هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403
ساعت 10:21
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 28 اسفند 1402 ساعت 11:06
دوشنبه 28 اسفند 1402 10:56 ساعت
2024-3-18 11:06:54
شناسه خبر : 377502
 رهبر انقلاب: ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است
رهبر انقلاب: ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است
گروه معارف - رجانیوز: رهبر انقلاب: ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است
 
به گزارش رجانیوز، ماه مبارک رمضان فرصتی برای ارتباط هرچه بیشتر با خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) است. در این ماه درهای رحمت و مغفرت خداوند متعال به روی همه مومنین گشوده است. حضرت محمد(ص) درباره ماه رمضان فرموده‌اند: این ماه به شما اقبال کرده و روزها و شب‌های آن بهترین روزها و شب‌هاست. حتی نفس کشیدن انسان در این ماه عبادت است.
 
بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای از مواعظ اخلاقی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای را برای استفاده‌ی بیشتر از فرصت ارزنده و معنوی این ماه، در قالب مجموعه سخن‌نگاشت «مواعظ رمضانی» منتشر می‌کند.
 
رهبر انقلاب: ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است، که در دعای روز ماه رمضان [میخوانیم‌]: وَ هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة. آتش و دوزخ الهی و همچنین بهشت و نعیم الهی در همین دنیا موجود است. آنچه در نشئه‌ی آخرت تحقّق پیدا میکند، باطن همان چیزی است که در اینجا است.




10
پسندیدم