هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 03:07
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 18 آبان 1399 ساعت 14:21
يكشنبه 18 آبان 1399 14:15 ساعت
2020-11-8 14:21:54
شناسه خبر : 341501

اگر در زندگی خود با مشکلات روانشناختی مواجه هستید که رضایت مندی شما از زندگی را کاهش داده اند، امید خود را از دست ندهید و از یک روانشناس خوب برای حل مشکلات کمک بگیرید.

 

بهترین دکتر روانشناس در تهرانملاک های انتخاب بهترین دکتر روانشناس در تهران

یکی از ملاک های انتخاب بهترین دکتر روانشناس در تهران امکان دسترسی به او است. گاهی اوقات افراد به دلایلی امکان حضور در مرکز مشاوره را ندارند. در این صورت دکتر روانشناس شرایط دیگری را برای کمک مراجعین فراهم می کند. نکته‌ی مهم در انتخاب بهترین دکتر روانشناس در تهران، مورد قبول بودن وی برای هر دو طرف است. یک روانشناس خوب در تهران باید توانایی کلامی و درک کافی برای انتقال موضوعات را داشته باشد.

نشانه های ضرورت مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران

بهترین دکتر روانشناس در تهران به شما کمک می کند زندگی مشترک بهتری داشته باشید و مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کنید. لازم نیست تا وقوع یک مشکل جدی برای مراجعه به روانشناس صبر کنید. اما بخش مهمی از هنر خوب زندگی کردن، این است که بدانید چه زمانی مراجعه و کمک گرفتن از مشاور به یک ضرورت و اولویت تبدیل می شود. در ادامه دو نشانه رایج را معرفی می کنیم:

1) عدم صمیمیت و مشکل در برقراری ارتباط صمیمانه

 اغلب زوجین در شهر تهران مشغله و درگیری های کاری متعددی دارند، زمانی که زوجین به قدری درگیر فعالیت ها و روزمرگی می شوند که دیگر قادر نیستند با صمیمیت با یکدیگر ارتباط برقرار کند.

آنها به اصلاح به هم خانه یکدیگر تبدیل می شوند. در این شرایط اهمیت زیادی دارد که بهترین دکتر روانشناس در تهران را شناسایی نموده و برای مراقبت از زندگی مشترک و جلوگیری از بروز مشکلات پیچیده تر به او مراجعه نمائید. تعارض در زندگی مشترک شما نشانه خوبی نیست و باید سریع به آن رسیدگی کنید.

2) ناتوانی در حل مشکلات و احساس عدم تفاهم

بهترین دکتر روانشناس در تهران، زوج هایی را که نمی دانند مشکلات ریز و درشت زندگی مشترک خود را چگونه حل کنند، به خوبی هدایت کند. این مشکلات می توانند بسیار ساده و قابل حل به نظر برسند، اما به تنهایی نتوانید راه حل درستی برای آنها بیابید.

برای مثال عدم تفاهم والدین در نحوه تربیت فرزندان یا تصمیم برای مهاجرت میتواند بدون کمک یک دکتر روانشناس در تهران لاینحل باقی بماند. شک نکنید شما به نفر سوم متخصص و با تجربه برای حل این نوع مشکلات نیاز دارید. اصرار برای حل این مشکلات توسط خودتان ممکن است مشکلات جدیدی را برایتان ایجاد کند و شما را از یکدیگر دورتر و دورتر نماید.

روانشناس چگونه به شما کمک می کند؟

گاهی اوقات فرد به دلیل وجود برخی از رفتارهای اشتباه در همسرش، دچار نارضایتی از زندگی خانوادگی‌اش می‌شود. این رفتار اشتباه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما مسئله اصلی این است که فرد نمی‌تواند واکنشی درست در این رابطه داشته باشد و احساسش را به طور کامل بیان کند. این مسئله باعث می‌شود نتواند همراهی همسرش را در این زمینه جلب کند و وی را مجاب به تغییر نماید.

در چنین شرایطی بهترین دکتر روانشناس در تهران می‌تواند به طرفین کمک کند تا احساس خود را به درستی طرح کرده و همچنین تاثیر رفتارهای خود بر یکدیگر را بشناسند.

