هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 12:31
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 6 دى 1400 ساعت 10:46
دوشنبه 6 دى 1400 10:43 ساعت
2021-12-27 10:46:34
شناسه خبر : 353827
خیلی ها دنبال یه لیست نذری ساده اما مناسب برای ایام مذهبی مثل فاطمیه و سفر و محرم خصوصا روز عاشورا هستند تا نذری شون حاجت بده و معجزه بکنه. ما در ادامه این مطلب به پیشنهاد گیلان فود یه لیست مناسب تهیه کردیم.

توصیه عالمان دینی ماست که برای تهیه نذری به حضرت فاطمه زهرا(س) توسل شود و هنگام تهیه نذری با اخلاص و وضو این دعا برای 530 مرتبه خوانده شود: «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ»

با چنین توصیه ای میرویم به سراغ یک لیست پیشنهاد عالی برای تهیه نذری، انشالله که قبول باشد. منتهی قبلش این دوتا لیست نذری از گیلان فود با آموزش اشپزیش رو ببینید:

  1. ۲۸ نوع غذا برای اینکه نذری چی بدم
  2. ساندویچ نذری چی بدم؟

آبگوشت تهرانی

ساکنین پایتخت از قدیم عادت داشتند که برای نذری دادن یه دیگ آبگوشت بزارن و مهمون دعوت کنند و با پذیرایی از میهمانان و خیرات ، نذرشون رو ادا کنند.

ابگوشت یا دیزی میتونه یه ایده مناسب برای نذری درون خانوادگی باشه.

قیمه با شکرپلو

نذری معروف شیرازی ها و بوشهری ها یه مدل قیمه خوشمزه با شکرپلو هستش که میتونید با سرو در ظروف یکبار مصرف این نذری رو اَدا کنید.

شله مشهدی

همسایه های امام رضا(ع) از قدیم الایام یه نذری خاص در منطقه خودشون دارند به نام شله مشهدی! این خوراکی خوشمزه با لپه و گوشت تیکه‌ای یه جایگزین مناسب برای آش و حلیم نذری باشه.

ته چین گوشت

گرمساری‌ها هر وقت قصد نذری دادن داشته باشن یه گزینه مجلسی و نسبتاق پرخرج دارند به نام ' ته چین گوشت گرمساری' که خیلی لذیذ و محبوب هستش.

آش گندم

اگر در ایام مذهبی به دارالعباد ایران یعنی یزد سفر کنید می‌بینید که مردمان این دیار یک آش مخصوص خودشون رو برای نذری تهیه میکنند. آش گندم که سرشار از خواص و فوائد غذایی است گزینه خوبی برای ادای دین ما مسلمان هاست.

بریانی

این روزها کمتر دیده میشه اما بعضاً در اصفهان برخی محلات از بریانی برای پخت یه نذری متفاوت و خاص استفاده میکنند. هرچند تهیه اش کمی نیاز به تخصص داره اما میتونه جزو لیست نذری باشه.

گوشت و لوبیا

وقتی نذری که بشه ، کاشانی ها یه خوراک خوشمزه درست میکنند به نام گوشت و لوبیا که دستورش با یه جستجوی ساده به دست میاد. این خوراکی رو با برنج هم سرو میکنند و برای غذای شام هیات ها هم میتونه انتخاب خوب و بجایی باشه.

پیچاق قیمه

ارادت اردبیلی ها رو به خاندان اهل بیت و خصوصا حضرت اباالفضل که دیدیم. یه قیمه مخصوص برای ایام عزاداری دارند که یه مدل خاص از قیمه با یه نیمرو هستش که گزینه متفاوت لیست غذاهای نذری میتونه باشه.

عدس پلو

انواع مختلفی از عدس پلو رو می شناسیم اما لرهای این سرزمین برای تهیه نذری اگر بخوان پرخرجی کنند یه مدل عدس پلوی درشان میپزند که کنارش با گردو و گوشت قلقلی و پیازداغ و ترکیب کشمش و زرشک تزئین میکنند که انصافاً انتخاب جذابی میتونه باشه.

