هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 06:39
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 6 مرداد 1400 ساعت 22:16
چهارشنبه 6 مرداد 1400 22:14 ساعت
2021-7-28 22:16:13
شناسه خبر : 349867
یافتن راه‌حل‌های کاربردی و اثربخش در هر حوزه‌ای، به شناخت درست و عمقی مشکلات و چالش‌ها بستگی دارد.

از این رو ما در آسان بار همواره تلاش می‌کنیم تا با شناخت چالش‌های پیش روی رانندگان و شرکت‌های باربری، به سمت ارائه راهکارهای نوین و هوشمند گام برداریم. دقیقاً به همین علت راهکارهای ارائه شده آسان بار در قالب‌های مختلف از جمله بارنامه الکترونیکی، همگی اثربخش هستند. نه‌تنها بر روی کاغذ، بلکه تجربه ملموس رانندگان نیز بر این موضوع مهر تأیید می‌گذارد. زیرا ما تلاش کردیم تا با شناسایی مشکلات موجود حول محور بارنامه‌های سنتی، ایده بارنامه های الکترونیکی را در آسان بار اجرایی کنیم. اما به راستی استفاده از ابزارهای مانند بارنامه الکترونیکی یا بارنامه سراسری، چه مزایایی دارد؟ آیا واقعاً به حل چالش‌های رانندگان کمک می‌کنند؟ با ما باشید تا مزایای این ابزارهای نوین را در کنار هم مرور کنیم.

صدور بارنامه سراسری به کمک آسان بار

ایجاد تعادل منطقی بین عرضه و تقاضا با بارنامه سراسری

آسان بار در تلاش است تا ایده خام مارکت‌پلیس‌های اینترنتی را با نیازها و خواسته‌های بازار باربری و حمل‌ونقل مطابقت دهد. از این رو در وهله اول، ابزارهایی مانند بارنامه هوشمند، در جهت ساماندهی عرضه و تقاضا به کار گرفته می‌شوند. واقعیت این است که نابسامانی‌ها و هرج‌ومرج موجود در این بازار، هم رانندگان و هم شرکت‌های باربری را از بسیاری جهات ناخشنود ساخته است. زمان‌بر بودن توافق، عدم دستیابی به قیمت‌های منطقی و در نهایت تضییع حق رانندگان، برخی از اتفاقات ناخوشایندی هستند که بخاطر نبود تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌شوند. اما آسان بار به عنوان یک پلتفرم پویا و همواره در جریان، با جذب تقاضاهای حمل بار از سوی شرکت‌های باربری و صاحبین کالا و قرار دادن آن در ویترین دید رانندگان، تلاش می‌کند از این قسم مشکلات جلوگیری کند.

جلوگیری از هدررفت وقت و انرژی راننده

رانندگان مجرب و پرکار، به‌خوبی می‌دانند که صدور بارنامه‌های فیزیکی، آن هم با سبک و سیاق قدیمی توافق و بازاریابی، تا چه حد سخت و طاقت‌فرساست. حجم عظیمی از زمان رانندگان برای یک توافق منطقی با شرکت باربری و نگارش الزامات بارنامه تلف خواهد شد. البته هدر رفتن زمان تنها بخشی از مشکلات و چالش‌های پیش روی رانندگان است. از سوی دیگر خود مواجهه با درگیری ذهنی، چالش‌های روانی و رفت‌وآمدهای گاهاً بی‌حاصل و مکرر، باعث خستگی و از بین رفتن انرژی رانندگان خواهد شد. ما معتقدیم راننده یک قهرمان است و با مشقت فراوان درآمدزایی می‌کند. پس بهتر است با ابزار کارآمدی مانند بارنامه‌های هوشمند، این قسم چالش‌ها را از مسیر او حذف کنیم.

از بین رفتن واسطه‌ها و کمیسیون با بارنامه هوشمند

بارنامه های الکترونیکی کمک می‌کنند تا از اساس رابطه بین راننده و شرکت حمل و نقل، کاملاً شفاف و روشن باشد. به علل مختلفی سایر روش‌ها در نهایت به ضرر طرفین تمام شده و هم جیب راننده، هم جیب شرکت حمل و نقل را خالی کند. اما یک بارنامه هوشمند صادره از سوی آسان بار، به شکل شفافی جزئیات همکاری را تشریح می‌کند. خود آسان بار نیز به عنوان یک واسطه همواره در تلاش است تا با نظارت منطقی بر اشکال مختلف همکاری رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل، اثربخشی ابزارهایی مانند بارنامه‌های هوشمند را تقویت کند.

