هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 01:39
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 29 شهريور 1399 ساعت 14:36
شنبه 29 شهريور 1399 14:29 ساعت
2020-9-19 14:36:02
شناسه خبر : 339807
در این مصاحبه نیز مانند مصاحبه‌های اخیر وی با بیگانگان خبری از احمدی‌نژاد جسور و انقلابی با پاسخ‌های کوبنده و قانع کننده خطاب به دشمنان مردم ایران نیست.
در این مصاحبه نیز مانند مصاحبه‌های اخیر وی با بیگانگان خبری از احمدی‌نژاد جسور و انقلابی با پاسخ‌های کوبنده و قانع کننده خطاب به دشمنان مردم ایران نیست.
گروه سیاسی-رجانیوز: محمود احمدی‌نژاد بارها با رسانه‌ها و خبرنگاران وابسته به دشمنان ایران مصاحبه کرده و مطالبی را بیان داشته که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. مشروعیت سازی وی برای رسانه‌هایی که بازیچه دست پول‌های نفتی سعودی و ابزار پروپاگاندای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران هستند شاید از مهمترین انتفادات به این مصاحبه‌ها باشد. اتفاقی که اینبار نیز تکرار شده است.
 
به گزارش رجانیوز: احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای که بیشتر شبیه به بازجویی توسط یک بازجوخبرنگار آمریکایی بود با تحقیرهای متعدد رو به رو شد. مصاحبه با رادیو فردا به عنوان یکی از ارگان‌های امنیتی و ضدایرانی دولت آمریکا آخرین گل به خودی وی در این روزهاست.
 
سایت این رسانه آمریکایی در خصوص این مصاحبه نوشت: «محمود احمدی‌نژاد اولین رئیس‌جمهوری است که در ایران بدون رعایت پروتکل‌های مرسوم میان مقام‌های کنونی و پیشین جمهوری اسلامی، از جمله در فضای مجازی به اظهار نظر در مورد موضوعات مختلف می‌پردازد؛ اظهارنظرهایی که گاه با مختصات جمهوری اسلامی غیرمتعارف و جنجال‌برانگیزند».
 
 
در این مصاحبه نیز مانند مصاحبه‌های اخیر وی با بیگانگان خبری از احمدی‌نژاد جسور و انقلابی با پاسخ‌های کوبنده و قانع کننده خطاب به دشمنان مردم ایران نیست. او در گفت و گو با این رسانه فارسی‌زبان آمریکایی حتی حکم قانونی حصر سران فتنه را زیر سوال می‌برد. درحالی که حصر به عنوان تخفیفی در مقابل مجازات‌های سنگین‌ برای کسانی که کشور را در سال 88 به لبه پرتگاه برده بودند در نظر گرفته شد اما احمدی‌نژاد به جای محکومیت فتنه گران می‌گوید: «من با حصر و زندانی شدن و محدودیت برای هر انسانی، در هر زمینه‌ای، مخالفم این را بارها اعلام کرده‌ام.» 
 
اما مواضع عجیب و غریب احمدی‌نژاد و اقدام وی در مشروعیت بخشی به رسانه‌های دشمن تازگی ندارد.
محمود احمدی‌نژاد خردادماه امسال با یک شبکه تلویزیونی به نام «یو.اس.ایران.تی‌وی» گفت‌وگو کرده بود. وی در پاسخ به سوالی در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا به کوتاه آمدن از برخی مواضع توصیه کرده و گفته بود نباید ایران به دنبال تخریب دولت آمریکا باشد: «بنظر من دو ملت هيچ مشكلي با هم ندارند. من فكر مي كنم دولت ها هم اگر مي خواهند كمك ملت هايشان باشند، راه را باز كنند براي همكاري و تعامل ملت ها، رفت و آمد بين ملت ها و البته اين شرط لازمش، كوتاه آمدن از بعضي مواضع است. نه دولت آمريكا دنبال تسلط بر ملت ايران باشد، نه دولت ايران به دنبال تخريب دولت آمريكا باشد.»
 
 
وی در ادامه حتی با نگاهی ساده‌اندیشانه میگوید ایران و امریکا به عنوان محور وحدت در دنیا می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. وی در حالی میگوید آمریکا استقلال ایران را به رسمیت بشناسد که دولت آمریکا هم اکنون به دلیل به رسمیت نشناختن حقوق شهروندان سیاه پوستان آمریکایی با اعتراضات گسترده درگیر است. وی توضیح نداده که چگونه دولت آمریکا که بر مبنای تبعیض و استعمارگری و جنایت بنا شده با نصیحت وی می‌تواند چشم به همه جنایات و زیاده‌خواهی‌های خود ببندد و دنیای خیال پردازانه و دور از واقعیات مبتنی بر قدرت را رقم بزند. 
 
احمدی‌نژاد در این مصاحبه گفته بود: «من فكر مي كنم ايران و آمريكا مي توانند محور وحدت در دنيا باشند. از همه دعوت كنند. تا الان با يك مدل در دنيا جلو آمديم، نتيجه اي نگرفتيم و اين وضع دنيا شده است. از اين به بعد مي خواهيم همه مشاركت كنند، مشاركت واقعي. همه با هم صداقت داشته باشند. همه دوستدار و خيرخواه هم باشيم. بياييم كنار هم بنشينيم و مسائل دنيا را به اتفاق هم حل كنيم. مسائل اقتصادي را درست كنيم، فقر را برطرف كنيم، ناامني ها را رفع كنيم، اين مسابقه وحشتناك و ضد انساني تسليحاتي را ريشه كن كنيم. ثروت هاي فراوان جهان را در اختيار مردم قرار دهيم و دنياي بهتري را بسازيم. اين فقط با مشاركت همگان امكان پذير است و من فكر مي كنم ايران و آمريكا مي توانند پيشتاز باشند.»
 
