هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 10:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 10 بهمن 1400 ساعت 08:20
يكشنبه 10 بهمن 1400 08:19 ساعت
2022-1-30 08:20:44
شناسه خبر : 355028
امروزه شیشه و آینه در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، روش های مختلفی برای تمیز کردن شیشه و آینه وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

تمیز-کردن-شیشه-و-آینه

امروزه استفاده از متریال شیشه و آینه در طراحی و معماری دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. این متریال با توجه به جنس و ظاهری که دارد در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارد. از متریال شیشه و آینه برای فضاها و قسمت های مختلفی از ساختمان استفاده می شود. به عنوان مثال از شیشه ها برای ساخت پارتیشن فریم لس و پارتیشن فریم دار، برای تزیین قسمتی از خانه به صورت آینه کاری و ... استفاده می شود. تمیز کردن آینه ها و شیشه ها یکی از مشکلات و معضلات افراد است که هر روزه با آن مواجه می شوند. این کار، یکی از حساس ترین کارها در منزل به شمار می رود. زیرا در صورتی که آینه ها و شیشه ها را به درستی تمیز و پاک نکنید، لکه ها بر روی آن باقی مانده و سبب ایجاد جلوه ای زشت و بد برای ساختمان می شود.

یکی از مواردی که در هنگام نصب و استفاده از شیشه و آینه باید به آن توجه کرد، کیفیت ساخت این متریال ها است. برای این که یک شیشه و آینه ای با کیفیت داشته باشیم باید آن را از یک فروشگاه و برند و شرکت معتبر تهیه نماییم. تترافرم یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده در زمینه تولید شیشه و آینه های باکیفیت است که محصولات خود را با به کارگیری افراد ماهر و متخصص اقدام به تولید محصولات خود نموده است.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکات و روش هایی در زمینه تمیز کردن شیشه و آینه در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید با مطالعه این مطالب و به کارگیری آن در مواقع نیاز بهترین عملکرد را داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چه طور شیشه و آینه های خود را به خوبی تمیز و پاک کنیم؟

برای تمیز و پاک کردن شیشه و آینه روش های مختلفی وجود دارد. اما پیش از تمیز کردن آن باید با استفاده از یک گردگیر و دستمالی تمیز گرد و خاک روی شیشه و آینه را به خوبی تمیز کنید.  سپس به وسیله یک مسواک و یا اسپری مو لکه های موجود بر روی شیشه و آینه را از بین برده، سپس اقدام به تمیز کردن شیشه نمایید. به طور کلی برای پاک کردن و لکه گیری آینه و شیشه های خود می توانید از موادی نظیر الکل، سرکه، شیشه شوی های مخصوص، شوینده های چند منظوره، ترکیب آب لیمو و سرکه، آمونیاک و .... استفاده نمایید . اما مهم ترین مسئله کیفیت آینه و شیشه ها است. برای این منظور بهتر است شیشه و آینه خود را از یک کمپانی معتبر خریداری نمایید. تترافرم یکی از شرکت های معتبر تولید کننده شیشه و آینه با کیفیت است که شما عزیزان می توانید با خیالی راحت و اطمینان خاطر از این شرکت خریداری نمایید. همچنین  شیشه رنگی از محصولات تترافرم می باشد که برای  تمیز کردن آن بهتر است اصول و نکاتی را رعایت کنید زیرا شیشه رنگی و کاربرد های آن در صنعت دکوراسیون داخلی به گونه ای چشم گیراست که بهتر است برای افزایش طول عمر آن به این نکات توجه کنید .در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

تمیز کردن شیشه و آینه به وسیله شیشه شوی

یکی از موادی که برای تمیز کردن شیشه و آینه از آن استفاده می شود، شیشه شوی های مخصوص است.برای انجام این کار از یک دستمال تمیز و نرم کمک بگیرید. شیشه شوی را بر روی آینه یا شیشه اسپری کرده و توسط دستمال تمیز و نرم را پاک کنید. سعی کنید دستمال را زیاد نمالید و کشیدن دستمال بر روی شیشه را برای دو بار تکرار کنید. تا لکه به خوبی پاک شود. این روش برای تمیز کردن شیشه رنگی بین کابینت نیز کاربرد دارد. 

تمیز کردن و پاک کردن  شیشه و آینه به وسیله سرکه

یکی دیگر از روش هایی که برای از بین بردن لکه بر روی آینه و شیشه و تمیز کردن آن کاربرد دارد، استفاده از سرکه است. به منظور استفاده از سرکه ابتدا مقداری سرکه و آب را در داخل یک بطری پر کرده و تکان دهید. سپس ترکیب به دست آمده را بر روی شیشه و آینه بپاشید و به وسیله یک دستمال تمیز آن را از بالای سمت راست آینه و شیشه به سمت پایین تمیز کنید. سعی کنید پارچه را چند بار تا کنید سپس بر روی شیشه و آینه بکشید. برای هر بار استفاده و پاک کردن شیشه و آینه سعی کنید از قسمت های خشک پارچه استفاده کنید.