بهترین نتایج از دکتر روانشناس در تهران

چگونه بهترین نتیجه را از دکتر روانشناس در تهران بگیریم؟

  • هر آن‌چه را که آزارتان می‌دهد بیان کنید. اجازه ندهید خجالت جلوی‌تان را بگیرد.
  • به دنبال انتقام نباشید و سعی در فراموش کردن مشکلات داشته باشید. رابطه‌تان را آن‌گونه که می‌خواهید تجسم کنید.
  • عادلانه رفتار کنید.
  • به راهنمایی‌های دکتر روانشناس و تکالیفی که به شما می‌دهد عمل کنید.
  • وجود مشکل را بپذیرید.
  • تغییر پذیر باشید.
  • قبول کنید که شاید بعضی از مسائل به خاطر رفتارهای اشتباه شما باشند.
  • رابطه‌ی بهترین دکتر روانشناس در تهران بر پایه‌ی صمیمت است. چرا که افراد در فضای مشاوره خانواده نیاز به اطمینان و دلگرمی دارند.
  • دکتر روانشناس در تهران شناخت کافی از مراجعین خود پیدا کرده و راه‌کارهایی که ارائه می‌دهد با توجه به شرایط زندگی افراد انتخاب می‌شوند.

بهترین دکتر روانشناس در تهران و مشاوره خانواده

در مشاوره خانواده همان‌طور که از نام آن پیداست، به ساختار خانواده و توجه به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. بهترین دکتر روانشناس در تهران زمانی از این مشاوره استفاه می­کنند که دیگر اعضای خانواده نیز نقش خود را در مشکلات بپذیرند. قرار گرفتن هر فرد در جای مناسب و پذیرفتن نقش‌های مورد نظر، می‌تواند زندگی خانوادگی را بدل به یک زندگی سالم کند. این سلامت به رضایت افراد از زندگی خانوادگی منجر شده و امید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

شرکت در جلسه روانشناسی

شما در جلسات فردی به صورت انفرادی شرکت می کنید. همچنین در مشاوره ازدواج ممکن است به همراه همسرتان حاضر ‌شوید. مسائل را شرح می‌کنید. آن‌چه شما را آزار می‌دهد مورد بررسی قرار می‌دهید و در صورت امکان حل مشکلات، مراحل بعدی مشاوره را طی می‌کنید.

از روانشناس برای اعتیاد یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید

اعتیاد یک معضل جدی برای جامعه و به ویژه خانواده‌هاست. این معضل به راحتی می‌تواند باعث از بین رفتن کانون گرم یک خانواده شود. عدم توجه به این مسئله می‌تواند آینده‌ی زندگی خانوادگی فرد را به شدت به خطر بیندازد.

به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر به آن پرداخته شود و به شکل اصولی و با توجه به روش‌های مختلف درمانی آن را رفع کرد. یکی از دلائل نیاز به بهترین دکتر روانشناس در تهران کمک گرفتن از درمان های غیر دارویی برای درمان اعتیاد است.

اعتیاد یک بیماری چند وجهی است. بهبود کامل از بیماری اعتیاد نیازمند حل مشکلات زیربنایی و عمیق روانشناختی است.

چه موقع به دکتر روانشناس در تهران مراجعه کنیم؟

به‌ گمان بسیاری از افراد، تنها مشکلات شدید روانشناختی نیاز ‌به درمان روانشناختی با بهترین دکتر روانشناس در تهران دارد.

با ‌این ‌وجود، این باور دلیل اصلی حاد شدن شرایط روحی بسیاری از مراجعین است. زندگی در شهری مانند تهران، روی وضعیت روحی همه ساکنین آن تاثیر گذار است.

بهترین زمان مراجعه به روانشناس قبل از شدت یافتن مشکلات و یا علائم است. اگر تصمیم گیری برای مراجعه به روانشناس برای فرد بیمار دشوار است، اطرافیان وی می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

دکتر روانشناس در تهران و درمان اضطراب

درمان اضطراب

درمان اضطراب یکی از رایج‌ترین درمان ها در سطح جهان است. اضطراب در شهر‌های بزرگ مانند تهران نسبت ‌به سایر شهر ها رواج بیشتری دارد.

