هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 03:03
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 12 آبان 1401 ساعت 15:56
پنجشنبه 12 آبان 1401 15:43 ساعت
2022-11-3 15:56:29
شناسه خبر : 362126
تحلیلگر مسائل فرهنگ و رسانه،گفت: رسانه های ضدایرانی به دنبال اغتشاش در ذهن مردم ایران هستند تا قدرت ذهنی-شناختی و دستگاه محاسباتی مردم دچار اختلال شود.
تحلیلگر مسائل فرهنگ و رسانه،گفت: رسانه های ضدایرانی به دنبال اغتشاش در ذهن مردم ایران هستند تا قدرت ذهنی-شناختی و دستگاه محاسباتی مردم دچار اختلال شود.
گروه اجتماعی-رجانیوز:سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل فرهنگ و رسانه با اشاره به حوادث اخیر کشور و اقدامات رسانه‌های ضدایرانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی با پشتوانه کشورهای غربی ـ عبری و عربی در میدان جنگ ترکیبی به دنبال ضربه‌زدن به استقلال و همبستگی اجتماعی مردم کشور هستند.
 
وی گفت: در اغتشاشات اخیر رسانه‌های ضدایرانی  با تکیه بر تکنولوژی‌های جدید به سراغ نظام ادراکی و سیستم تصمیم‌گیری تمامی اعضای جامعه ایران آمده اند.
 
این تحلیل‌گر رسانه اضافه کرد: رسانه‌های فارسی‌زبان معاند در جنگ شناختی پیش‌رو با تکیه بر تاکتیک‌های خبری به دنبال مهندسی ذهن و کنترل سیستیم تصمیم‌گیری افراد جامعه هستند.
 
قربانی تصریح کرد: رسانه بی‌بی‌سی فارسی برای حفظ و افزایش آشوب در فضای مجازی، به طور مستمر و مکرر روزهای اعتراضات و اغتشاشات را بزرگ‌نمایی می‌کند و مدعی است"به طور مثال  انقلاب به روز چهل‌وچهارم"خود رسیده یا در سوی دیگر رسانه سعودی اینترنشنال بر محور احتمال "سقوط نظام" صحبت و برجسته می‌کند و برای به باور رسیدن این ادعا واهی در ذهن کاربران به اظهارات جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اشاره می‌کند.
 
این تحلیلگر رسانه افزود: رسانه‌های ضدایرانی در میدان جنگ رسانه‌ای در قالب خبر و با استفاده از تاکتیک‌های متعدد خبری از جنس تصویر و کلمات به گونه‌ای پنهان‌سازی واقعیت و بزرگنمایی می‌کنند که بدون هیچ ‌پشتوانه‌ای و صرفا با هدف حفظ جریان مجازی آشوب در ذهن کاربران از واژه «انقلاب» استفاده می‌کنند.
 
قربانی با اشاره بر اینکه اتاق‌های عملیاتی غربی ـ عربی، رسانه های ضدایرانی را پس از درگذشت مرحومه مهسا امینی به‌عنوان یک ابزار جنگی در میدان جنگ ترکیبی آورده‌اند،اظهار کرد: هدف این اتاق ها ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی و شناختی مردم است تا افراد جامعه نتوانند بین واقعیت و دروغ تفکیک قائل شوند.
 
 وی خاطرنشان کرد: بمب‌باران اخبار جعلی،کشته‌سازی،القا ناامیدی، انکار زندگی عادی مردم، بزرگنمایی تعداد تجمعات با تکنولوژی‌های مرتبط با تصویرسازی، ایجاد وضعیت مارپیچ سکوت و پنهان‎‌سازی واقعیت از پرتکرارترین تاکتیک‌های خبری رسانه‌های ضدایرانی در حوادث اخیر است.
 
این کارشناس ارشد رسانه با اشاره به راه‌حل رفع مشکلات پیش‌رو،گفت: حوادث اخیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار است لذا باید در این میدان مسؤولان و مردم تلاش کنند تا از ریزش همبستگی اجتماعی جلوگیری شود.
 
وی افزود: مشکلات موجود در حوادث اجتماعی چند علتی است و برای رفع مشکلات چند علتی باید عصاره های علوم انسانی یعنی روانشناسان، مدیریت، ارتباطات، جامعه‌شناسان، علوم اجتماعی و سیاسی برای حل مسئله در میدان تحلیل،تصمیم‌گیری و اجرا حاضر شوند.
 
این تحلیل‌گر رسانه خاطرنشان کرد: حل مسائل حوادث اخیر تک ساحتی نیست و باید به مسائل مهم رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هم‌طراز با امنیتی و انتظامی اولویت داد.
 
انتهای پیام/


کلیدواژه ها »