هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 05:34
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 22 فروردين 1394 ساعت 16:51
شنبه 22 فروردين 1394 16:44 ساعت
2015-4-11 16:51:59
شناسه خبر : 207617
 «اینکه حالا تبریک میگویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک میگویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود.» این جملات صریح، یکی از مهم ترین بخشهای سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه هفته گذشته بود، اظهاراتی که آشکارا نشان داد بسیاری از پیام تبریک ها و  اظهار خوشحالی های بعد از مذاکرات لوزان از سوی برخی مسئولان کشور، ناشی از اشتباه در تحلیل آنها بوده است.
آدرس غلط؛ حاصل تحلیل غلط و اظهاراتی که نباید بیان می شد/

بازخوانی پیام تبریک و اظهار خوشحالی هایی که توسط رهبر انقلاب «بی معنی» توصیف شد

«اینکه حالا تبریک میگویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک میگویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود.» این جملات صریح، یکی از مهم ترین بخشهای سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه هفته گذشته بود، اظهاراتی که آشکارا نشان داد بسیاری از پیام تبریک ها و اظهار خوشحالی های بعد از مذاکرات لوزان از سوی برخی مسئولان کشور، ناشی از اشتباه در تحلیل آنها بوده است.
گروه سیاسی- رجانیوز: «اینکه حالا تبریک میگویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک میگویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود.»
 
این جملات صریح، یکی از مهم ترین بخشهای سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه هفته گذشته بود، اظهاراتی که آشکارا نشان داد بسیاری از پیام تبریک ها و  اظهارنظرهای بعد از مذاکرات لوزان از سوی برخی مسئولان کشور، ناشی از اشتباه در تحلیل آنها نسبت به این مذاکرات بوده است.
 
 به گزارش رجانیوز، در این راستا شاید بازخوانی پیام تبریک ها و برخی اظهار خوشحالی ها و اظهارنظرهایی که طی یک هفته گذشته منجر به آدرس غلط به افکار عمومی شد و باعث شد تا بخشی از افکار عمومی با استناد به آنها، از رضایت رهبر انقلاب نسبت به مذاکرات لوزان سخن بگویند،  خالی از لطف نباشد:
 
1. آیت الله امامی کاشانی: باید به رییس جمهور و وزیر خارجه «تبریک» گفت
 
 آیت الله امامی کاشانی در 14 فروردین 94 در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات لوزان گفت: «عامل موفقیت در مذاکرات هسته‌ای رهبری‌های داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب است. انصافاً تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تیمی متین، با حکمت و با متانت است، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نرمش قهرمانانه و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر داشتند. واقعاً‌ باید به همه آقایان مخصوصاً آقای رئیس‌جمهور و بالاخص وزیر امور خارجه هم تبریک و هم خسته نباشید گفت؛ طبق فرموده خداوند نصر و موفقیت دست خداست و نصیب افراد شایسته می‌شود.»
 
2. قالیباف: از تلاش شبانه روزی تیم مذاکره کننده که انصافا هر چه در توان داشتند به کار بردند تا «نتیجه مطلوبی» بدست بیاید تشکر می کنم
 
محمد باقر قالیباف نیز در یادداشتی در روزنامه همشهری در 15 فروردین 94 نوشت: «بنده به سهم خودم از تلاش شبانه روزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که حقا و انصافا هرچه در توان داشتند به‌کار بردند تا نتیجه مطلوبی برای ملت ایران به‌دست آورند، تشکر می‌کنم.»
 
این در حالی است که وی که تخصصی در سیاست خارجی ندارد، پیش از این در آذرماه 92 نیز با اشاره به توافق ضعیف ژنو اظهار داشته بود: « به دولت تبریک می گوییم که گام اول را محکم برداشت.»
 
3. پیام «تبریک» سردار فیروز آبادی به رهبر انقلاب
 
سردار فیروز آبادی نیز در 16 فروردین 94 خطاب به رهبر انقلاب نوشت: «اکنون که در ساله هدایت‌های آن رهبر فرزانه و همت دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بویژه ظریف وزیر امور خارجه گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برداشته شده است، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی و قدردانی از جناب آقای رئیس‌جمهور و کارگزاران و تلاشگران این عرصه مهم وحساس با کمال افتخار از عنایات و راهنمایی‌های حضرت مستطاب عالی که موجب سربلندی و پایداری هر چه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی گردید سپاسگزاری نموده رجاء واثق دارد با استمرار رهنمودهای آن رهبر عظیم‌الشان مراحل آتی مذاکرات نیز در مسیر سلامت و صلاح دولت و ملت تداوم خواهد یافت.»
 
