هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 08:45
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 8 دى 1400 ساعت 11:34
چهارشنبه 8 دى 1400 11:29 ساعت
2021-12-29 11:34:07
شناسه خبر : 353947
تمیز نگه داشتن کفش‌های سفید کار بسیار دشواری است. درست است که کفش‌های سفید به بیشتر استایل‌ها می‌آیند، اما متاسفانه با کوچک‌ترین گرد و خاکی ظاهر زشت و کثیف پیدا کنند. روش‌ها زیادی برای تمیز کردن کفش سفید وجود دارد، اما ما در این مقاله می‌خواهیم به تمیز کردن کفش سفید با خمیردندان بپردازیم و در نهایت بهترین راه برای تمیز کردن کفش سفید را به شما معرفی کنیم.

 

چگونه کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟

به عنوان نکته‌ی اول لازم است بگوییم که پیشگیری همیشه بهتر است. حتی قبل از اینکه کفش سفید خود را برای اولین بار بپوشید، متخصصان توصیه می‌کنند که بلافاصله روی آنها مواد ضدآب اسپری کنید. فرایند اسپری را هر چند هفته یک بار تکرار کنید تا کفش‌های شما بدون توجه به جایی که قصد پوشیدن آنها را دارید و یا در آب و هوای مختلف محافظت شوند.

به عنوان یک نکته‌ی دیگر، تمیز کردن لکه‌ها را به یک روتین تبدیل کنید. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما هنگام تمیز کردن کامل کفش‌های سفید، تمیز کردن منظم لکه‌های کوچک می‌تواند کمک بزرگی ‌کند. برای انجام این کار، به محض مشاهده‌ی لکه‌ها آنها را با مواد پاک کننده‌ی ملایم برطرف کنید در غیر این صورت، ممکن است آنها در پارچه فرو بروند، و کار شما برای سفید کردن دوباره‌ی آنها دشوارتر شود.

 

 

تمیز کردن کفش سفید با خمیردندان

اگرچه بهترین روش تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان، خشکشویی کفش است، اما یکی از روش‌‌های خانگی تمیز کردن کفش سفید هم، استفاده از خمیر دندان و یک مسواک است که می‌تواند به شما کمک کند حتی لکه‌های سخت را نیز پاک نمایید.  تمیز کردن کفش سفید با خمیردندان وقتی نتیجه می‌دهد که با کمک آب گرم انجام شود. اما اگر نتوانستید لکه را به این روش پاک کنید بهتر است از جوش شیرین، سفید کننده یا حتی پودر بچه استفاده کنید.

هرگز کفش سفید را با بقیه‌ی لباس‌های یا حتی به تنهایی در لباسشویی قرار ندهید. انجام این کار احتمالاً باعث بدتر شدن لکه و تغییر رنگ کفش‌های سفید می‌شود. از همه مهمتر، می‌تواند باعث آسیب دائمی به آن شود.

روش تمیز کردن کفش با خمیر دندان

برای تمیز کردن کفش سفید با خمیردندان، از خمیر سفید بدون ژل و یك مسواك قدیمی استفاده كنید. ابتدا کمی خمیر دندان به کفش‌های کثیف خود مالیده و با حرکات دورانی روی نقاط بسیار کثیف کارتان را شروع ‌کنید. وقتی خمیر را در پارچه‌ی کفش اثر کرد، اجازه دهید حدود ده دقیقه بماند. از یک حوله مرطوب برای پاک کردن خمیر دندان از روی کفش استفاده کنید. در صورت لزوم فرآیند را تکرار کنید.

 

 

 

سایر روش‌های تمیز کردن کفش سفید

سفید کننده

شما می‌توانید برای تمیز کردن کفش از سفید کننده هم استفاده کنید اما این نباید روش ترجیحی‌تان باشد. در واقع، نکته‌ی مهم در استفاده از سفید کننده برای تمیز کردن کفش های سفید این است که باید آن را کمی رقیق کنید. در مورد میزان سفید کننده برای تمیز كردن كفش‌های سفید، بسته به جنس کفش متفاوت است، اما بیشتر کارشناسان پیشنهاد می‌كنند به ازای هر پنج قسمت آب، یك قسمت سفید كننده بریزید. سفید کننده‌ی بیشتر، باعث ایجاد لکه‌های زرد روی کفش می‌شود.

