هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 02:15
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 28 شهريور 1397 ساعت 02:35
چهارشنبه 28 شهريور 1397 21:17 ساعت
2018-9-19 02:35:54
شناسه خبر : 277246
نماینده مراجع تقلید در اصفهان گفت: شما زانو به زانوی آیت الله وحید بنشینید و ببینید چگونه قمه زنی را نفی می کنند. بنده خودم نماینده ام را محضر آیت الله وحید فرستادم و ایشان به نماینده ام فرمودند که در شرایط فعلی قمه زنی حرام است. دفتر ایشان ممکن است پاسختان راکم و زیاد بدهد.
نماینده مراجع تقلید در اصفهان گفت: شما زانو به زانوی آیت الله وحید بنشینید و ببینید چگونه قمه زنی را نفی می کنند. بنده خودم نماینده ام را محضر آیت الله وحید فرستادم و ایشان به نماینده ام فرمودند که در شرایط فعلی قمه زنی حرام است. دفتر ایشان ممکن است پاسختان راکم و زیاد بدهد.

گروه معارف-رجانیوز: حدود دو سال پیش بود که فیلمی از مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی منتشر شد که در آن ایشان برخلاف نظر دفترشان می فرمایند لعن علنی جایز نیست!٬ پس از آن گزارشاتی از نظر ایشان مبنی بر حرمت قمه زنی رسید .بعد از اطمینان از این گزارشات و به علت مخالفت دفتر این مرجع تقلید با مصاحبه و فیلمبرداری از شخص ایشان ٬مجبور شدیم مصاحبه ای اختصاصی با آیت الله فقیه ایمانی -نماینده مراجع تقلید در اصفهان- در خصوص حکم عدم جواز قمه زنی توسط مراجع عظام تقلید وحید خراسانی، سیستانی و نائینی انجام داده و پرده ای دیگر از سانسور های صورت گفته بر نظر اصلی مراجع برداریم.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فتن، با این حال دفتر این مرجع بزرگوار از انتشار اینگونه مطالب خودداری می کند و در تبلیغات هچنان نظر این مرجع در مورد لعن و قمه زنی را مثبت اعلام میکنند.

 

دفتر ایشان در گذشته نیز از انتشار اخبار دیدار سران نظام با آیت الله وحید ٬ توصیه ایشان به وحدت اسامی در حاشیه دروس ٬ تماس تلفنی وجویا شدن احوال آیت الله مهدوی کنی ٬ دیدار نماینده و فرزند ایشان از رهبر انقلاب ٬ منع از لعن خلفا در وسط درس خارج و موارد دیگر … (به آرشیو فتن مراجعه کنید) خودداری کرده بود که این  سانسورها ٬ آن هم از طرف دفتر یک مرجع تقلید شیعه ٬ تعجب برانگیز است.

 

متن و گزیده ای از فیلم مصاحبه فتن با نماینده مراجع تقلید در اصفهان را در مورد قمه زنی:

 استناد دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی مبنی بر جواز قمه زنی این است که آیت الله نائینی حکم به جواز قمه زنی داده اند و آیت الله وحید نیز پیرو حکم ایشان، قمه زنی را مستحب میدانند. نظر شما در این خصوص چیست؟

آیت الله فقیه ایمانی: در ابتدا عرض کنم که آیت الله نائینی شخصیت بسیار برجسته و والا مقامی بودند و حتی ایشان در آن زمان که دشمنان میخواستند سفره های عزاداری را بر چینند و اثری از دین و نام امام حسین علیه السلام باقی نماند ، و برای رسیدن به این هدف مجالسی برپا میکردند که در آن، زنان خودنمایی میکردند تا جوانان سرگرم این نوع مجالس شده و از مجالس مذهبی غافل شوند.

 

مرحوم نائینی برای اینکه این ارزش ها دینی از بین نرود، فرمودند چند صباحی قمه زنی اشکال ندارد تا جو حاکم بر آن زمان تغییر کند. آیت الله وحید نیز همین نظر آیت الله نائینی را داشته اند. لذا شما بروید قم و زانو به زانوی ایشان بنشینید و بپرسید که آیا شما قمه زنی را جایز میدانید؟ ایشان میفرمایند خیر. چون اوضاع زمان فرق میکند.

 

یعنی شما شخصا تایید میکنید که آیت الله وحید قمه زنی را حرام اعلام کرده اند؟

آیت الله فقیه ایمانی: بله. چرا که در این برهه از زمان که دشمنان اسلام به دنبال بهانه هستند تا جلوه تشیع را در جهان خراب کنند، ما باید دقت کنیم که از کارهایی که چهره تشیع را از بین میبرد پرهیز کنیم. یکی از افرادی که خیلی مقیدند که شخصیت و آبروی اسلام حفظ شود، آیت الله وحید هستند. باز هم میگویم شما زانو به زانوی ایشان بنشینید و ببینید چگونه قمه زنی را نفی می کنند. بنده خودم نماینده ام را محضر آیت الله وحید فرستادم و ایشان به نماینده ام فرمودند که در شرایط فعلی قمه زنی حرام است. دفتر ایشان ممکن است پاسختان راکم و زیاد بدهد!

 

مدعیان جواز قمه زنی، میگویند آیت الله سیستانی نیز حکمی مبنی بر جواز قمه زنی صادر کرده اند. جنابعالی به عنوان نماینده مراجع تقلید در اصفهان،  نظرتان را بیان کنید.

آیت الله فقیه ایمانی: آیت الله سیستانی هم قمه زنی را حرام اعلام کردند و حرفهایی که از جانب ایشان مبنی بر جواز قمه زنی میزنند صحت ندارد.

 

نظر آیت الله سیستانی درباره حرمت قمه زنی چگونه برای حضرتعالی ثابت گردید؟

آیت الله فقیه ایمانی: بنده پسر برادرم، داماد ایشان است. پسر برادرم را محضر ایشان فرستادم و ایشان هم مانند آیت الله وحید فرمودند که قمه زنی حرمت دارد.

 

گزیده فیلم مصاحبه با آیت الله فقیه ایمانی:

 


نظر آیت الله وحیدخراسانی در مورد قمه زنی چیست؟.mp4 | دانلود فیلم 

 مصاحبه با آیت الله فقیه ایمانی – نظر حقیقی مراجع در مورد قمه زنی