هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 02:14
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت 11:15
دوشنبه 18 بهمن 1400 11:11 ساعت
2022-2-7 11:15:50
شناسه خبر : 355329

سفر از مشهد به نجف

نجف و مشهد شهرهایی مذهبی هستند که مسلمانان زیادی از سرتاسر جهان برای زیارت حرم امامان معصوم به آن‌ها سفر می‌کنند. ممکن است افرادی بخواهند از مشهد به نجف سفر کنند. قبل از این‌که بخواهید بلیط هواپیما مشهد نجف را رزرو کنید، این مطلب را بخوانید تا بتوانید با اطلاعاتی کامل آماده سفر شوید. ما در ادامه مهمترین موارد برای سفر به این شهر را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای سفر به نجف

این شهر با بقیه شهرها تفاوتی ندارد و برای رفتن آن هم 4 راه وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها به نجف سفر کنید. عراق یکی از کشورهای همسایه ایران است و مسافران ایرانی می‌توانند با خودرو شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار به شهرهای آن سفر کنند. یکی از شهرهایی که بسیاری از گردشگران به آن سفر می‌کنند، نجف است. در سفر به نجف با هواپیما و راهنماهایی برای این سفر را برایتان شرح خواهیم داد.

سفر با هواپیما

همیشه هواپیما بهترین روش برای سفر بوده و گردشگران می‌توانند از همه شهرهای ایران بلیط هواپیما رزرو کرده و از نزدیک‌ترین فرودگاه به آن سفر کنید. میزان تقاضا برای سفر به این شهر زیاد است و به‌همین‌دلیل چندین ایرلاین آماده حمل مسافران بین شهرهای مختلف و نجف هستند. تقاضا برای رزرو بلیط هواپیما مشهد نجف نسبت به دیگر شهرهای کشور بیشتر است و به‌همین‌دلیل از فرودگاه بین‌المللی این شهر هم پرواز به عراق انجام می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، مشهد پایتخت مذهبی ایران محسوب می‌شود و به‌همین‌منظور سالانه افراد زیادی از شهرهای عراق به مشهد سفر می‌کنند. ایرلاین‌هایی مثل ماهان ایر، ایران ایر، کی ایر، قشم ایر، زاگرس، العراقیه و... مسافران را بین شهرهای ایران و کشور عراق جابجا می‌کنند. پرواز مشهد نجف حدود 2 ساعت طول می‌کشد و به‌همین‌دلیل افراد زیادی آن را رزرو می‌کنند. هرچه بیشتر به روزها و تعطیلات مذهبی نزدیک شویم، هزینه بلیط نجف افزایش خواهد یافت.

رزرو بلیط هواپیما نجف مشهد از علی بابا

اگر برایتان مهم نیست که چه زمانی را در نجف باشید، می‌توانید اواسط هفته و روزهای عادی بلیط هواپیما این شهر را رزرو کنید. میزان بار مجاز برای سفر به این شهر توسط هر ایرلاین مشخص می‌شود و نمی‌توان عددی قطعی برای آن بیان کرد. مثلا شرکت ماهان ایر، میزان بار مجاز برای پرواز تهران نجف را 30 کیلوگرم اعلام کرده و اگر بار شما بیشتر از حجم گفته شده باشد، باید جریمه اضافه بار را پرداخت کنید.

سفر از مشهد به نجف

البته این وزن هم نسبت به نوع کلاس پروازیتان متغیر خواهد بود و ممکن است بین 25 تا 32 کیلوگرم تغییر کند. یکی‌دیگر از عواملی که در کاهش یا افزایش میزان بار مجاز تاثیر دارد، روز سفر است. هرچه تقاضا برای رزرو بلیط بیشتر باشد، میزان بار مجاز برای سفر هم کاهش می‌یابد. اگر می‌خواهید مشکلی در طول سفر برایتان ایجاد نشود، قبل از سفر درباره میزان بار مجاز از شرکت هواپیمایی انتخاب شده سوال کنید.

یکی‌دیگر از مواردی که باید قبل از سفر به آن توجه داشته باشید، اختلاف ساعت شهرهای ایران و نجف است. اختلاف ساعت شهر تهران با این شهر حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است و تهران 1.5 ساعت از نجف عقب‌تر است. بیشتر افراد محلی این شهر به زبان‌های عربی و کردی صحبت می‌کنند، البته بسیاری از فروشندگان و پرسنل هتل‌های نجف به زبان فارسی هم تسلط دارند. اگر در این شهر نیاز به اورژانس داشتید، باید با تفلن 122 تماس بگیرید.

این مطلب را هم یخوانید: راهنمای رزرو آنلاین هتل الماس مشهد

مهمترین نکات سفر به نجف

قبل از این‌که بخواهید بلیط هواپیما مشهد نجف را رزرو کنید، باید اطلاعاتی کامل درباره این شهر داشته باشید. یکی از مهمترین نکات، نرخ کرایه تاکسی است. کرایه تاکسی برای مسیرهای کوتاه 3 دینار محاسبه می‌شود. تاکسی‌های دربستی باید به ازای هرساعت 90 دینار از شما دریافت کنند. اگر می‌خواهید با تاکسی دربستی در شهر گشت بزنید، باید به ازای هر ساعت این مبلغ را بپردازید.

به رستوران‌های بین‌راهی توجه داشته باشید. در این مکان‌ها اصول بهداشتی رعایت نخواهد شد و به‌همین‌دلیل ممکن است مشکلاتی برایتان بوود بیاید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم غیر از رستوران‌های معتبر، در دیگر مکان‌ها غذا میل نکنید. 3 رستوران مدرن و معتبر در نجف وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها انواع غذاهای بین‌المللی و عربی را میل کنید. این رستوران‌ها عبارتند از: الواجه، رستوران بین‌المللی سوباط و الطازج النجف.

سفر از مشهد به نجف

اگر می‌خواهید برای دوستان و آشناهایتان سوغاتی بخرید، می‌توانید بعداز زیارت حرم امام علی (ع)، سری هم به بازارهای این شهر بزنید. اصلی‌ترین بازار این شهر، بازار نجف است که در آن می‌توانید اجناس مختلفی را خریداری کنید. اگر قصد خرید چادر نماز، تسبیح، جانماز و دیگر اجناس مذهبی را دارید، حتما به این بازار بروید. یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های نجف، شیرینی‌های آن است. اگر به بازارهای این شهر رفتید، حتما کمی شیرینی خریده و طعم بی‌نظیر آن را بچشید.

علاوه‌بر این بازار، مغازه‌ و پاساژهای مختلفی در شهر نجف ساخته شده تا گردشگران بتوانند سوغات و یادگاری از آن‌ها خریداری کنند. در این مغازه‌ها می‌توانید انواع طلا، جواهرات و خوراکی‌ها را بخرید. البته باید حواستان به اجناس تقلبی و نامرغوب هم باشد .

ما در این مطلب اطلاعاتی نسبی درباره سفر به نجف برایتان شرح دادیم. با مطالعه این اطلاعات می‌توانید سفری بدون مشکل به این شهر تجربه کنید. اگر تجربه سفر به نجف یا دیگر شهرهای کشور عراق را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید تا مسافران با اطلاعات بیشتری آماده سفر شوند.