4. لاریجانی: خوشبختانه لوزان «دورنمای خوبی» را نشان می دهد/ مردم خوشحال هستند
 
علی لاریجانی نیز در 17 فروردین 94 اعلام کرد: «بیانیه مطبوعاتی لوزان که نتیجه مذاکرات چندماه اخیر است، نشانه خوبی درخصوص حل مسئله هسته‌ای است.» وی در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس گفت: «خوشبختانه در ابتدای سال جاری تلاش‌های دولت در مسئله هسته‌ای دورنمای خوبی را نشان می‌دهد و از طرف دیگر بیانیه مطبوعاتی لوزان که نتیجه مذاکرات چندماه اخیر است، نشانه خوبی درخصوص حل مسئله هسته‌ای است.» لاریجانی ادامه داد: « مسیر طی شده امیدوارکننده بوده و مردم ما خوشحال هستند که مسیر روشنی به‌وجود آمده است و قطعا این موضوع اثرات خود را خواهد گذاشت.»
 
5. سردار جعفری: تیم مذاکره کننده تا به امروز توانسته از حقوق ملت به شایستگی دفاع و «روی خطوط قرمز ایستادگی» کند
 
اما فرمانده سپاه نیز در 18 فروردین 94 ابراز موضعی کرد که هر چند ابراز خوشحالی و یا پیام تبریک نبود، اما به هر حال این اعلام موضع بخش از منتقدین را با تردید مواجه کرد. سردار جعفری در قبال این مذاکرات اعلام داشت: « به فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.»
 


دیدگاه کاربران

پسندیدم
16
اشتباه در تحلیل؟!!!!
من اینطور فکر نمی‌کنم...لااقل در خصوص همه اینها انیطور فکر نمی‌کنم...

رای منفی!
-64
گاهی در تمدن اسلامی خواص از ملت و رهبر عقب تر هستند ...

پسندیدم
15
هم تبریک گفتن و هم تشکر کردن بعد از لوزان پیام انحرافی اش این است که توافقی صورت گرفته در حالی که اقا گفتند هیچ چیز الزام آور نبوده/
اگر این آقایانی که اسمشان در بالا آمده پیش از موضع گیری با مشورت از کارشناسان دلسوز متن را بخوبی مرور میکردند میفهمیدند که در جاهایی خط قرمز ها دیده نشده.
آن هم مسوولین نظامی که باید نماد خشم انقلابی باشند

با اینکه با تمام وجودم به تیم مذاکره کننده کشورمان بدبینم اما انصاف را هم باید رعایت کرد چرا که زحمات زیادی کشیده اند هرچند کارشان به لحاظ فنی پر از ایراد است. بنابراین تشکر آقای لاریجانی و سردار جعفری را بی مورد نمی دانم. چرا که کلامشان حاوی تبریک نیست بلکه تشکر است. لطفا منتشر کنید

رای منفی!
-66
قالیباف و سردار جعفری خیلی مورد مصداق بیان آقا نبودند.

پسندیدم
22
اتفاقا بودند چون خیلی ها با استناد به مواضع آنها به خصوص فرمانده سپاه می گفتند پس حتما مواضع آقا نیز همین است ولی خود آقا گفتند چنین نیست.

رای منفی!
-60
دوستان پیام هایی که در مورد توافق و تبریک هستند مسلما مصداق صحبت رهبری اند ولی مثلا قالیباف از تلاش تیم مذاکره کننده تشکر کرده و این نه تبریک داره و نه مربوط توافق لوزان هست !

رای منفی!
-71
صحبت رهبری وتبریک آقایون هیچ منافاتی باهم ندارند. مقصود رهبری این هست ک هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده ضمن ایکه باتوجه به بازخورد خارجی سخنان ایشون از ایشون همینطور انتظار میرفت واین تبریک ها تقدیر وقدر دانی از مسیولین مذاکره و اتفاقا تاحدودی هم بجاست،چراکه توافقات ابتدایی صورت گرفته بنابراین جای تبریک هم داره.