لیست نذری به پیشنهاد گیلان فود

اجازه بدید یه چندتا غذای متفاوت برای نذری که معجزه میکنه بهتون معرفی کنیم.

این لیست با کمک سایت آموزش اشپزی گیلان فود که بصورت تخصصی درباره انواع لیست غذاها و طرز تهیه خوراکی های گیلانی و ایرانی مینویسه تهیه شده؛

نذری کاربردی

اگر تصمیم قطعی درباره نذری تون گرفتید که هیچ! اما اگر هنوز مطمئن نیستسد که چکاری برای نذری دادن بهتره ما بهتون توصیه میکنیم که پول غذایی که میخواید تهیه کنید رو برای پرداخت بدهی چند فقیر به بغالی یا مارکت نزدیک خونه تون خرج کنید.

یا میتونید به چند خیریه مطمئن که میشناسید پول تون رو برسونید و یا اگز تواناییش رو دارید خرج دارو یا شیرخشک مورد احتیاج چند نیازمند رو تامین کنید.

البته اینهارو نگفتیم که خدای نکرده دچار عذاب وجدان بشید اما در این شرایط سخت اقتصادی خوبه که به چنین ایده هایی بیشتر فکر کنیم.

البته در کنارش هم میتونید یه نذری کم هزینه و به اندازه تهیه کنید که در ادامه ما براتون چندتا مدل ازین نذری های جمع و جور معرفی میکنیم.

گیفت آجیل

یه کاغذ یا یه ظرف مناسب کوچک تهیه کنید و داخلش رو با هر نوع آجیلی که از هزینه اش برمیاید پر کنید و به دست مردم برسونید.

حلوای کدو

انواع حلوا رو میتونید درست کنید اما حلوای کدو یه گزینه متفاوت و ارزون برای زمانی هست که میخواید یه نذری بجا بدید.

ماکارونی با سویا

تعدادی بسته ماکارونی تهیه کنید و با ترکیب گوشت و سویا و رب گوجه فرنگی تفت داده شده و مقداری فلفل دلمه‌ای برای عطر و مزه خوبش ، یه نذری مناسب بپزید و با چنگال و ظروف یک بار مصرف تهیه و پخش کنید.

حلوا زعفرانی و خرما

اگر وقت یا امکان پخت و پز ندارید میتونید مقداری شیرینی مناسب + خرما رو در ظروف یکبار مصرف مخصوص پذیرایی یک نفره کنار هم بچینید و بسادگی نذرتون رو ادا کنید. این گزینه بخاطر حمل و نقل راحتش یه گزینه عالی میتونه باشه.

سالاد ماکارونی

این گزینه فوق العاده آسون اما خوش ظاهریه که میتونه برای نذری دادن عالی باشه. کافیه چمد بسته ماکارونی شکلی رو با مایونز و مخلوط سبزیجات(یا ذرت فله) و فلفل دلمه ای ریز خرد شده و کمی خیارشور خرد شده میکس کنید و به صورت بسته های در بسته در بین مردم پخش کنید.

فلافل فله

برید یه مغازه پروتئینی و ازشون بخواید بهتون فلافل فله ای بدن. خیلی شیک و تمیز با قیمت بسیار پایین میتونید یه ساندویچ مناسب برای اَدای نذرتون تهیه کنید.

ساندویچ کلاب

بهترین و بصرفه ترین و تمیزترین گزینه ما برای یه نذری مناسب این ایام ، میتونه با ترکیب نان تُست + کالباس یا سویا + کمی پنیر پیتزا و ادویه تهیه بشه.

سیب زمینی خلالی

اخرین گزینه پیشنهادی ما که در چند سال اخیر داره بیشتر و بیشتر ازش استفاده میشه، سیب زمینی خلالی سرخ شده با یه سس تکنفره هستش. میتونید برای صرفه بیشتر برید به میدان تره بار شهرتون و سیب زمینی ارزون تر بخرید و سرخ کنید و نذرتون رو براحتی اَدا کنید. این مدل نذری برای ایستگاه های صلواتی بی نظیر و عالیه.