راننده نتوانسته سرعت خود را کنترل کند از جاده منحرف و واژگون می‌شود.  پس از دقایقی یکی از افرادی که داخل خودرو لندکروز بوده است و  با این فکر که پلیس باعث این حادثه شده، به مأمور پلیس تعدی می‌کند.»


لنکروز.mp4 | دانلود فیلم 

حمله وحشیانه سرنشین لندکروز به مأمور پلیس راهور

 

در فیلم منتشر شده، سرنشین این خودرو با حمله به مامور راهور، فحاشی کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و فریاد می زند «میدونی 1میلیارد چقدره؟» . نکته دردناک تر در این فیلم حضور مردم به عنوان تماشاچی در صحنه درگیری است و هیچ کس اقدامی برای جلوگیری از ادامه ی این درگیری انجام نمی دهد.

 

نماینده مجلسی که مامور ناجا را کتک زد

البته این اولین باری نیست که خبر حمله به پلیس رسانه ای می شود؛ سال گذشته نیز یکی از نمایندگان مردم کردستان در مجلس با یک مأمور پلیس درگیر می‌شود و ضمن فحاشی او را مورد ضرب و شتم قرار داده و بینی او را می‌شکند. مساله ای که قرار بود رسیدگی شود. درآن مقطع سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان گفته بود: «در رابطه با موضوع درگیری آقای حمدالله کریمی نماینده بیجار با مأمور پلیس راهور، تابحال شکایتی از طرف ناجا علیه ایشان واصل نشده و اگر واصل شود، هم شکایت پلیس را بررسی می‌کنیم و هم توضیحات نماینده را».

 

اما در مقابل سخنگوی نیروی انتظامی گفته بود: «نیروی انتظامی از نماینده مذکور شکایت کرده و مطمئنیم که قوه قضاییه با توجه به تاثیر منفی فراوانی که این نماینده از خود بر جای گذاشته، در اسرع وقت به این شکایت رسیدگی خواهد کرد». با این حال پس از یکسال هنوز نتیجه‌ی تعدی این نماینده به پلیس منتشر نشده است.

 

زیر گرفتن مامور پلیس توسط بخشدار جوکار

اردیبهشت سال گذشته بود که اقدام یک مأمور پلیس راهور در همدان به متوقف کردن خودروی حامل فرماندار ملایر به دلیل سرعت بالا، باعث توهین و ضرب‌وشتم این مأمور توسط فرماندار ملایر، بخشدار جوکار و راننده آنها شد.

 

ماجرا از این قرار بود کهمأمور پلیس  به علت سرعت غیرمجاز از راننده خودروی حامل فرهاد جهانیان بخشدار جوکارمدارک ماشین را طلب می‌کند اما راننده می‌گوید این ماشین فرماندار ملایر است، مأمور به تخلف ماشین اشاره می‌کند که با سرعت غیرمجاز حرکت کرده، در این حال فرهاد جهانیان بخشدار جوکار از خودرو پیاده شده و ادبیات ناشایستی به کار برده و می‌گوید مگر نگفت ماشین فرماندار است و می‌افزاید: قوانین برای عوام‌الناس است نه رجل سیاسی!

«مأمور به این رفتار اعتنایی نکرده و برای اعمال قانون مقابل خودرو می‌ایستد اما بخشدار جوکار پشت فرمان رفته با فشار دادن پدال گاز با سرعت به مأمور کوبیده و او را روی کاپوت انداخته و حدود صد متری جلو رفته و با ترمز مأمور روی زمین به کناری می‌افتد؛ سپس خودرو بی‌توجه به مأمور متواری می‌شود.»

 

 

سلبریتی ها و قصه تکراری دروغگویی

نکته جالب تر ورود سلبریتی ها به پروژه حمله و تخریب نیروی انتظامی است. چندی پیش ترانه علیدوستی فیلمی را منتشر کرد که ماموران نیروی انتظامی فردی که مزاحم نوامیس مردم می شد و مسلح به چاقو  و اسپری فلفل بود را خلع سلاح کرده و بازداشت نمودند.اما علیدوستی با وقاحت تمام این واقعه را به گونه ای روایت کرد که انگار «پلیس راهنمایی و رانندگی چند نفری، یک جوان بدون سلاح را می زنند!»

 

 

این سلبریتی با انتشار فیلم این ماجرا نوشته بود:

«انگار بچه ای نشسته توی ماشینِ در حال فیلمبرداری. غم انگیزترین نکته این ویدئو صدای اونه که میگه دزد، دزد. داره پلیس مقتدر راهنمایی رانندگی رو میبینه که چند نفری یه جوون بدون سلاح رو میزنن. تصاویر بس آموزنده و انسان ساز برای نسل فردا. ننگ».

 

 


ضرب و شتم.mp4 | دانلود فیلم

واقعیت شایعه «ضرب و شتم یک جوان توسط راهنمایی و رانندگی»  

با این حال بعد از روشن شدن ابعاد این ماجرا این سلبریتی به مدت چند روز کامنت های این پست را بست و بعد از مدتی بدون عذرخواهی، از صفحه خود حذف کرد. 

