هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403
ساعت 02:01
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 ساعت 14:01
سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 13:57 ساعت
2023-4-25 14:01:51
شناسه خبر : 366633
 فرح پهلوی با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان در حرم امام رضا ظاهر شد، ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه‌گرانه و تحریک‌آمیز داشت، همین امر جو انتقادآمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.

<div class="news-videos">
	<div class="news-videos-content">
			<div class="item">
			
							<video width="590" height="390" 
					src="https://www.rajanews.com/sites/default/files/content/videos/story/02-02/05/nf00835405-1.mp4" 
					type="video/mp4" 
					id="player1" 
					poster="https://www.rajanews.com/" 
					controls="controls" 
					preload="none">
					<object width="590" height="390" type="application/x-shockwave-flash" data="http://www.rajanews.com/sites/all/themes/rajanews/flashmediaelement.swf">
						<param name="movie" value="http://www.rajanews.com/sites/all/themes/rajanews/flashmediaelement.swf" />
						<param name="flashvars" value="controls=true&file=https://www.rajanews.com/sites/default/files/content/videos/story/02-02/05/nf00835405-1.mp4" />
						<!-- Image as a last resort -->
					</object>
				</video>
				<br>
				<span style="color:#f00; font-family:nasimn,tahoma;">nf00835405-1.mp4 |  </span>
				<a href="https://www.rajanews.com/sites/default/files/content/videos/story/02-02/05/nf00835405-1.mp4" target="_blank" alt="" >
					دانلود فیلم
				</a>
						
		
			</div>
	</div>
</div>
فرح پهلوی با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان در حرم امام رضا ظاهر شد، ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه‌گرانه و تحریک‌آمیز داشت، همین امر جو انتقادآمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.

nf00835405-1.mp4 | دانلود فیلم
گروه تاریخ - رجانیوز: فرح پهلوی با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان در حرم امام رضا ظاهر شد، ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه‌گرانه و تحریک‌آمیز داشت، همین امر جو انتقادآمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از جهان نیوز، «تظاهر» و «ریا» و عدم پایبندی به ارزش‌های دینی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به قدرت، از اهداف ذاتی خاندان پهلوی است.
 
محمدرضا پهلوی هم سعی کرد با ظاهرسازی مسائل دینی چندصباحی برای خود نزد عموم جامعه متدین ایران و روحانیت اعتباری بخرد. نقل خاطره کمک امام زمان به او، حج و سفرهای زیارتی به مشهد نمونه‌ای از این دست ریاکاری‌ها از سمت حکومتی است که عملاً با تأکید بر رویکردهای باستان‌گرایی و جاده‌صاف‌کنی بهائیت درصدد حذف اسلام از اجتماع بودند. 
 
اخیراً هم سفر رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع به فلسطین اشغالی و عکس‌های مربوط به زیارت مکان مقدس یهودیان مورد انتقاد افراد زیادی حتی از خود اپوزیسیون قرار گرفته است.
 
رضا پهلوی
 
جلوه‌گری ملکه با چادر توری در حرم امام رضا
خبرگزاری فارس در بخشی از گزارشی که در تاریخ چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ با عنوان «فرح یا رضا پهلوی؛ برای خاندان ریا، حرم امام رضا یا دیوار ندبه فرقی ندارد!» منتشر کرد، نوشته بود: دختر رئیس اسبق موزه ایران باستان، مینو صمیمی، مترجم، مؤلف و پژوهشگر تاریخ در خاطرات خود، تقریر و روایت جالبی از سفر پهلوی‌ها به مشهد مقدس دارد. او می‌نویسد: اسلام در شکل مقهور شده‌اش که نقشی در زندگی سیاسی کشور نداشته باشد همواره مورد بهره برداری شاه قرار می‌گرفت، تا از آن به صورت تیرک بر پا دارنده خیمه حکومت خود استفاده کند. در ۷ خرداد ۱۳۵۷ شاه و ملکه (فرح پهلوی) به اتفاق گروهی از درباریان به شهر مشهد رفتند تا در مقابل دوربین تلویزیون به زیارت مرقد امام رضا بپردازند. در این برنامه که جریان آن را مستقیما از تلویزیون پخش کردند، ملکه با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان در حرم امام رضا ظاهر شد، ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه‌گرانه و تحریک‌آمیز داشت، همین امر جو انتقادآمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.
 
البته این ریاکاری فردی است که ید طولایی در مفسده‌های دربار پهلوی داشت. فرح به عنوان آخرین ملکه نظام سلطنتی ایران گاهی اوقات رعایت شأن و جایگاه ملکه را نمی‌کرد و با هر بی‌سر و پایی طرح مراوده می‌ریخت.
 
در خاطرات تاج‌الملوک مادر محمدرضا پهلوی درباره رفتارهای فرح آمده است: «من چند بار به محمدرضا گفتم که مادر جان! خوب نیست که خدمه و کارکنان دربار، همسر پادشاه مملکت را توی بغل این و آن ببینند.» رفتار جلف فرح در کاخ حتی شاه را نیز به خشم آورد.


دانلود فیلم