هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403
ساعت 04:00
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 12:02
شنبه 14 اسفند 1400 11:58 ساعت
2022-3-5 12:02:08
شناسه خبر : 355918
کرکره برقی و سایبان برقی از جمله ابزارها و وسایلی هستند که با وجود ساختار ساده‌ای که دارند، توانسته‌اند در سهولت زندگی افراد نقش مهمی ایفا کنند. از دهه ها قبل، افراد برای حفاظت و راحتی محل زندگی و محیط کار خود، از کرکره استفاده می کردند؛ که با پیشرفت تکنولوژی و به کمک تولید موتور کرکره برقی، کرکره های برقی وارد بازار شد. طولی نکشید که کرکره های برقی به محبوبیت بالایی رسید و بسیاری از مردم اقدام به خرید کرکره برقی کردند.

 

از گذشته تا به حال، مردم از سایبان ها برای در امان ماندن از تابش مستقیم نور خورشید استفاده می کردند، که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سایبان برقی با امکانات بیشتری نسبت به سایبان های معمولی وارد بازار شد. به دلیل پرمصرف بودن سایبان برقی و کرکره برقی در خانه و مغازه ها، در این نوشته از متین هوشمند ( https://matinhooshmand.com ) قصد داریم به بررسی مزایای سایبان برقی ، مزایای خرید کرکره برقی و در نهایت موتور کرکره برقی، بپردازیم.

سایبان برقی

امروزه نصب سایبان برقی یکی از ملزومات خانه و ساختمان های لاکچری شده است؛ به طوری که معماران ساختمانی در هنگام ساخت و ساز، در بخش های مختلف ساختمان مثل آلاچیق ها، بالای درب ها، پنجره ها و بالکن ها از انواع سایبان برقی استفاده می کنند. به دلیل زیبایی، جذابیت و ایجاد محیط امن، از انواع سایبان برقی در هتل ها، مغازه ها، ساختمان ها، کافه رستوران ها و ویلاها استفاده می شود.
بعضی از انواع سایبان برقی مانند سایبان برقی آفرود، که مناسب مسافرت هستند، کاربرد محدودتری دارند؛ اما در این بین برخی دیگر از انواع سایبان برقی، قابلیت استفاده در اکثر محیط ها را دارند. در ادامه به مواردی اشاره کردیم که نشان دهده ویژگی و مزایای سایبان برقی است.

ویژگی و مزایای سایبان برقی

  • استفاده از یراق آلات مستحکم در سایبان برقی
  • سایبان برقی قابلیت تنظیم شیب را از ۰ تا ۴۵ درجه دارد.
  • روی سقف و آویز سایبان برقی می توان هر طرح و رنگی را چاپ کرد.
  • دارای موتورهای اروپایی با ماندگاری بالا در سایبان برقی
  • امکان نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی در زیر سایبان برقی وجود دارد.
  • جهت روشنایی و زیباسازی محیط، امکان نصب سیستم نورپردازی نیز وجود دارد.
  • سایبان برقی به کمک ریموت کنترل، از فاصله 30 متری قابل باز و بسته شدن است.
  • مقاومت بالای سایبان برقی در برابر حرارت، آفتاب و باران

 

 

 

افزایش امنیت با خرید کرکره برقی

خرید کرکره برقی مزایای زیادی دارد؛ که افزایش امنیت، اصلی ترین مزایای خرید کرکره برقی محسوب می شود. بسیاری از فروشگاه ها، بانک ها، مغازه ها و خانه ها برای بالا بردن امنیت، اقدام به خرید کرکره برقی می کنند. کرکره برقی علاوه بر امنیت بالایی که ایجاد می کند، بسیار زیبا هستند و استفاده از آن ها نیز بسیار آسان است؛ به همین دلیل دیگر کسی از کرکره های ساده استفاده نمی کند و اکثر افراد اقدام به خرید کرکره برقی می کنند.

از جمله نکاتی که در زمان خرید کرکره برقی باید به آن اشاره کنیم، رنگ و موتور کرکره برقی است. در ادامه به بررسی انواع موتور کرکره برقی، که در قیمت خرید کرکره برقی تاثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت اما در خصوص انتخاب رنگ کرکره برقی باید بگوییم، که بهتر است به رنگ نمای سازه توجه کنید و متناسب با آن اقدام به خرید کرکره برقی کنید. کرکره برقی های غیرشفاف با رنگ های الکترو استاتیک رنگ آمیزی می شوند. رنگ الکترو استاتیک، رنگ مورد استفاده در خودرو سازی و لوازم خانگی است؛ که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

 

 

 

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی، مغز متفکر کرکره های برقی به حساب میاید و وظیفه اصلی آن کنترل عملکرد و کارایی کرکره است. تاثیرگذارترین عامل در قیمت خرید کرکره برقی، موتور کرکره برقی است. انتخاب نوع موتور کرکره برقی باید با توجه به وزن، عرض و تعداد دفعات باز و بسته شدن آن باشد؛ تا در زمان استفاده از لحاظ قدرت موتور کرکره برقی مشکلی پیش نیاید. موتور کرکره برقی در سه نوع  تولید می شوند؛ که در زمان خرید کرکره برقی باید حتما به نوع موتور کرکره برقی توجه کنیم.

موتور ساید

در کرکره هایی با عرض زیاد و تردد بالا کاربرد، از موتور ساید استفاده می شود. این موتور کرکره برقی دارای قابلیت جلوگیری از افتادن کرکره در هنگام سقوط احتمالی است. از جمله ویژگی های این موتور کرکره برقی عبارتند از:

  • مناسب برای تردد بالا
  • مناسب برای کرکره‌هایی با وزن سنگین وزن
  • در صورت خرابی، به مونتاژ کل کرکره برقی نیازی نبوده و موتور از بیرون قابل تعویض و تعمیر است.

 

موتور تیوبلار

این موتور، متداول ترین نوع موتور کرکره برقی در بازار است که در مکان هایی با تردد متوسط و با عرض و وزن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موتور با کیفیت، در داخل لوله نصب می شود. همچنین موتور تیوبلار، فضای کمتری را اشغال می کند و چون قیمت مناسبی دارد، هزینه خرید کرکره برقی را کاهش می دهد.

موتور سانترال

موتور سانترال به دلیل اینکه نصب آن ها سخت تر است و قیمت بالاتری دارد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت اصلی این نوع موتور کرکره برقی، سرعت بالای آن ها در حرکت است. موتور سانترال در زمان قطعی برق نیز کار می کند و قابل نصب برروی کرکره های قدیمی نیز است. این نوع موتور کرکره برقی هزینه خرید کرکره برقی را بالا می برد.

جمع بندی

در پایان پیشنهاد می کنیم کرکره و سایبان برقی را جایگزین کرکره و سایبان های قدیمی کنید؛ زیرا این وسایل علاوه بر استفاده آسان، امنیت و امکانات زیادی برای شما فراهم می کنند. اگر قصد خرید کرکره برقی، انواع سایبان برقی، موتور کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه ای را دارید، بهتر است به تولیدکننده این لوازم، یعنی متین هوشنمند مراجعه کنید.