 

از سوی دیگر رسانه های اصلاح طلاب، ضد انقلاب و شبکه های ماهواره ای  بارها در اقدامی هماهنگ برای منفعل کردن نیروی انتظامی آن هم فقط به خاطر انجام وظیفه خود، حجم بسیاری از هجمه های کم سابقه را در دستور کار قرار داده اند. درچنین شرایطی اگر پرونده نماینده ای که بینی مامور نیروی انتظامی را شکسته بود زودتر به نتیجه می رسید و با مقصر برخورد می شد و یا اگر با امثال ترانه علیدوستی، برخورد جدی صورت می گرفت، امروز دیگر شاهد حمله به پلیس نبودیم. اگرچه ممکن است برخی از ماموران نیروی انتظامی خلاف قانون رفتار کنند که نارضایتی عمومی را به دنبال داشته باشد، اما قطعا تضعیف قدرت نیروی انتظامی نه تنها آورده ای نخواهد داشت، بلکه باعث خواهد شد اشرار و اراذل و اوباش جسارت بیشتری پیدا کنند و آسایش عمومی متزلزل شود.

 

علی مطهری: متاسفانه در کشور ما پلیس اقتدار لازم را ندارد

پیش از این علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز علیرغم همه مواضع شاذ و عجیبش، استثنائا به نکته درستی اشار کرده و طی مصاحبه ای به این مهم تاکید کرده و گفته بود:

 

اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند، وقتی پلیس به شهروندی دستوری می‌دهد-حال اینکه این دستور درست یا غلط باشد- آن شهروند باید اطاعت کرده و گوش کند و اگر تخلفی هم از پلیس می بیند، باید شکایت کند نه اینکه با توهین مقاومت کرده و احیانا حمله ور شود. اقتدار پلیس در کشورهای دیگر زیاد است و یک پلیس با اشاره دست خودروهای بسیاری را به سمت راست هدایت می‌کند و آن‌ها با اشاره پلیس به سرعت می‌ایستند و به فرمان پلیس احترام می‌گذارند و پلیس اقتدار خیلی خوبی در اکثر کشورها دارد.متاسفانه در کشور ما پلیس اقتدار لازم را ندارد و این موضوع باید اصلاح شود و مسئولان ما نباید در مقابل اینگونه حوادث به گونه‌ای موضع گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.

 
 

 



دیدگاه کاربران

واقعا مامورین نیروی انتظامی مظلومند؛
فقط یک نگاه کوچیک به عملکرد وحشیانه پلیس های جهان و مخصوصا پلیس های غرب بندازیم، اونوقت باید دست پلیس مهربان ایران را بوسید؛

انصافابایستی شدیدترین قانونها در مورد این ناانسان اعمال شود حتی نماینده ای که با نام یک ملت شریف مرتکب این خطا شده

اگر وقتی بخشدار جوکار یا نماینده بیجار که با حامیان امنیت خودشان انجور رفتار کرده بودند به سزای اعمال خودشان در ملا عام رسیده بودند امروز یک تازه به دوران رسیده جرات نمی کرد باطن خودش را اینطور نشان دهد. یماند که اگر پلیس و سپاه نبودند٬ بعضی از این تازه به دوران رسیده های لنکروز سوار بعد ازحمله داعش و ... در مجلس زنده نمی ماندند که امروز این گونه رفتار کنند

البته اغلب ماموران انسانهای شریف و خدمتگذار اما همان تعداد کم که رفتار نامناسب نشان می دهند، باعث میشه چهره کل ماموران خدمتگذار خدشه دار شود، بعضی ماموران برای مردم مظلوم ، شیر و برای آن آقای نماینده و بخشدار و... موش میشن ، خوب نتیجه اش میشه این. آموزش ماموران هم لازم و شرط می باشد.

سلام:
مشکل اصلی در فرماندهی است !:
1- فرستادن مأمورین انتظامی بدون سلاح برای جلوگیری از اغتشاش...
2- دستور وزیر کشور برای توبیخ مأمور وظیفه شناس که با فرد خاطی و هتاک برخورد کرده بود! هر چند بعداً از ایشان دلجویی شد ! ولی همان پیامی بود برای قانون شکنان که حقوق قانون شکنان بر حقوق مردم و ضابطین قضایی ارجح است!
3- همین بر خورد راننده متخلف و کتک کاری مأمور انتظامی توسط راننده متخلّف نمونه دیگری است !
4- همین دیشب دزدگیر یک خودرو آسایش و امنیت ما را از بین برد! ولی هرچه با 110 تماس گرفته شد، گفتند ما نمی توانیم خودرو تهدید کننده آسایش مردم را به پارکینگ منتقل کنیم! کانه دزد گیر برای بازی است! آسایش و آرامش مردم برای این آدم بی مبالات و غصب کننده این جایگاه ، اهمیتی ندارد!

با اون فرماندار چه برخوردی شد؟؟
پیگیری کنید لطفا

بله دیگه
وقتی یک عده تازه به دوران رسیده یه مال و منال می رسن میشه این

من بیشتر تاسقم از مردمی است که ایستاده و نگاه می کنند مامور امنیت و نظم این کشور جلوی چشمان یک عده مورد اهانت -با آن حالت - قرار میگیرد واقعا دلم برای نیروهای خدوم انتظامی سوخت و تاسف خوردم به بی غیرتی و بی توجهی عده ای تماشاگر. واقعاً از مسئولان می خواهیم با فرد هتاک برخورد شودو نیروی انتظامی هم جدی پیگیری و مطالبه نمایند. البته اگر فرد خاطی و هتاک پسر خاله و پسر عموی یکی از مسئولان نباشد- جا دارد برای شفافیت اسم این فرد معرفی شود