هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 05:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 1 آذر 1401 ساعت 19:22
سه شنبه 1 آذر 1401 19:05 ساعت
2022-11-22 19:22:05
شناسه خبر : 362652
جوانرود در روزهای گذشته شاهد ناآرامی هایی بوده است. آشوب هایی که نقش اول را عناصر تجزیه طلب بازی کردند. در این بین اما رسانه های بیگانه تصویری متفاوت و منهای افراد مسلح ارائه دادند. اما واقعیت اتفاقات جوانرود چه بود؟
جوانرود در روزهای گذشته شاهد ناآرامی هایی بوده است. آشوب هایی که نقش اول را عناصر تجزیه طلب بازی کردند. در این بین اما رسانه های بیگانه تصویری متفاوت و منهای افراد مسلح ارائه دادند. اما واقعیت اتفاقات جوانرود چه بود؟

گروه سیاسی-رجانیوز: شهرستان جوانرود، در دو روز گذشته به دلیل حضور عناصر تجزیه طلب شاهد ناآرامی هایی بود. اتفاقاتی که مورد سو استفاده رسانه های بیگانه قرار گرفت. اما بررسی های دقیق تر نشان می دهد اتفاقات جوانرود بیش از آنکه در امتداد اعتراضات باشد؛ درگیری مسلحانه عناصر تجزیه طلب و نیروهای حافظ امنیت بوده است.

 

به گزارش رجانیوز؛ صبح روز دوشنبه 30 آبان، مراسم تدفین دو فردی که در جریان آشوب ها کشته شدند برگزار شد. مراسم با حضور نزدیکان در آرامش برگزار شد. اما از نزدیک ظهر، تعدادی از افراد مسلح وابسته به گروهک های تجزیه طلب وارد شهر شدند.
 
آنها به مقر نیروی مقاومت سپاه و همچنین مقر نیروی زمینی سپاه هجوم بردند. ابتدا این افراد با سنگ پرانی قصد تخریب مقر را داشتند. با بالا گرفتن درگیری ها تیراندازی از سوی این افراد آغاز شد. اغتشاشگران به قصد تسخیر این دو مقر شروع به تیراندازی کردند و تبادل آتش بالاگرفت.
 
نیروهای محافظ در ابتدا برای جلوگیری از تسخیر انبار مهمات اقدام به تیر هوایی زدن کردند. اما آشوبگران که قصد تسخیر انبار را داشتند نیروهای محافظ را مجبور به شلیک و درگیری کردند.
 
 

 

 

پس از به عقب رانده شدن این افراد، عناصر تجزیه طلب خیابان های شهر را تبدیل به صحنه درگیری کردند. آنها در خیابان های شهر سنگربندی کردند و به سمت ماموران انتظامی شلیک کردند.
 
حمله آشوبگران فقط به نیروهای انتظامی در صحنه نبود؛ بلکه آنها به دو خانه مسکونی متعلق به نظامیان حمله کردند. این اتفاقات موجب زخمی شدن چند تن از محافظان امنیت شد.
 

 

منابع غیررسمی خبر از کشته شدن پنج تن از آشوبگران می دهد. البته هنوز تاییدیه رسمی برای این ادعا وجود ندارد.
 
تعداد زیادی از افراد دستگیر شده در جریان این ناآرامی ها به دو جریان کومه‌له و دموکرات وابستگی دارند. معاون امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کرد:« با عناصر برپا کننده این آشوب ها برخورد خواهیم کرد.»
 

 


همچنین پورهاشمی، سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه؛ آَشوبگران به ادارات و دستگاه های خدماتی نیز آسیب رساندند. مسئولان امنیتی نیز برخورد با هنجار شکنان را در دستور کار خود قرار دادند.

 
انتهای پیام/ 


24
پسندیدم