هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1403
ساعت 02:34
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 ساعت 20:12
يكشنبه 2 ارديبهشت 1403 19:38 ساعت
2024-4-21 20:12:11
شناسه خبر : 379920
بر اساس یک توافقنامه بین وزیر دارایی کره جنوبی و همتای اوکراینی‌ اش، سئول دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به کی‌یف وام کم بهره پرداخت خواهد کرد.
بر اساس یک توافقنامه بین وزیر دارایی کره جنوبی و همتای اوکراینی‌ اش، سئول دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به کی‌یف وام کم بهره پرداخت خواهد کرد.
گروه بین‌الملل-رجانیوز: چوی سانگ موک وزیر دارایی کره‌جنوبی که برای شرکت در نشست وزرای دارایی و معاونان بانک مرکزی کشورهای گروه- ۲۰ و اولین نشست سه‌جانبه با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود به واشنگتن سغر کرده بود با سرگی مارچنکو همتای اوکراینی هم دیدار و توافقنامه برنامه های وام کم بهره را امضا کرد.
 
به گزارش رجانیوز، بر همین اساس، سئول توافقنامه ای با کی‌اف امضا کرده تا بودجه همکاری‌اقتصادی این کشور جنگ‌زده فراهم و مسیر اجرای تعهد خود برای تامین دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار وام کم‌بهره را هم هموار کند.
 
کره‌جنوبی سال گذشته متعهد شده بود که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به اوکراین حمایت مالی کند، که در آن ۲۰۰ میلیون دلار کمک اولیه در قالب کمک‌های بشردوستانه برای نیازهای اضطراری اوکراین در سال جاری ارائه خواهد شد و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هم تحت عنوان وام‌های بلند مدت و کم‌بهره از راه صندوق همکاری توسعه اقتصادی (EDCF) از سال ۲۰۲۵ به کی‌اف داده خواهد شد.
 
طرفین در این نشست توافق کردند که پروژه‌هایی را که به بازسازی و توسعه اوکراین کمک می‌کنند را با هم بررسی کنند.
 
چوی همچنین در دیدار با کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول یک قرارداد کمک مالی ۵۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دلاری برای طرح کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان (PRGT) امضا کرد.
 
انتهای پیام/