رئیس جمهور سابق ایران در حالی به بحث‌های ساده‌لوحانه خود ادامه داده که آمریکا نه تنها با پایگاه‌های نظامی فروان خود در منطقه و فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی و سعودی و... اسباب ناامنی منطقه را فراهم کرده است که حتی به توافق برجام هم که خود پای آن را امضا کرده بود پایبند نبوده است. مشخص نیست گفت و گویی که وی آن را راه حل مشکلات ایران و آمریکا می‌داند و نتوانسته با طرح‌های تنش‌زدایی و گفت و گوی تمدن‌ها در دولت روحانی و خاتمی به نتیجه برسد چگونه با شعارهای غیرواقع‌گرایانه وی می‌تواند جامه عمل بپوشد.
 
مواضع سابقه دار محمود احمدی نژاد
اما این مواضع وی و عدول از عقلانیت انقلابی سابقه دار بوده است. یکسال قبل بود که وی با یک خبرنگار اسراییلی مصاحبه کرد.
احمدی نژاد در مصاحبه با نشریه آمریکایی «نیشن» با خبرنگار صهیونیست این رسانه که ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز هست گفت و گو کرده بود. این فرد صهیونیست بعدا در یک روزنامه اسراییلی به نام تایم اسرائیل به تشریح مصاحبه تلفنی خود با احمدی‌نژاد پرداخت و تیتر «من یهودستیز نیستم» را برای وی انتخاب کرد. احمدی‌نژاد در این مصاحبه برخلاف دیدگاه‌های گذشته خود چیزی از نابودی رژیم صهیونیستی نگفته بود.
 
 
بعد از آن رئیس فرقه بهار با رسانه‌ای مصاحبه کرد که مستقیما توسط نیروهای بن سلمان مدیریت می‌شود. ایندیپندنت فارسی که به سراغ احمدی نژاد رفته بود یک روزنامه انگلیسی است که نیمی از سهام آن در اختیار یک سعودی قرار دارد و به صورت اینترنتی فعالیت می‌کند. نسخه های مربوط به خاورمیانه این روزنامه که به زبان های ترکی، فارسی، عربی و اردو منتشر میشود در اختیار شاهزادگان سعودی قرار دارد. این گروه با نام «المجموعة السعودية للأبحاث والتسويق یا گروه سعودی پژوهش و بازاریابی» در ریاض قرار دارد و سایر رسانه های دولت سعودی از جمله الشرق الاوسط را مورد پشتیانی خود قرار می‌دهد. 
 
 
سردبیر ایندپیدنت فارسی نیز کاملیا انتخابی فرد از همکاران شبکه ایران اینترنشنال است  و پیش از این در رسانه های سعودی و انگلیسی علیه ایران فعال بوده است. انتخابی فرد در دوره ریاست جمهوری محمدخاتمی در رسانه‌های اصلاح طلب فعالیت داشته و در خاطرات خود از دیدار با جرج سورس به همراه عطریانفر و دیگر اصلاح طلب ها در همان زمان خبر داده است.
 
بر اساس آنچه در رسانه‌های نزدیک به فرقه بهار و همچنین سایت ایندپیدنت فارسی آمده است احمدی نژاد گویا حرمت صاحب رسانه را هم نگاه داشته و انتقادی را به جنایت‌های رژیم سعودی در یمن و منطقه نکرده است. به همین دلیل رسانه دیگر سعودی‌ها نیز برای مصاحبه وی ارزش قائل شده و به بازنشر آن پرداخته اند.
 
 
مطالب مرتبط
 
 
 

مواضع زیگزاگی از سوریه تا یمن/ نامه عجیب احمدی‌نژاد به برادرش بن‌سلمان!/ از شیطانی دانستن جنگ سوریه تا نگاه رمانتیک به تجاوزگری سعودی‌ها



43
پسندیدم

دیدگاه کاربران

پسندیدم
40
سیاست یعنی اگه امکانات نداری و رسانه دست دشمنانته، از امکانات این دشمنان داخلی و خارجی در مسیر اهدافت استفاده کنی و اونها را مستخدمان بی جیره و مواجب خودت کنی، بدون اینکه بفهمند.

پسندیدم
18
من مصاحبه احمدی نژاد را خواندم از جهات مختلف خوب نبود
اولا این رادیو متعلق به دشمن است و این دشمن با ما درحال جنگی جنایت کارانه است
ثانیا از پس سئولات این زن برنیامد
اما
چرا ما با روسای جمهورمان از بنی صدر تا هاشمی تا خاتمی تا احمدی نژاد و روحانی مشکل داریم؟
ریشه مشکل کجاست؟

شما جرات انتشار چهارتا کامنت نداری میای از احمدی نژادی که چپ راست کارگزار آمریکا اسرائیل انگلیس بر علیه ش هستن خبر میزنی؟؟؟ شما دیگه کی هستین

برید با اسباب بازی هاتون بازی کنید

احمدی نژاد حیف بود اما لجاجت، غرور و دوری از ولایت باعث سقوط وی شد.