از بین رفتن واسطه‌ها و کمیسیون با بارنامه هوشمند در آسان بار

اعتماد بیشتر در نتیجه آسودگی خاطر بیشتر

ابزار هوشمند و کاربردی آسان بار جایی برای تردید و نگرانی باقی نمی‌گذارند. نه جعل، تحریف و تغییر بارنامه و توافقات معنایی دارد و نه قرار است یکی از طرفین از تعهدات خود شانه خالی کند. بارنامه سراسری با ماهیت برخط و هوشمندی که دارد، هیچ جای تردیدی باقی نگذاشته و به عنوان یک سند زنده و پویا برای همکاری طرفین، کاربرد دارد. با وجود چنین قابلیتی هم شرکت باربری صاحب کالا و هم راننده از بابت چنین موضوعاتی نگرانی نداشته و این به تحکیم رابطه طرفین کمک شایانی می‌کند. گاهاً ممکن است بخاطر نگرانی‌های موجود در این رابطه، طرفین به‌سادگی اعتماد نکرده و به این شکل رابطه آن‌ها با مخاطراتی همراه شود.

دست برتر رانندگان مسئولیت‌پذیر با بارنامه های الکترونیکی

راننده یک قهرمان است؛ او با ناملایمات مختلفی می‌جنگد تا بتواند به درآمد ایده‌آل خود دست یابد. از خرابی جاده‌ها، تا مخاطرات پیرامون خرابی ماشین و انواع خطرات جانبی، رانندگان همواره در معرض ریسک هستند. اما این قسم مشکلات نباید باعث کاهش مسئولیت‌پذیری رانندگان شوند. متاسفانه همزمان با ورود تعداد بالایی از رانندگان به سیستم حمل‌ونقل و باربری کشور، برخی از افراد یا به خاطر آموزش نادرست و یا بخاطر سهل‌انگاری‌های غیر قابل قبول، به وجهه زحمت‌کشان این حیطه آسیب وارد می‌کنند. وجود برخی از رانندگان سهل‌انگار و بیگانه با مسئولیت‌پذیری نباید به درآمد رانندگان حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر این حوزه آسیبی وارد کند. بارنامه‌های سراسری هوشمند با جزئیات کافی به عنوان ضامنی برای مسئولیت‌پذیری کمک می‌کند شرکت‌های باربری و مشتریان بتوانند رانندگان ممتاز این حوزه را شناسایی کرده و از بابت همکاری با آن‌ها نگرانی نداشته باشند.

بارنامه الکترونیکی با آسان بار

پاسخگویی بیشتر شرکت باربری در برابر صاحب بار

ابزاری الکترونیکی و برخط، نه‌تنها به بهبود رابطه کاری بین شرکت باربری و رانندگان کمک می‌کند، بلکه در رابطه بین شرکت‌ها و صاحبان بار نیز اثر مثبتی دارند. بارنامه‌های الکترونیکی با وجود امکان رؤیت آنلاین و ارسال و دریافت بسیار ساده، می‌توانند به‌سادگی اطمینان و اعتماد بیشتر صاحبان بار را جلب کنند. بدون درگیر شدن در کاغذبازی، فکس یا نامه‌نگاری و ثبت کاغذی، بارنامه‌های سراسری الکترونیکی به‌سادگی در بستر اینترنت جابجا شده و بدون کمترین معطلی هر کسی را مطلع می‌سازد. این یک مزیت بسیار جدی است که باعث افزایش قدرت پاسخگویی شرکت‌های باربری خواهد شد. در بازار پرتلاطم امروز، پاسخگویی و جلب اطمینان صاحبان بار، می‌توانند برگ برنده یک مجموعه باشند.

سرعت و سهولت بیشتر در موارد ایجاد خسارت

هرچند امیدواریم هیچگاه با چنین مشکلات و چالش‌هایی مواجه نشوید اما به هر حال خطر، خرابی و خسارت همیشه در کمین است. پس بهتر است به جای انکار شانس وقوع خرابی و ایجاد خسارت، با جدی گرفتن آن راه حل‌های مناسبی برای آن ارائه کنیم. در هنگام ایجاد خسارت‌های احتمالی، متاسفانه یکی از نگرانی‌های طرفین، چه شرکت باربری، چه راننده و چه صاحب بار، زمان‌بر بودن پیگیری پروسه‌های مربوط به بیمه و تسویه حساب است. اما با وجود بارنامه های الکترونیکی عملاً پیگیری این قبیل مشکلات و خسارات، بدون فوت وقت و درگیر شدن با پروسه‌های اداری معیوب انجام خواهد شد.