هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 09:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت 14:03
چهارشنبه 1 تير 1401 14:01 ساعت
2022-6-22 14:03:08
شناسه خبر : 358543
 
تا همین چند سال گذشته امکان خرید اقساطی تنها برای قشر محدودی مانند کارمندان فراهم بود. اما درحال‌حاضر فرایند خرید اقساطی ساده‌تر از قبل شده و از پیچیدگی‌های بانکی برای دریافت تسهیلات کاسته شده است. چراکه پلتفرم‌هایی ایجاد شده‌اند که ازطریق آن می‌توانید اعتبار بگیرید و کالاهای موردنیاز خود را از فروشگاه‌های متنوع به‌صورت اقساطی بخرید. 
 
ازکی‌وام به‌عنوان کسب‌وکار حوزه اعتباردهی آنلاین توانسته طرح‌های اعتباری مختلفی را به شما ارائه دهد. این طرح‌ها هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل شما می‌توانید متناسب با شرایط خود آنها را انتخاب کنید و سپس ازطریق فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام کالاهای خود اعم از کالای دیجیتال، لوازم خانگی، کالاهای تخصصی و حتی خدماتی مانند بیمه را به‌صورت اقساطی خریداری کنید. 
 
فرایند دریافت اعتبار و خرید اقساطی در ازکی‌وام، کاملا آنلاین است و شما بدون نیاز به ضامن و تنها با چک یا سفته آنلاین می‌توانید اعتبار خود را دریافت کنید. هدف ازکی‌وام در ارائه خدمات اعتباری این است که برای شما تجربه‌ای از سادگی را در دریافت اعتبار و خرید اقساطی فراهم کند.
 
دریافت اعتبار ازطریق ازکی‌وام و خرید اقساطی در طرح‌های موجود معمولا پنج مرحله دارد:
۱-  ثبت‌نام در سایت ازکی‌وام و انتخاب طرح موردنظر
۲- اعتبارسنجی
۳- ثبت مدارک لازم
۴- دریافت اعتبار
۵- خرید خدمت یا کالا از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام
 
در این مقاله انواع طرح‌های اعتباری ازکی‌وام را که با اقدام برای آن‌ها می‌توانید خرید خود را به‌صورت قسطی انجام دهید به شما معرفی کرده‌ایم.
 

طرح اعتباری حکمت

اگر قصد دارید با دریافت اعتبار تا ۳۵ میلیون تومان به‌صورت اقساطی خرید کنید و هزینه را در بازه‌های زمانی ۶، ۹ و ۱۲ ماهه بپردازید، طرح حکمت گزینه مناسبی برای شماست. شما برای دریافت این اعتبار مراحل زیر را طی می‌کنید:
 
  • بارگذاری مدارک هویتی (تصویر کارت ملی و شناسنامه)
  • بارگذاری یک برگ چک صیادی که به نام خودتان است
  • بارگذاری مدارک شغلی درصورت تایید اعتبارسنجی
  • تماس کارشناسان ازکی‌وام با شما و تایید احراز هویت شغلی
  • تحویل برخی مدارک و امضای قرارداد (در تهران، البرز و مشهد نماینده ازکی‌وام با مراجعه به مکان و زمان منتخب شما مدارک را دریافت می‌کند و در سایر استان‌ها شما ازطریق پست آن‌ها را ارسال می‌کنید)
 
حالا زمان دریافت اعتبار و خرید اقساطی است. بعد از تکمیل مدارک، اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود. پس از آن می‌توانید کالا یا کالاهایی را که برای خرید درنظر دارید، از فروشگاه‌های متنوع ازکی‌وام انتخاب و از طریق درگاه پرداخت اعتباری ازکی‌وام آن‌ها را به صورت اقساطی تهیه کنید. پرداخت اقساط شما نیز یک ماه پس از خرید آغاز می‌شود.
 

طرح اعتباری پایا اعتبار

در طرح «پایا اعتبار» شما می‌توانید از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کنید. علاوه‌بر افزایش سقف اعتبار از تفاوت‌های دیگر این طرح با طرح قبلی می‌توان به افزایش مدت زمان بازپرداخت اشاره کرد؛ شما می‌توانید اقساط این اعتبار را در ۱۲ و ۱۸ ماه پرداخت کنید. مثل همیشه هیچ نیازی به ضامن وجود ندارد و تنها کافی است یک برگ چک صیادی جدید (بنفش‌رنگ) به‌عنوان ضمانت ارائه دهید. همچنین برای پرداخت اقساط به‌ازای هر سه ماه یک برگ  چک ارائه می‌دهید که همان ابتدا از شما دریافت می‌شود. 
از دیگر ویژگی‌های طرح پایا اعتبار این است که تمامی گروه‌های شغلی می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. درواقع افرادی که در کسب‌وکارهای خدماتی مانند آرایشگاه‌ها، کافی‌نت‌ها، خرازی‌ها، مشاوران املاک، تاکسی‌سرویس‌ها یا مشاغل روستایی فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند تنها با ارائه‌ جواز کسب، مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. کارمندان نیز فقط ملزم به ارائه‌ فیش حقوقی یا گواهی اشتغال هستند.
مدارک موردنیاز برای دریافت اعتبار ازطریق پایا اعتبار:
  • ارائه چک صیادی جدید (بنفش‌رنگ)
  • فیش حقوقی یا گواهی اشتغال برای کارمندان، جواز کسب برای مشاغل آزاد
 