زندگی در این شهر بزرگ، مانند تجمعی از انسان‌های غریبه در کنار یکدیگر است. تجربه احساس غم و اضطراب در چنین موقعیتی بسیار طبیعی است.

به‌همین دلیل دستیابی به بهترین دکتر روانشناس در تهران، بسیار ضروری است. اگر درمان اضطراب شدید در کلانشهر‌ها مورد توجه قرار نگیرد؛ مشکلاتی مثل: بی‌خوابی، تغییر اشتها و ایجاد حس گناه در افراد به‌ وجود می‌آید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت درمان اضطراب در تهران، تعداد زیاد افراد مهاجر در این شهر است. این افراد عموما در فرهنگی متفاوت بزرگ شده‌اند.

تفاوت‌های فرهنگی، باعث ایجاد تعارض می‌شود. در بسیاری از موارد این تعارضات منجر‌به بروز اضطراب شدید می‌شود.

دسترسی به بهترین دکتر روانشناس در تهران و اقدام به درمان اضطراب کمک زیادی به حل مشکلات ایجاد شده برای مهاجران می‌کند.

روانشناسان، به‌همراه مراجعین خود، به بررسی علل ایجاد اضطراب و نحوه رفع آن می‌پردازند. این پروسه به‌صورت حضوری و آنلاین قابل انجام است.

در مشاوره روانشناسی، درمانگر، محیطی آرام و خصوصی برای بیمار خود ایجاد می‌کند. جلسات تراپی، به ساکنین کلانشهر‌ها، روشی جدید از تفکر و واکنش دادن را یاد می‌دهد.

روانشناس در تهران، به ‌درمان انواع مختلف اضطراب مثل:

  • درمان اختلال اضطراب فراگیر
  • درمان اختلال اضطراب اجتماعی
  • درمان فوبیا

می‌پردازد.

آلودگی‌های تهران لزوم مراجعه به دکتر روانشناس در تهران

عوامل زیادی در شهر‌های بزرگ مانند تهران، باعث ایجاد مشکلات روانشناختی می‌شود. برای مثال:

  • سموم موجود در مواد غذایی و هوا
  • وجود برخی ویروس‌ها و عوامل عفونت‌زا
  • بروز جهش‌های ژنتیکی
  • استعداد ژنتیکی
  • انزوا و اضطراب اجتماعی

از جمله این عوامل هستند. هرچقدر شهر‌ها بزرگ ‌تر و شلوغ‌ تر باشند؛ این عوامل نیز در آن‌ها شدید‌تر است.

کمک گرفتن از بهترین دکتر روانشناس در تهران به افراد برای ایجاد حلقه‌های صمیمی از دوستان و انتخاب سبک زندگی سالم، کمک می‌کند.

این دو عامل، در پیشگیری از بروز اختلالات روانشناختی بسیار موثر است.

در صورت بروز اختلالات روانشناختی، بیماران باید از طریق جلسات حضوری تراپی یا مشاوره آنلاین روانشناسی، اقدام  به درمان کنند.

دکتر روانشناس در تهران تنها برای درمان اختلالات نیست

به‌طور قطع، مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران ، برای درمان مشکلات شدید روحی مناسب هستند.

با‌این‌وجود، درمان روانشناسی مشکلات بین فردی و خانوادگی نیز بسیار اثربخش است.

در شهر‌های بزرگ مانند تهران، تقریبا همه افراد با شرایط سخت روحی دست‌ و ‌پنجه نرم می‌کنند.

مراجعه به یک دکتر روانشناس در تهران برای سردرگمی‌های جزئی روحی، به کنترل و درمان این مشکلات، قبل از حاد شدن آن‌ها کمک می‌کند.

علاوه‌ بر این، هرچقدر مسائل روحی شدت کم‌تری داشته باشند؛ نیاز ‌به تلاش و مراقبت کم‌تری برای درمان دارند.

به‌همین دلیل، تراپی فقط مخصوص قشر خاصی از افراد جامعه نیست. مراجعه ‌به بهترین دکتر روانشناس در تهران، برای همه افراد جامعه کارکردی مثبت دارد.