روش-های-تمیز-کردن-شیشه-و-آینه

تمیز کردن و پاک کردن شیشه و آینه به وسیله شوینده های چند منظوره

یکی دیگر از روش های تمیز کردن و پاک کردن شیشه و آینه، استفاده از شوینده های چند منظوره است. در این روش از چند ماده خانگی استفاده می کنند. شوینده های چند منظوره از ترکیب یک فنجان سرکه سفید، یک چهارم فنجان الکل، یک قاشق غذاخوری آرد ذرت ساخته می شود. به صورتی که برای ساخت و استفاده از این ترکیب آب و سرکه را در یک بطری ریخته و یک قیف روی آن قرار می دهید. سپس در مرحله بعد آرد ذرت را به آن اضافه می کنیم و بطری را خوب تکان می دهیم تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند. سپس مقداری از محلول ساخته شده را بر روی شیشه و آینه اسپری کرده و به وسیله دستمال میکروفیبر از گوشه خوب تمیز و پاک می کنیم.

تمیز کردن و پاک کردن شیشه و آینه به وسیله ترکیب آب لیمو و سرکه

روش دیگری که برای تمیز کردن و پاک کردن شیشه و آینه از آن استفاده می شود، ترکیب آب و لیمو و سرکه سفید است. در این روش آب لیمو، سرکه سفید و شوینده را با یکدیگر ترکیب می کنیم. برای ساخت آن یک فنجان سرکه سفید، چهار قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری شوینده را در یک بطی ریخته و با یکدیگر خود تکان داده و مخلوط می کنیم. پس از این که این مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند، آن را بر روی شیشه و آینه اسپری می کنیم. در مرحله بعد توسط یک دستمال تمیز و نرم از گوشه سمت چپ به سمت راست شیشه و آینه خود را تمیز و پاک می کنیم. سپس یک دور دیگر از جای خشک پارچه روی شیشه و آینه کشیده و به خوبی آن را تمیز می کنیم تا لکه ها از روی شیشه و آینه به درستی پاک شود و تمیز شود.

تمیز کردن و پاک کردن شیشه و آینه به وسیله آمونیاک

یکی دیگر از روش های تمیز کردن و پاک کردن شیشه و آینه، استفاده از آمونیاک است. در این روش از ترکیب آمونیاک، الکل و شوینده استفاده می شود. به طوری که برای ساخت آن از چهار فنجان آب، یک چهارم غنجان آمونیاک، 230 گرم الکل و یک قاشق چای خوری شوینده استفاده می شود. در مرحله اول مقداری الکل را درون یک بطری ریخته و به آن آمونیاک و شوینده را اضافه می کنیم. بطری را به آرامی تکان داده تا مواد با یکدیگر مخلوط و ترکیب شوند. سپس مقداری از ترکیب ساخته شده را بر روی شیشه و آینه اسپری می کنیم. در مرحله بعد به وسیله دستمالی تمیز و نرم شیشه و آینه را از سمت راست بالا به حالت زیگزاگی به سمت پایین حرکت می دهیم. در انتها توسط قسمت خشک پارچه شیشه و آینه را به خوبی تمیز می کنیم تا لکه و کثیفی بر روی آن باقی نماند.

شیشه--آینه-شیشه-رنگی

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، پاک کردن و تمیز کردن شیشه ها و آینه ها یکی از  معضلات افراد به شمار می رود و به نوعی جزء حساس ترین کارهای منزل به حساب می آیند. شیشه ها با توجه به نوع ساختاری که دارند بسیار شفاف هستند و این شفافیت سبب زیبایی آن ها و فضای به کار رفته از آن ها می شود. به همین دلیل تمیز کردن و پاک کردن و نبودن لکه بر روی آن ها بسیار مهم است. در متن این مقاله روش هایی برای تمیز کردن آینه و شیشه در اختیار شما قرار دادیم. گفتیم برای انجام این کار می توانید از مواد شوینده، ترکیب های ساختگی نظیر الکل، سرکه سفید، آمونیاک، آب لیمو و .... کمک بگیرید. در متن به طور کامل روش های استفاده از هر یک از این موارد را بررسی نمودیم.

یکی از اصلی ترین مواردی که باید در زمان خرید به آن دقت کنیم کیفیت محصول خریداری شده است. به این منظور باید محصول مورد نظر خود را از یک شرکت معتبر خریداری نمایید.  تترافرم یکی از تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه تولید شیشه و آینه است که با به کارگیری افراد ماهر و مجرب اقدام به تولید محصولات خود نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات با کیفیت خود برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.