هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 03:06
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 18:23
سه شنبه 15 آذر 1401 18:22 ساعت
2022-12-6 18:23:58
شناسه خبر : 363069
سیمان سفید یکی از انواع متفاوت مصالح ساختمانی است که به دلیل داشتن کاربرد های مختلف، بسیار پرکاربرد و ارزشمند است. در واقع سیمان سفید به دلیل عاری بودن از عناصر خاصی مانند مس، اکسید آهن، کروم، منگنز و تیتان به نوعی یک ماده آنتیک به شمار می آید. برای تولید این ماده از خاک کائولن سفید و سنگ آهک خالص با حداقل میزان اکسید آهن استفاده شده که باعث کاهش درجه پخت خواهد شد.

این متریال پرمصرف در دنیای ساخت و ساز از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو در زمان خرید آن باید به نکات زیادی توجه کنید، این که از کجا سیمان سفید بخرید و یا سیمان خریداری شده باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد همگی در خرید شما تاثیر گذار هستند، برای کسب اطلاعات دقیق در این باره با ما همراه باشید.

سیمان سفید چیست؟

یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز، سیمان است. این متریال پرمصرف قابلیت های متفاوتی را در اختیار سازندگان قرار می دهد و آن ها می توانند در مراحل مختلف ساخت و ساز از این ماده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. البته دلیل استفاده های مختلف از این ماده، تنوع آن است که به سازندگان این امکان را می دهد تا بتوانند در مراحل متفاوت ساخت و ساز نمونه های متنوع سیمان را به کار ببرند.

سیمان سفید یکی از انواع سیمان است که با کاربرد های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع این متریال به دلیل داشتن ترکیبات ویژه و نحوه ساخت متفاوت در بخش های خاصی از ساخت و ساز کاربرد دارد. همانطور که عنوان شد در زمان تولید و ساخت سیمان سفید از انواع اکسید آلومینیوم، شیشه، گچ، کریولیت یا کلرور منیزیوم، فلدسپات استفاده می شود که این امر سبب می شود تا در زمان پخت هیچ تغییر رنگی در مواد خام ایجاد شود و سیمان پخته همانطور سفید باقی بماند. گفتنی است که برای تثبیت رنگ سفید این متریال از ترکیب پودر سنگ گچ نیز استفاده می شود همین امر سبب شده که این متریال بیشتر برای نمای ساختمان و زیبا سازی فضای داخلی و بیرونی بنا کاربرد داشته باشد.

نحوه ساخت سیمان سفید

یکی از مهم ترین متریال مورد استفاده در ساخت انواع سیمان سفید کیلینکر است، این ماده با عیار بالا استفاده می شود و همین امر سبب افزایش کیفیت سیمان سفید است. یکی از مهم ترین نکات در زمان تولید و ساخت سیمان سفید، سفید ماندن رنگ آن است و همین امر سبب شده که مقدار آهن و منیزیم استفاده شده به کمتر از 8 درصد برسد. البته در صورت تغیر رنگ متریالی همچون پودر سنگ گچ و آهک و یا سایر سنگ هایی که رنگ دانه ی سفید دارند مانند وست، کائولین و فلدسپات به کار برده میشوند که این امر علاوه بر ایجاد رنگ سبب افزایش استحکام و دوام سیمان نیز می شود.

از دیگر مواردی که در بهترین کارخانه تولید سیمان مورد توجه قرار می گیرد، چگونگی ساخت این محصول است. به طور کلی در زمان تولید تمام مدل های سیمان از  سوخت هایی استفاده می شود که حاوی دوده هستند و همین امر سبب تیره و سیاه شدن رنگ دانه ها می شود این در حالی است که در زمان ساخت سیمان سفید باید سوخت دستگاه از متریالی انتخاب شود که دوده به همراه نداشته باشد تا رنگدانه های مواد خام با تغییر رنگ همراه باشد.

بر اساس موارد عنوان شده دستگاه هایی که برای تولید انواع سیمان سفید مورد استفاده قرار می گیرند دارای فیلتر هایی هستند که امکان ورود گرد و غبار و دوده را به داخل متریال مورد پخت به صفر می رساند به همین دلیل رنگدانه های ایجاد شده تغییر رنگ میدهند. با توجه به این که انواع سیمان رنگی با متد خاصی طراحی و تولید می شوند گفتنی است که سیمان سفید پیشرفته و پیچیده ترین نوع ساخت را به خود اختصاص داده است.

