هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403
ساعت 09:39
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 17 اسفند 1399 ساعت 17:23
يكشنبه 17 اسفند 1399 17:21 ساعت
2021-3-7 17:23:51
شناسه خبر : 345298
واقعیت مجازی (Virtual Reality یا به اختصار VR) که در طول چند سال گذشته، طراحی و به مردم عرضه شده، تلاشی است برای حذف مرزهای موجود بین فضای واقعی و فضای مجازی.
واقعیت مجازی (Virtual Reality یا به اختصار VR) که در طول چند سال گذشته، طراحی و به مردم عرضه شده، تلاشی است برای حذف مرزهای موجود بین فضای واقعی و فضای مجازی.
رجانیوز - گروه فناوری: واقعیت مجازی، یک محیط کامپیوتری سه بعدی است که فرد با استفاده از آن می‌تواند خود را بخشی از  دنیای سه بعدی به نمایش در آمده در مقابل چشمانش، ببیند.
 
به گزارش رجانیوز، واقعیت مجازی کاربردهای متعددی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به ایجاد سرگرمی و به کار رفتن در حوزه آموزش اشاره کرد.
 
به عنوان مثال، یک محیط آموزش پزشکی را در نظر بگیرید که در آن بیمار، اتاق عمل، پزشکان و حتی خون موجود در صحنه همه مجازی هستند؛ اما تجربه یادگیری «واقعی» است.
 
از همین رو باید گفت که واقعیت مجازی، علاوه بر ایجاد سرگرمی، دریچه جدیدی را به دنیای آموزش باز می‌کند.
 
به عبارتی روشنتر، به کار گیری واقعیت مجازی در حوزه آموزشی، به فراگیران هر علم و دانشی کمک می‌کند که با تمرین و تکرار، اژ اشتباهاتشان درس بگیرند، مجموعه مهارت‌های مناسبی بدست آورند، آزادی در اشتباه کردن داشته باشند و دوباره تلاش کنند.
 
واقعیت مجازی تجربه سنتی آموزش را به یک تجربه جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده، دیوارها و سقف کلاس درس را برداشته و آن را به سیستم آموزشی دیجیتال بسط داده است.
 
تاکنون برای استفاده از واقعیت مجازی، دو‌ راهکار ارزان و گران قیمت وجود داشته است. در راهکار اول که پرتابل و دارای کیفیت پایینی است، واقعیت مجازی با ترمینال مشترک ارایه می‌شود.
 
در راهکار دوم اما که واقعیت مجازی از کیفیت بالایی برخوردار است، از آنجایی که کاربردی غیر پرتابل دارد و نیاز به قرار دادن محتوا در کنار کاربر داشته و ارتباط بین کاربر و سرور به صورت wired است، هزینه‌های سنگینی به کاربر تحمیل می‌شود.
 
اما علاوه‌ بر این دو، یک راهکار سومی هم وجود دارد که علاوه بر هزینه کم، مزیت‌های هر دو شیوه یاد شده را به کاربر واقعیت مجازی ارائه می‌دهد.
 
استفاده از نسل 5G، علاوه بر بالا بردن کیفیت از طریق سرعت دانلود بالا، سیار بوده و بدون نیاز به سیم، قابلیت استفاده از گیم سنترها در دیتا سنترهای اپراتور موبایل را به وجود می آورد.
 
از همین رو همراه اول به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، اقدام به تست این شیوه و بارگذاری در دیتاسنتر مجازی سازی شده همراه اول، در بستر شبکه تجاری این اپراتور کرد.
 
بنابراین برای نخستین بار استفاده از کاربردهای 5G در قالب دو دموی «واقعیت مجازی» و «تست گیمینگ» در ساختمان همراه اول به نمایش گذاشته شد تا توجه مردم و اصحاب رسانه بیش از سرعت این نسل، به کاربردهای وسیعی که می تواند داشته باشد، جلب شود.
 
گفتنی است این تست که در حضور مدیران همراه اول و اصحاب رسانه صورت گرفت، با موفقیت همراه بود.


کلیدواژه ها »