خرید بیمه به‌صورت اقساطی

شما در ازکی‌وام می‌توانید از خرید بیمه به‌صورت اقساطی با شرایطی ویژه بهره‌مند شوید. برای ثبت‌نام و خرید بیمه اقساطی نیازی به ضامن یا مراجعه حضوری ندارید. بلکه می‌توانید تنها با ثبت سفته آنلاین در مرحله ثبت‌نام، بیمه‌نامه خود را به صورت اقساطی تهیه کنید. سفته آنلاین یا همان سفته الکترونیکی همانند نسخه فیزیکی است. با این تفاوت که شما آن را به‌صورت فایل اینترنتی دریافت می‌کنید.
 
ویژگی‌های خرید بیمه اقساطی در ازکی‌وام:
 
  • فرایند کاملا آنلاین
  • بدون نیاز به چک
  • با ارائه سفته آنلاین
  • بدون پرداخت سود
  • بازپرداخت ۹ ماهه
 
شما می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی به آدرس www.azki.com نسبت به انتخاب بیمه خود اقدام کنید. درحال‌حاضر خرید بیمه شخص ثالث ازطریق این طرح امکان‌پذیر است. بنابراین با انتخاب بیمه شخص ثالث و وارد کردن مشخصات خودروی خود به مرحله پرداخت خواهید رسید. پس از آن گزینه «خرید اقساطی بدون چک | ازکی‌وام» را انتخاب و با ورود به سایت ازکی‌وام و پنل کاربری خود ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. 
 

طرح‌های آتی

این طرح‌های اعتباری در آینده و با سفته الکترونیکی قابل دریافت هستند.
 
طرح اعتباری پست‌بانک
از طرح‌های پیش‌روی ازکی‌وام در ارائه اعتبار به شما طرح اعتباری پست‌بانک است. از ویژگی‌های اصلی طرح پست‌بانک این است که شما می‌توانید بدون نیاز به چک و تنها با سفته دیجیتال اعتبار خود را تا سقف ۳۰ میلیون تومان دریافت کنید. بنابراین تمام فرایند دریافت اعتبار در این طرح کاملا آنلاین است. همچنین سود اقساط در این طرح همان نرخ مصوب بانک مرکزی (۱۸ درصد) است. علاوه‌بر این بازه‌های زمانی بازپرداخت اقساط طولانی‌تر و ۱۲ یا ۲۴ ماهه است. 
 
طرح اعتباری ازکی-تالی
علاوه‌بر طرح‌های موجود، طرح‌های دیگری نیز در ازکی‌وام با اهداف متفاوت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که متناسب با نیاز خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید. به‌طور مثال در این طرح اعتباری می‌توانید تا سقف ۵ میلیون تومان، بدون ضمانت و تنها با ارائه سفته الکترونیکی، اعتبار بگیرید و هزینه آن را تا آخر ماه و ۵ روز بعد از آن، بدون سود پرداخت کنید. درصورت پرداخت نکردن اعتبار دریافتی تا این تاریخ، ۲ درصد به مبلغ پرداخت‌نشده سود تعلق می‌گیرد.
 

خرید اقساطی از فروشگاه‌های معتبر

حتما قبل از دریافت اعتبار به کالایی که قرار است خریداری کنید، فکر کرده‌اید. شاید هم درنظر دارید چند کالا را در دسته‌های محصولی مختلف خریداری کنید؛ به‌طور مثال علاوه‌بر خرید اقساطی گوشی به‌دنبال خرید اقساطی دوچرخه نیز هستید. با دریافت اعتبار در ازکی‌وام شما می‌توانید محصولات دلخواه خود از کالای دیجیتال و لوازم خانگی تا آلات موسیقی و کالاهای ورزشی را خود را انتخاب و خریداری کنید. کافی است پس از دریافت اعتبار به این فروشگاه‌ها که لیست آنها در سایت ازکی‌وام موجود است، سر بزنید و کالای خود را انتخاب کنید. پس از آن وارد درگاه پرداخت اعتباری ازکی‌وام خواهید شد و با اعتبار خود خرید می‌کنید.