هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 15 مهر 1403
ساعت 10:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 21 دى 1401 ساعت 19:00
چهارشنبه 21 دى 1401 16:19 ساعت
2023-1-11 19:00:10
شناسه خبر : 363970
بنر و فلکسی هر دو جزو شیوه‌های رایج و پرکاربرد تبلیغات محیطی هستند. شرکت‌های زیادی برای تبلیغات کسب‌وکار خود از این دو روش استفاده می‌کنند. چاپ بنر و چاپ فلکس هر چند در ظاهر به‌ هم شبیه هستند، ولی تفاوت‌های قابل توجهی در نوع متریال سازنده، نوع کاربرد و قیمت دارند که قصد داریم در این مطلب به توضیح آنها بپردازیم.
بنر و فلکسی هر دو جزو شیوه‌های رایج و پرکاربرد تبلیغات محیطی هستند. شرکت‌های زیادی برای تبلیغات کسب‌وکار خود از این دو روش استفاده می‌کنند. چاپ بنر و چاپ فلکس هر چند در ظاهر به‌ هم شبیه هستند، ولی تفاوت‌های قابل توجهی در نوع متریال سازنده، نوع کاربرد و قیمت دارند که قصد داریم در این مطلب به توضیح آنها بپردازیم.

 

چاپ فلکس چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ فلکس یکی از ابزارهای چاپی است که از آن برای سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها یا تابلوهای تبلیغاتی بزرگ شهری استفاده می‌شود. موضوع بسیار مهمی که درباره چاپ فلکس باید در نظر بگیرید، این است که فلکس خام در مقایسه با بنر از مقاومت بالایی نسبت به شرایط سخت محیطی برخوردار است و به  سختی دچار پارگی میشود. چاپ فلکسی انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها تابلو فلکسی پشت نور و تابلو فلکسی بدون نور است.

در ساخت تابلوهای فلکسی از لامپ‌های مهتابی یا SMD استفاده میشود. با توجه به اینکه جنس ماده استفاده شده برای ساخت این تابلوها فلکسی خام است، به آنها تابلو فلکسی گفته میشود. چاپ فلکسی کاربردهای مختلفی دارد و از نظر اقتصادی به‌صرفه است. لامپهای مهتابی تعبیه شده در تابلو فلکسی علاوه بر اینکه پخش نور خوبی دارند، به آسانی قابل تعویض هستند.

 

 

چاپ بنر چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ بنر یکی دیگر از روشهای تبلیغات محیطی است که اغلب سازمان‌های کوچک و بزرگ، کسب و کارها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و برندهای مطرح از آن استفاده میکنند تا محصول یا خدمات خود را به خوبی، معرفی کنند و اطلاعات کافی در رابطه با کسب‌وکار خود و محصولاتشان را به آن‌ها ارائه کنند. در واقع بنر ابزاری است که با هدف تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد و محتوای آن شامل متن و تصاویر گرافیکی جذاب است. بنرهای انواع مختلفی دارند:

  • بنر عرض 5 متر یا بنر لارج فرمت که برای چاپ بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده میشود.
  • بنر عرض 3.20 متر که برای چاپ بنرهای تبلیغاتی، بنر تولد، بنر تسلیت، بنر مراسمهای مذهبی و... استفاده میشود.
  • بنر استند که برای تبلیغات نمایشگاهی به کار میرد.
  • لمپوست بنر که برای نصب در استرابورد استفاده میشود.

 

مهمترین تفاوتهای چاپ بنر و چاپ فلکس

بنر و فلکس از نظر نوع کاربرد، متریال سازنده و هزینه چاپ با هم تفاوت دارند که در ادامه به طور مفصل توضیح میدهیم:

✔ تفاوت چاپ بنر و چاپ فلکس از نظر کاربرد

تابلو فلکسی و بنر از نظر کاربرد، تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند که عبارتند از:

  1. بنر بیشتر برای تبلیغات شهری و محیطی مورد استفاده قرار میگیرند، در حالی که تابلوهای فلکسی به دلیل نوردهی بیشتر در مواردی استفاده می‌شوند که به جلب ‌توجه بیشتر در شب یا نور کم نیاز است.
  2. تفاوت دیگری که در مقایسه بنر و فلکس باید به آن اشاره کرد، این است که بنر بسیار سریع چاپ میشود، اما فرایند چاپ شدن فلکس کمی طولانیتر است.
  3. جنس متریال فلکس به این صورت است که نور را به خوبی از خود عبور میدهد، در حالیکه هنر این گونه نیست و نمیتواند نور را از خودش عبور بدهد.

✔ تفاوت بنر و فلکسی از نظر هزینه چاپ

قیمت چاپ بنر و قیمت چاپ فلکس چقدر است؟

همیشه در تبلیغات هزینه یکی از مسائل مهم محسوب میشود، بنابراین قیمت چاپ بنر و قیمت چاپ فلکسی برای صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی قیمت چاپ بنر در مقایسه با قیمت چاپ فلکسی کمتر است، چون فلکس خام از بنر خام گرانتر است.

معمولاً برای تبلیغات نمایشگاهی یا فضاهایی که قرار است تابلوهای تبلیغاتی برای مدت طولانی در فضای بسته نصب باشند، از تابلو فلکسی استفاده میکنند. چون از نظر هزینهای بالاتر و از نظر کیفیت بهتر است.

✔ تفاوت بنر و فلکسی از نظر مزایا و معایب

به طور کلی بنر از نظر قیمت خرید، ارزانتر ست. بنر گستره دید بیشتری دارد و باعث می‌شود افراد بیشتری تبلیغات شما را ببینند، در نتیجه مشتریان جدید بیشتری را برای خدمات یا محصولات شما جذب میکند. امکان چاپ فوری بنر در تمامی سایزها و ابعاد وجود دارد. تنها موردی که به عنوان ایراد بنر میتوانیم به آن اشاره کنیم، عدم امکان استفاده مجدد از بنر چاپ شده است. این محصول را میتوانید در چاپ سبحان تا عرض 5 متر و طول 45 متر و ابعاد سفارشی بزرگتر هم چاپ کنید.

فلکسی نیز مانند بنر قیمت نسبتاً مناسبی دارد، تا عرض 5 مترمربع و طول 45 متر قابل چاپ است، بافت انعطاف پذیری دارد و از فواصل دور به‌ خوبی دیده میشود. فلکس قابلیت عبور نور دارد و میتوان از آن برای ساخت تابلو فلکسی استفاده کرد. فلکس برای استفاده در فضاهای بسته کمنور مناسب است، چون قابلیت عبور نور دارد.

 

 

 

چاپ بنر بهتر است یا چاپ فلکس؛ کدام را انتخاب کنیم؟

چاپ بنر و چاپ فلکس هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و نمیتوانیم بگوییم دقیقاً کدام یک بهتر است. ولی به طور کلی اگر میخواهید تبلیغات محیطی ارزان قیمت اجرا کنید و تابلوی تبلیغاتی شما در فضای باز نصب میشود (مانند بیلبوردها و عرشه و پلهای شهر)، پیشنهاد ما چاپ بنر است.

ولی اگر میخواهید تابلوی تبلیغاتی خود را در فضاهای بسته مانند نمایشگاه، مترو، فروشگاهها یا سر درب مغازه و فروشگاهها، داروخانهها و... نصب کنید، بهترین انتخاب چاپ فلکس است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ بنر و فلکس و قیمت آنها، میتوانید همین حالا به نشانی https://sobhanprint.com/ مراجعه کنید.



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home