هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 7 خرداد 1396
ساعت 09:04
به روز شده در :

 

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‎های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 ساعت 11:26 2017-5-15 11:26:10
شناسه خبر : 270877
معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه کرد و پیشنهاد رجوع به حکم قرآن داد، علیرغم مخالفت امام علی(ع)، سپاهیان خواستار حکمیت شدند. با پایان یافتن ماجرا، نیرنگ دشمن کارساز شده بود و خوارجِ مدعیِ مذاکره، شرمسار. مدعی شدند که از ابتدا باید با حکمیت مخالفت می‌شد و آن را به منزله برگشت از دین و شک در ایمان شمردند.
مصطفی فاروئی فیروزی

علی باید توبه کند!

معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه کرد و پیشنهاد رجوع به حکم قرآن داد، علیرغم مخالفت امام علی(ع)، سپاهیان خواستار حکمیت شدند. با پایان یافتن ماجرا، نیرنگ دشمن کارساز شده بود و خوارجِ مدعیِ مذاکره، شرمسار. مدعی شدند که از ابتدا باید با حکمیت مخالفت می‌شد و آن را به منزله برگشت از دین و شک در ایمان شمردند.

1- رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو : «ما در مساله برجام قدمی برنداشتیم مگر اینکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و ایشان در همه مراحل در جریان بودند.»

 

2- شیخ ساده لوح از منبر پایین آمد و عمروعاص را به بالای آن فراخواند. چهره‌ی مالک، معجونی از حیرت و خشم. تشت رسوایی حکمیت در همان جلسه بر زمین خورد و بازی به اول مبارزه‌ی صفین(صف کشی جبهه حق در برابر جریان باطل) بازگشت. عمروعاص، مودب و باهوش، ابوموسی اشعری را افضل بر خویش برای خواندن خطبه حکمیت، معرفی و او را پیش از خود راهی منیر رسول خدا(ص) کرد. پس از وی، عقیقی بر انگشت نهاد و معاویه بن ابوسفیان را بر خلافت مسلمین منصوب کرد. او معتقد بود این کار، نه حکمیت که حتی روح حکمیت را نقض نکرده است. ابوموسی تمام شده بود. اما روح اشعری در تاریخ محو نشد.

 

3- معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه کرد و پیشنهاد رجوع به حکم قرآن داد، علیرغم مخالفت امام علی(ع)، سپاهیان خواستار حکمیت شدند. با پایان یافتن ماجرا، نیرنگ دشمن کارساز شده بود و خوارجِ مدعیِ مذاکره، شرمسار. مدعی شدند که از ابتدا باید با حکمیت مخالفت می‌شد و آن را به منزله برگشت از دین و شک در ایمان شمردند. خود را شریک جرم اشعری کرده و پذیرش حکمیت را به استناد قرآن، کفر دانسته و از آن توبه کردند. آنان اما، از امام(ع) نیز خواستند از این کفر توبه کند. امام(ع) درباره حکمیت فرمود: من از آغاز با این حکمیت مخالف بودم، بعد نیز که به اجبار مردم به آن تن دادم، شرط کردم که اگر آن‌ها به کتاب خدا حکم کردند، به حکمشان پایبند باشم، زیرا در اصل، ما حکمیت قرآن را پذیرفته‌ایم نه حکمیت مردم را.

 

4- اول قلب رآکتور را خارج کردند تا خاتم تحریم هم از انگشتان شیطان بزرگ خارج شود اما این بازی برای او آشنا بود. کار خودش را کرد و روح برجام هم نقض نشد. روح اشعری فراخوانده اما روح خوارج را. لاحکم الا لله و اعوذ بالله من الشیطان العظیم. اگر این کار از ابتدا با نظر امام مسلمین انجام شده پس شریک جرم و مستوجب توبه است. هیهات؛ که این بازی برای جبهه حق آشناتر است و هرگز فتنه‌ی جدید، مجال نفس کشیدن نخواهد یافت.

 

5- «برخی اوقات گفته می‌شود که جزئیات این مذاکرات، زیر نظر رهبری است در حالی که این سخن دقیق نیست. من نسبت به مذاکرات بی تفاوت نیستم اما تابه‌حال در جزئیات مذاکرات دخالت نکرده ام. من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوب ها و خط قرمز ها را عمدتا به رئیس جمهور و در موارد محدود به وزیر امور خارجه گفته ام، اما جزئیات در اختیار آنهاست.» رهبر انقلاب ۹۴/۰۱/۲۰

 

6- چقدر شبیه است خون شهریاری به خون عمار.



 

 

 

 

 

دروپال طراحی سایت