هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 13:19
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 17 آبان 1399 ساعت 17:16
شنبه 17 آبان 1399 12:32 ساعت
2020-11-7 17:16:37
شناسه خبر : 341312
اکنون که رسیدگی به پرونده اتهامات محمد امامی آغاز شده ابعاد مختلفی از اقدامات و نقش شهاب الدین غندالی، که روزی برای حمایت از متحصنین مجلس ششم استعفا می‌داد و روزی دیگر در شهرداری اصولگرا پست و مقام می‌گرفت، در حال روشن شدن است.
اکنون که رسیدگی به پرونده اتهامات محمد امامی آغاز شده ابعاد مختلفی از اقدامات و نقش شهاب الدین غندالی، که روزی برای حمایت از متحصنین مجلس ششم استعفا می‌داد و روزی دیگر در شهرداری اصولگرا پست و مقام می‌گرفت، در حال روشن شدن است.

گروه اقتصاد-رجانیوز: پرونده فساد اقتصادی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله پرونده‌های کلان فساد اقتصادی چند سال اخیر می‌باشد که بنابر اظهارات رسول قهرمانی، نماینده دادستان، در این پرونده فساد 14 هزار میلیارد تومانی رخ داده است.

 

تاکنون افراد بسیاری از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره وقت بانک سرمایه، از جمله علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی اعضای وقت هیئت مدیره که به 20 سال حبس محکوم شدن، گرفته تا بدهکاران کلان بانکی از جمله حسین هدایتی معروف به عابر بانک، هادی رضوی داماد شریعتمداری وزیر رفاه و احسان دلاویز در این پرونده محاکمه شدند.

 

در طول چند سال اخیر در عمده جلسات رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه، نام غندالی به عنوان نخ تسبیح شکل‌گیری این فساد بزرگ بانکی شنیده می‌شد. از 27 مرداد ماه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و 32 متهم دیگر آغاز شده است و تاکنون ده جلسه از دادگاه برگزار شده است. حال علاوه بر غندالی نام فاطمه شامانی نیز این روزها در پرونده رسیدگی به اتهامات محمد امامی بسیار شنیده می‌شود.  در واقع حضور فاطمه شامانی، همسر دوم شهاب الدین غندالی، رئیس پیشین صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله نکات قابل توجه جلسات اخیر دادگاه محمد امامی بوده است. اما نقش همسر دوم غندالی در این پرونده فساد اقتصادی چیست؟ 

 

به گزارش رجانیوز، فاطمه شامانی در این پرونده متهم است به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به محمد امامی و امیررضا فرزان راد و پولشویی به شرح مذکور در بند «ب» از اتهامات شهاب‌الدین غندالی از طریق تحصیل اموال و وجوه با علم به منشأ مجرمانه. در واقع شهاب‌الدین غندالی با هدف اختقای منشأ مجرمانه اموال و وجوه دریافتی، نسبت به انتقال آنها به نام همسر دومش (فاطمه شامانی) و فرزند همسرش (مهربد شامانی) اقدام نموده است.

 

فاطمه شامانی همسر شهاب الدین غندالی

 

براساس اظهارات نماینده دادستان در جلسه هفتم دادگاه، امامی تلاش می‌کند تا تمامی ارکان بانک سرمایه را در جهت دریافت وام‌های کلان با خود هماهنگ کند؛ پس برای این کار از شعبه تا هیئت مدیره را چینش می‌کند. امامی در ابتدا نقاط ضعف غندالی و همسر دوم ایشان را شناسایی می‌کند. او متوجه می‌شود که نقطه ضعف آن‌ها هدایا از خانه‌های لوکس و ماشین‌های میلیاردی گرفته تا سفر خارجی و گردنبند طلا و ساعت‌ میلیونی می‌باشد. برای همین در ابتدا یک سفر به فرانسه برای غندالی و همسرش فراهم می‌کند. غندالی هم که خود را مدیون امامی می‌داند برای او جلسه تشکر برگزار می‌کند. در این زمان آشنایی آن‌ها بیشتر می‌شود و سپس امامی به سراغ اهدای هدایا در روز‌های مختلف می‌رود از جمله آن که در روز پدر برای غندالی هدایا گرفته و در روز مادر نیز برای همسرش جواهر می‌گیرد و برای موفقیت در کارهایشان یک رابطی برای تبادل اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند تا پیام‌های خود را مبادله کنند.

 

همچنین در تولد خانم شامانی هدایای نفیسی داده می‌شود و امامی به غندالی خودروی لکسوس می‌دهد و در ساختمان بام نیاوران دو ملک به نام غندالی می‌شود که ملک طبقه ششم قبلاً به نام حاجیان، وکلیل کشته شده امامی، بوده است. ملکی در شمشک و دیزین به غندالی داده شده که کاغذ دیواری آن از دانمارک آمده و قاشق و چنگالش از امارات. تمام هزینه‌ها را مهدی محمدی به دستور امامی انجام می‌داده است.

 

فاطمه شامانی در واقع به عنوان رابط میان غندالی و امامی عمل می‌کند و امامی کارهایی که در بانک سرمایه داشته را از کانال شامانی پیگیری می‌کند. ارتباطی که ابعاد مختلف آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید منتظر ماند تا ادامه جلسات دادگاه برگزار شود.