کاربرد های سیمان سفید

با توجه به نحوه ساخت سیمان سفید، این متریال با کیفیت بهتری تولید می شود از این رو در موارد خاصی نیز کاربرد دارند. در واقع می توان گفت که سولفات آهن و منیزیم استفاده شده در دیگر مدل های سیمان به طور کلی در سیمان سفید حذف می شود و جایگزین بهتری در نظر گرفته می شود.

بر اساس موارد عنوان شده سیمان سفید کاربرد های متفاوتی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و نقاشی فضای خارجی ساختمان

  • نماکاری و بازسازی دیوار های داخلی بنا

  • بند کشی درزهای موجود بین سرامیک و کاشی

موارد عنوان شده کاربرد های اصلی این متریال به شمار می آیند، همانطور که میدانید در زمان سرامیک و کاشی کاری ممکن است کاشی های چفت شده در کنار هم به خوبی قرار نگیرند و در نهایت فضای میلی متری در میان آن ها ایجاد شود. در این حالت می بایست از موادی برای پرکردن فضای خالی ایجاد شده استفاده شود، با وجود این که رنگ کاشی و سرامیک ها معمولا سفید و روشن هستند پس بهترین انتخاب استفاده از سیمان سفید و گاهی سیمان رنگی است.

با توجه به این که ماهیت اصلی سیمان برای ایجاد چسبندگی بین دیگر متریال مورد استفاده در ساخت و ساز است، سیمان سفید نیز علاوه بر پرکردن فضای خالی بین سرامیک و کاشی ها چسبندگی خاصی را نیز به وجود می آورد . در واقع با پرکردن فضای خالی از نفوذ آب و گرد و غبار به زیر کاشی و سرامیک جلوگیری می کند که این امر مانع از جدا شدن این متریال از دیوار می شوند.

بهترین سیمان سفید را از کجا بخریم

یکی از سوالات متعدد مشتریان در زمان ساخت و ساز، محل خرید سیمان است. در ساله های اخیر کارخانه های زیادی در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت خود را آغاز نموده اند و همین امر سبب شده که مشتریان برای خرید با انتخاب های متعددی روبرو باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از این کمپانی ها با اهداف خاص طراحی شده اند، به این معنا که هر کارخانه تنها به ساخت یکی از مصالح اقدام می نماید.

در این میان بسیاری از کارخانه ها در زمینه ی تولید و ساخت انواع سیمان فعالیت می کنند و همین امر سبب شده که ساخت این متریال به روش های مختلفی صورت بگیرد. با این تفاسیر مشتریان می توانند انواع سیمان را با قیمت مصوب شده از شرکت های مختلف خریداری کنند، به بیان دیگر قیمت تصویب شده سیمان فله و پاکتی در سازمان بورس کالا به صورت واحد اعلام و هر کارخانه موظف به فروش این متریال با قیمت مشخص شده است.

همچنین شما میتوانید سیمان سیاه را نیز از شرکت خانه سیمان با بهترین قیمت، خرید نمایید.

نتیجه گیری

بر اساس موارد عنوان شده، خرید سیمان سفید به عوامل زیادی بستگی دارد، از نحوه تولید و ساخت تا کاربرد آن همگی از جمله نکاتی است که در زمان خرید این متریال می توانند تاثیر گذار باشند. مجموعه های زیادی در زمینه ارائه و توزیع انواع سیمان فعالیت دارند که در این میان برای خرید باید به مجموعه های معتبر مراجعه نمایید. با توجه به این که سیمان سفید یکی از پرمصرف و پرکاربردترین مصالح به شمار می آید، برای خرید آن باید به نکات خاص توجه و به مجموعه های معتبر مراجعه نمایید. خانه سیمان یکی از بزرگترین مجموعه هاست که در زمینه ارائه انواع سیمان فله و پاکتی فعالیت دارد و به شما امکان خرید با قیمت مناسب و کیفیت بالا را می دهد.