استفاده از سفید کننده می‌تواند باعث تحریک چشم، دهان، ریه‌ها و پوست شود. همچنین باید نکات ایمنی برای کار با سفید کننده را نیز ش کنید. حتماً برای این کار از یک مسواک کهنه استفاده کنید و به هیچ عنوان نگذارید با پوست دست تماس برقرار کند. بعد از اتمام کار کفش را با آب گرم بشویید و بگذارید کفش حداقل برای چند ساعت در هوا خشک شود (اگر چه یک شب بهتر است).

 

 

 

جوش شیرین

جوش شیرینی یکی از پاک کننده‌های آشنا در خانه‌داری است. البته رفیق همراهش یعنی سرکه‌ی سفید را نباید فراموش کنید. برای تمیز کردن کفش‌های سفید با جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری آب داغ، یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. مخلوط کنید تا به یک قوام خمیر مانند برسد. از این جای کار مشابه با تمیز کردن کفش سفید با خمیردندان است. با استفاده از یک مسواک قدیمی مخلوط را روی قسمت‌های کثیف کفش بزنید. دورانی حرکت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بعد از اینکه کفش را به محلول آغشته کردید، آن را به مدت سه تا چهار ساعت در زیر نور گرم و آفتاب بیرون بگذارید. پس از خشک شدن مخلوط، کفش‌ها را به هم بکوبید تا پاک شود. یا می‌توانید با کشیدنِ مسواک دوباره آن را از بین ببرید. با این کار کفش خیلی سفید می‌شود.

تمیز کردن کفش سفید در زمستان

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که پوشیدن کفش سفید در زمستان مسئله‌ی مهمی نیست. به هر حال، رنگ برف در حال بارش سفید است و تقریبا همرنگ کفش‌های شما که پس از ذوب شدن برف، پاک می‌شود. با این حال، بسیاری از ما این موضوع را از یاد می‌بریم که اکثر شهرها از نمک جاده برای به حداقل رساندن لغزندگی روی برف در خیابان ها و پیاده‌روها استفاده می‌کنند. در واقع، هر کسی که تا به حال در یک هوای برفی با کفش سفیدش بیرون رفته باشد می‌داند که این نمک‌ها چه بلایی بر سر کفش‌ها می‌آورند و حداقل چند درجه آنها را کدر می‌کنند.

 

اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد، نگران نباشید. کارشناسان می‌گویند تنها چیزی که نیاز دارید مخلوط ساده‌ای از آب و سرکه‌ی سفید و یک تکه پارچه است تا آن علائم مزاحم را به طور کامل از بین ببرید. با این روش کفش به شدت تمیز می‌شود.

سخن پایانی

نگهداری از وسایل سفید همیشه سخت است اما همانطور که در بالا خواندید مانند تمیز کردن کفش سفید با خمیردندان ،روش‌های زیادی برای نظافت از آنها وجود دارد. البته، لازم است به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای داشتن کفش‌های سفید تمیز، مراقبت و حساسیت بیشتر در استفاده از این کفش‌ها است. از همان ابتدا مراقب لکه‌های کوچک باشید. اجازه ندهید که لکه‌ها خیلی کهنه شود و کفش‌ها را در مکان تمیزی نگهداری کنید.

برای پاک کردن لکه رنگ از روی کفش و لباس می‌توانید آن‌ها را خشکشویی بسپارید. مخصوصا اگر لکه ها کهنه باشند. خشکشویی آنلاین پاکلین تمام خدمات از قبیل خشکشویی کفش و انواع لباس‌ها را برای شما در زمان مناسب انجام می‌دهد. برای مشاهده لیست قیمت خشکشویی به پاکلین مراجعه کنید.