 
شهاب الدین غندالی؛ از حمایت در تحصن مجلس ششم تا دعوت به کار از سوی شهردار اصولگرا!
با روی کار آمدن دولت روحانی غندالی از جمله گزینه‌های سکان‌داری وزارت آموزش و پرورش بود که برای این وزارتخانه برنامه هم داده بود اما او در نهایت 23 مهرماه سال 92 از سوی علی‌اصغر فانی سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش به عنوان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان منسوب شد.
 
شهاب الدین غندالی
 
یکی از نکات قابل توجه در سابقه مدیریتی غندالی، استعفای او  از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در دوره اصلاحات در دفاع از متحصنین مجلس ششم می‌باشد.
 
26 خردادماه سال جاری غندالی پیرامون سابقه کاری خود گفت: در تابستان ۸۴ که من معاونت مالی اداری و مدیریت و منابع وزارت آموزش و پرورش بودم در حقیقت خودم بانک [سرمایه] را به همراه دوستان تاسیس کردم و در آذر۸۴ بازنشسته [و] در بخش خصوصی فعال شدم تا اینکه در سال ۸۸ به در خواست آقای قالیباف معاونت اقتصادی اجتماعی مرکز اجتماعی شهرداری تهران شدم، فانی که وزیر آموزش و پرورش شد، به وزارت برگشته و مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان شدم.
 
طی 3 سال فعالیت غندالی در صندوق ذخیره فرهنگیان هرچند وقت یک بار گزارشی از سودهای حاصله به صورت مختصر به فرهنگیان ارائه می‌شد و حاشیه امنی ایجاد شده بود تا آنکه وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان در پی ورود افراد و انتصاب‌های متعدد و ریخت‌ و پاش‌های آن مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و در نهایت کار به جایی کشید که چند تن از نمایندگان مجلس به این موضوع ورود پیدا کردند.
 
در طی اتفاقات رخ داده در این صندوق نمایندگان مجلس دهم به اتفاق آرا تصمیم گرفتند تحقیق و تفحص از آن را آغاز کنند. البته اصرار نمایندگان به تحقیق و تفحصی 20 ساله از عملکرد این صندوق بود که باعث شد در 25 مهرماه سال 95 این موضوع در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.
 
یک روز بعد از ماجرای تصویب طرح تحقیق و تفحص مجلس، علی اصغر فانی طی حکمی علیرضا ناصری که از اعضای جدید هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان بود را به عنوان مدیرعامل این صندوق منصوب کرد و 28 مهرماه، یک هفته قبل از جلسه استیضاح خود در مجلس، از سکان‌داری وزارت آموزش و پرورش استعفا داد. در واقع استعفای اجباری یا عزل فانی باعث شد دولت از استیضاح وی و عمومی شدن فساد اقتصادی هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کند و زمان بیشتری برای مدیریت این افتضاح بدست آورد.

 

اکنون که رسیدگی به پرونده اتهامات محمد امامی آغاز شده ابعاد مختلفی از اقدامات و نقش شهاب الدین غندالی، که روزی برای حمایت از متحصنین مجلس ششم استعفا می‌داد و روزی دیگر در شهرداری اصولگرا پست و مقام می‌گرفت، در حال روشن شدن است. 



دیدگاه کاربران

پسندیدم
18
با سلام
نمیدانم چرا شما این همه با قالیباف مشکل دارید
چه خلاف هایی داره بگید ما هم متوجه بشیم

آقاجان طرف از هواداران پروپا قرص تندروهاي مجلس ششم بوده و از طرف آقاي قاليباف به عنوان مدير دعوت به كار شده.
جمله خبريست بدون هيچ توضيح و تفسيري
اين يعني دعوت از افراد مسئله دار بازهم ممكن است اتفاق بيفتد
كجاي اين كار اشكال دارد؟

90 درصد مديران فاسد هستند ./

روزی که قالیباف احدیان رو که شدیدا طرفدار ظریف و روحانی بود مشاور خودش کرد که مشخص شد قالیبافم چجوریه.خدا ب خیر کنه که هنوز بیاد رییس جمهور بشه!

مشکل با قالیباف، دامنه بسیاری دارد، فعلاً قالیباف شما هنوز یک خط توضیح در مورد هزینه میلیاردی و پنهانی شهرداری به حسینیه شیخ در خیابان آبمنگل تهران نکرده، تمام آرشیو روزنامه همشهری در این زمینه حذف شده! شرکت پیمانکار مجری بنام ماهان ساخت پیشرو ایرانیان سایت خود را حذف کرده، قبل تر هم پی دی اف های بازسازی حسینیه شیخ را حذف کرد! فعلاً همین خرج اَتَینا را پاسخگو باشد تا بعد،،

پست ایشان در شهرداری اصولگرا معاونت فلان مرکز بوده ،اگراین استدلال درست باشدمتاسفانه همه ی قوا وهمه ی دولت ها وهمه ی نهادها را باید هر روز با همین تیترها واین نوع نگاه بررسی کنید. این نشان می دهد ادعای عدالتتان بیهودست چون بعضی ها حالا چیزی ساختند برای مملکت ،مدعیان عدالت خواهی چی؟

از برجسته کردن نام قالیباف فکر میکنم شما این موضوع را از سایت صراط کپی پست کرده اید امیدوار بودیم سایت رجا نیوز امیدهائی که با امدن قالیباف ایجادشده نا امید نکند اما ظاهرا اشتباه کرده ایم..