پسندیدم
15
خود رهبری گفتن تبریک بی معنی است، اون موقع شما میگید منافاتی نداره؟ تا کی میخواید خودتون رو به خواب بزنید شاید؟

چطور بسیج دانشجویی در قبال این سخنان اون موقع ساکت بود و حتا تشکل هایی ک ب این مقامات تذکر داد رو تندرو خطاب کردن؟
هنوز هم منتظریم همه چیزمون رو آقا بگه و از خودش مایه بذاره

خداوند رهبر عزیز را حفظ نماید و ما را مطیع ایشان گرداند .
اولاً تشکر با تبریک دو مقوله متفاوت است ،
ثانیاً چرا نام برخی از افراد فقط قید شده است ، آیا هدف خاصی دنبال میشود!!?
اگر نقد منصفانه باشد باید همه موارد ذکر شود و بین تشکر و تبریک نیز مغلطه نگردد.

پسندیدم
11
اینکه مسئله هسته ای به عنوان راه حل برداشته شدن تحریم هادر یک مرحله باشد خوب است . اما باید در جزئیات دقت شود تا عزت واقتدار نظامی مان لو نرود و راهی برای جاسوسی باز نکنیم که در اینصورت در فضای ناامنی , اقتصادهم از دست خواهد رفت .زمانی که تحریم ها بدون اجازه به دشمن برای جاسوسی برداشته شود, میتوان نظر داد...

پسندیدم
16
به نظر میرسه نیاز به جمع آوری این اخبار نبود.
اونهایی که باید می فهمیدن مطلب رو گرفتن.
نباید مسئولین را با این مطالب پیش پا افاتاده تضعیف نمود.یاحق

پسندیدم
14
ولایتمداری واقعی یعنی این که جلوتر یا عقب تر از ولایت نیافتیم. این که هنوز حضرت آقا موضع رسمی خودشان را اعلام نفرمودند و ما پیش دستی کنیم و به هر دلیل! اعالم موضع کنیم (مخصوصا کسی که نظامی است و سرباز است و نباید زودتر از فرمانده خود حرف بزند)، با ولایتمداری حقیقی کمی غیرمنطبق است.

پسندیدم
15
بسیار عالی بود. منتظر همچین خبری بودم. خیلی ممنون. تجربه ای بود تا دیگه به حرف هیچ کس جز خود آقا با قطعیت توجه نکنیم. من که خودم وقتی آقای فیروز آبادی تبریک گفت، کلی تو شک و تردید رفتم! با اینکه تا قبل اون با توجه به خود بیانات رهبری، کلی مشکل تو اون بیانیه وجود داشت.

رای منفی!
-67
حالا فهمیدم که به هیچکس جز رهبر نمیشه اعتماد داشت

پسندیدم
11
سلام علیکم.
در رابطه با موضوع عرض تبریک سردار جعفری به مقام معظم رهبری، به نظر بنده ایشان تبریک نگفته اند و فقط از مردم بخاطر مقاومت؛ و از تیم مذاکره کننده بخاطر تلاش شان تقدیر کرده است و این موضوع یک امر عادی در سیاست است که از تلاش دیگران تشکر بعمل می آید.
درست است که سردار بخاطر دو قطبی نشدن جامعه و سوءاستفاده نکردن دشمن از این موضوع سعی و تلاش کرده است مطلب را طوری بیان کند که کسی بهربرداری نکند اما با کمی دقت در فرمایشات ایشان مشخص می شود که نظر و دیگاه ایشان این است: " خط قرمز ما علاوه بر پذیرفتن حق چرخه‌ غنی‌سازی هسته‌ای و تحقیق و توسعه در این حوزه «لغو همه‌ تحریم‌های مرتبط» به عنوان نقطه‌ مرکزی مطالبات ملت ایران است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه از دستگاه هوشمند و شجاع دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در فرصت تعیین کننده‌ پیش رو، حداکثر ظرفیت‌های قدرتمند خود و مجموعه نظام را برای عزّت انقلاب اسلامی و کشور و نیز لغو همزمان تحریم‌ها به کار گیرد"

ممنون و متشکرم.