هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403
ساعت 04:57
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 ساعت 18:46
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 10:29 ساعت
2024-4-24 18:46:30
شناسه خبر : 380080
پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از خانیونس و اطراف بیمارستان ناصر شهر غزه، فلسطینیان در روند تفحص پیکر شهدا گورهای دسته‌جمعی فراوانی را پیدا کردند که محل دفن صدها فلسطینی بوده است.
پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از خانیونس و اطراف بیمارستان ناصر شهر غزه، فلسطینیان در روند تفحص پیکر شهدا گورهای دسته‌جمعی فراوانی را پیدا کردند که محل دفن صدها فلسطینی بوده است.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: رژیم صهیونیستی طی ۶ ماه اخیر و در جریان جنگ غزه، از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان فروگذار نکرده است. آخرین مورد که پس از عقب‌نشینی‌شان از جنوب نوار غزه و طی تفحص پیکر شهدا برملا شد، کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر شهر غزه است که پرده‌ی دیگری از خشونت  و سوءرفتار صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشت.
 
رژیم صهیونیستی که از سوی افکار عمومی بین‌الملل و آزادیخواهان جهانی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، برابر هیچ قانون و نهاد بین‌المللی پاسخگو نبوده و هیچ قاعده بازدانده‌ای در توقف جنایات اسرائیلی‌ها اثرگذار نبوده است. اساسا اسرائیلی‌ها و جنایات پرشمارشان در نوار غزه نشان داد که قواعد بین‌المللی و سازمان‌های متعدد غربی، کارآمدی خود را از دست داده‌اند.
 
به گزارش رجانیوز، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اواسط فروردین ماه سال جاری در خبری اعلام کرد که لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل پس از پایان عملیات‌ خود از منطقه خانیونس عقب نشینی کرده است.
 
رژیم صهیونیستی که پس از طوفان‌الاقصی تمام تلاش خود را به کار بسته بود تا با حملات گسترده و کشتار غیرنظامیان فلسطینی، مقدمات نسل‌کشی و یا کوچ اجباری آن‌ها را فراهم کند، پس از چندی که نتوانست اهداف اولیه خود مبنی بر نابودی حماس و بازگشت اسرای خود را محقق کند، مجبور به این عقب‌نشینی شد.
 
البته برخی از مقامات رژیم صهیونیستی نظیر گالانت، وزیر دفاع ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شدند که عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از خانیونس با هدف آمادگی برای ماموریت آتی در منطقه رفح در جنوب غزه انجام شده است.
 
گالانت در این باره افزود: به وضعیتی خواهیم رسید که دیگر حماس کنترل نوار غزه را در اختیار نخواهد داشت و به صورت یک نهاد نظامی که خطری برای شهروندان ما باشد، فعالیت نخواهد کرد.
 
سوای از دلایل مربوط به این مسئله و مقدمه‌چینی آن برای حمله گسترده‌تر به رفح، عقب‌نشینی مذکور باعث شد تا شواهد دیگری از جنایات رژیم در غزه درز پیدا کند و نتایج قتل عام و ویرانی ناشی از اقدامات صهیونیست‌ها برملا شود.
 
پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از خانیونس و اطراف بیمارستان ناصر شهر غزه، فلسطینیان در روند تفحص پیکر شهدا گورهای دسته‌جمعی فراوانی را پیدا کردند که محل دفن صدها فلسطینی بوده است.
 
روز یکشنبه -دوم اردیبهشت ماه-  دفاع مدنی نوار غزه با صدور بیانیه ای از کشف سه گور دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر در شهر خانیونس خبر داد. در این بیانیه ذکر شده که تاکنون ۱۹۰ جسد در یکی از این گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر خانیونس کشف شده است.
 
پس از این بیانیه شبکه فلسطینی «القدس» در گزارشی اعلام کرد که یک گور جمعی دیگر در محوطه بیمارستان ناصر کشف شده که در آن پیکر ۷۳ شهید فلسطینی بیرون آورده شده است.
 
ماجرا در همین نقطه پایان نیافت و روز گذشته خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار پیکرهای شهدای فلسطینی که در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه کشف شدند، افزایش یافته و به ۳۱۰ پیکر رسیده است. با این حال برخی از منابع اعلام کرده‌اند که تعداد پیکرهای کشف‌شده بیش از ۴۰۰ تن بوده است. 
 
پیشتر سخنگوی سازمان دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کرده بود: بسیاری از اهالی منطقه ناپدید شده‌اند و نمی‌دانیم که آن‌ها بازداشت یا دفن شده‌اند.
 
وی در ادامه افزود: بعد از خروج اشغالگران، ۲ هزار شهروند فلسطینی ناپدید شده‌اند. ارتش اسرائیل به فلسطینی‌ها می‌گوید که شما در امنیت هستید ‌و به شما آسیبی نمی‌رسد و سپس چند دقیقه بعد به طور مستقیم آن‌ها را به قتل می‌رساند.
 
این مسئول فلسطینی همچنین گفت که بیشتر شهدای گورستان‌های جمعی و بیمارستان‌ها زنان، کودکان، پرستاران و بیماران هستند.
 
