هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403
ساعت 05:41
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 ساعت 18:35
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 17:48 ساعت
2024-4-22 18:35:55
شناسه خبر : 379952
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: دو کشور اشتراکات زیادی در حوزه‌های مختلف با یکدیگر دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: دو کشور اشتراکات زیادی در حوزه‌های مختلف با یکدیگر دارند.
گروه سیاست-رجانیوز: عباس گلرو در گفت و گویی در مورد اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان اظهار داشت: سفر آیت الله رئیسی به پاکستان سفر بسیار مهم و راهبردی تلقی می شودو تحقق شعار دولت در بحث توسعه روابط با همسایگان است.
 
به گزارش رجانیوز، وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در سیاست خارجی خود توسعه روابط با همسایگان را در اولویت کاری قرار داده است، گفت: تقویت روابط در موضوع تهران- اسلام آباد خود را به خوبی نشان داد و پاکستان کشور مهم در همسایگی ما است که در حوزه جهان اسلام و معادلات سیاسی منطقه به ویژه در مبارزه با رژیم صهیونیستی نقش مهم و راهبردی دارد.
 
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تامین امنیت در مرزهای دو کشور را یک امر ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: در موضوعات مرزی و نفوذ پذیری های که از جنبه تروریستی در این مرزها وجود دارد حوادثی رخ داد، اما این مساله نمی تواند در روابط ایران و پاکستان خللی وارد کند.
 
گلرو با اشاره به ظرفیت های موجود دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ابراز امیدواری کرد، سفر آیت الله رئیسی به کشورهای همسایه به ویژه کشور بزرگی همانند پاکستان تدوام داشته باشد و سفرهای متقابل مقامات دو کشور انجام شود.
 
وی تقویت روابط و جلوگیری از نفوذ جریان ثالث به روابط دو کشور را یک ضرورت عنوان کرد و بیان داشت: پاکستان از گذشته تا کنون روابط خوبی با ایران داشته و در حوزه سیاست خارجی هم همکاری‌های خوبی بین دو کشور وجود دارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همکاری ایران و پاکستان در حوزه سازمان ملل اشاره کرد و گفت: پاکستان و ایران اشتراکات زیادی در حوزه های مختلف با همدیگر دارند که امید است نتایج سفر مهم رئیس جمهور به اسلام آباد ثبات، امنیت و آرامش در نقاط مرزی شرق کشور باشد.
 
وی افزود: سفر آیت الله رئیسی به پاکستان می تواند در امنیت پایدار منطقه و توسعه روابط دو جانبه به ویژه اقتصادی اثرگذار باشد و در سطح بین المللی هم نتایج خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.
 
انتهای پیام/