 
علاوه بر این، روایت‌های هولناک دیگری نیز از شرایط پیکر این شهدا منتشر شده است که از عمق جنایات رژیم صهیونیستی در اقدامات غیرانسانی و وحشیانه پرده برمی‌دارد.
 
یک سخنگوی نیروی دفاع مدنی، روز دوشنبه اعلام کرد که گزارش‌هایی از فلسطینی‌های اهل این محل دریافت کرده مبنی بر اینکه اجساد «تعداد زیادی» از افرادی که در جریان جنگ کشته شده‌ و در یک قبرستان موقت در محوطه بیمارستان دفن شده‌اند، در جریان حمله اسرائیل به مکان دیگری منتقل شدند.
 
همچنین در یکی از این روایت‌ها راوینا شامداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام می‌کند که دست‌های تعدادی از اجساد از پشت بسته شده، برخی از سرها بریده شده و حتی از پشت سر به این افراد شلیک شده است. این سخنگوی سازمان ملل در ادامه افزود که این قربانیان در عمق زمین دفن و روی آنها با زباله پوشانده شده بود.
 
جنایات حادث شده به حدی وحشناک و غیرانسانی بوده که این مقام سازمان ملل آن را در زمره نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی دانسته است که تحقیق پیرامون ابعاد آن الزامی خواهد بود.
 
ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه پیداکردن مقر مقاومت اسلامی فلسطین و برخی از مقامات حماس، این بیمارستان و چند بیمارستان دیگر را هدف حملات خود قرار داد. اما پس از کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی، نه تنها هیچ اثری از نیروهای حماس پیدا نکردند بلکه نشانه‌ای مبنی بر حضور اسرایشان در این بیمارستان نیز نیافتند تا توجیهی برای اقدامات جنایت‌بارشان در بیمارستان ناصر دست و پا کنند.
 
آن‌ها در این اقدام وحشیانه اخیرشان، تصویر عریانی از خشونت به نمایش گذاشتند که ذیل هیچ قانون و ضابطه‌ی بین‌المللی قابل توجیه نخواهد بود. براساس قوانین بین‌المللی بیمارستان‌ها از حفاظت‌های بسیار ویژه‌ای برخوردارند و کشتن عامدانه غیرنظامیان، بازداشتی‌ها و سایرینی که در خصومت‌ها شرکت ندارند یک جنایت جنگی محسوب خواهد شد.
 
با این حال تجربه جنایات رژیم صهیونیستی طی ۶ ماه گذشته و اقدامات وحشیانه‌شان در کشتار فلسطینان نشان داده است که هیچ عامل بازدارنده‌ای از سوی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی امکان جلوگیری از چنین سوءرفتاری را نخواهد داشت. 
 
مشخصا طی روزهای پس از جنگ غزه، سازمان‌های بین‌المللی و در راسشان سازمان ملل متحد نشان دادند که کارکرد خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند برابر جنایات رژیم صهیونیستی تصمیم بازدارنده‌ای اتخاذ کنند تا ذیل یک اجماع جهانی استوار، این رژیم مجبور به عقب‌نشینی شود و جنایاتش را متوقف کند.
 
رژیم صهیونیستی که طی ۶ ماه گذشته و پس از جنگ غزه روز به روز با بحران‌های متعددی روبرو شده است و از داخل و خارج با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان نتوانسته است اهداف اولیه خود از حمله گسترده به غزه را مرتفع کند.
 
ثمره اقدامات آن‌ها طی این مدت تنها جنایت، قتل‌عام و ویرانی بوده است که شدت آن منجر به اعتراضات گسترده افکار عمومی بین‌الملل و آزادیخواهان جهانی شده است.
 
صهیونیست‌ها در این بازه زمانی، هرآنچه که در نقض حقوق بشر و قواعد بین‌المللی ممکن بود را انجام دادند تا اسرای خود را آزاد و مقاومت اسلامی حماس را نابود کنند. اما نه تنها در تحقق این اهداف ناکام ماندند، بلکه به سبب جنایات مرتکب شده در غزه، جایگاه اجتماعی ساختگی خود در عرصه بین‌المللی را نیز از دست داده و جهان را یک صدا علیه خود کردند.
 
صهیونیست‌ها اما طبق یک الگوی همیشگی، منکر اقدامات وحشیانه اینچنینی خود شده و مثلا پیرامون کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر شهر غزه، اعلام کردند که چنین ادعایی بی اساس است.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که در جریان عملیات خود در ناحیه بیمارستان ناصر، در راستای تلاش برای یافتن گروگان‌ها و مفقودین، اجساد دفن شده توسط فلسطینی‌ها در محوطه بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت و این اقدام به صورت هدفمند و بدون آسیب رساندن به بیمارستان، بیماران و کادر پزشکی» انجام شده است!
 
با این حال ادعای بی‌اساس صهیونیست‌ها نه از سوی افکار عمومی جهانی و نه از سوی سازمان ملل مورد پذیرش قرار نگرفت جنایات رژیم صیونیستی طی مدت زمان اخیر و در خلال جنگ غزه به حدی غیرانسانی و وحشیانه بوده است که تصور هر اقدام دیگری از سوی ایشان، مایه تعجب قرار نخواهد گرفت.
 
انتهای پیام/