هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 12 خرداد 1403
ساعت 17:48
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 5 اسفند 1402 ساعت 17:51
شنبه 5 اسفند 1402 17:45 ساعت
2024-2-24 17:51:32
شناسه خبر : 376035
حالا پس از یک سال از شکست مذبوحانه رسانه‌های فارسی‌زبان و حامیان غربی‌شان، فوتبال ایران به مایه فخر فیفا بدل شده است.
حالا پس از یک سال از شکست مذبوحانه رسانه‌های فارسی‌زبان و حامیان غربی‌شان، فوتبال ایران به مایه فخر فیفا بدل شده است.
گروه ورزش-رجانیوز: سال گذشته و با شروع بلوای مهسا، برخی که نانشان در فروختن وطن بود، تلاش کردند تا دو ماه قبل از سوت آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فیفا را متقاعد به حذف و تحریم تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران کنند. هدفی که نه‌تنها در آن زمان محقق نشد؛ بلکه پس از آن، روزهای خوبی برای فوتبال ایران نیز در عرصه جهانی رقم خورد.
 
به گزارش رجانیوز؛ مهرماه سال گذشته و درحالی‌که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، در حال آماده‌سازی برای حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی یعنی جام جهانی بود، خبر عجیبی در سایت‌های ورزشی قرار گرفت؛ احتمال حذف تیم ملی ایران از جام جهانی!
 
رسانه‌های غربی با بیان ادعاهای واهی درباره حضور پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین، خواستار حذف و اخراج تیم ملی ایران از جام جهانی شدند.
 
در همین راستا روزنامه تلگراف، با انتشار یک مقاله بلند استدلال کرد؛ چون روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند، از فیفا و مقامات برگزارکننده جام جهانی درخواست دارد تا تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر تحریم شود.
 
البته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد و تکذیب این ادعای تلگراف توضیح داد اخباری که درباره حمایت ایران از روسیه و تهیه پهپاد برای حمله به اوکراین منتشر شده، دارای انگیزه سیاسی است.
 
از سوی دیگر، رسانه‌های فارسی‌زبان تحت حمایت محور عبری-عربی نیز با ایجاد کمپین، تلاش داشتند تا با سوارشدن بر موج آشوب‌های ایران، به هدف دیرینه خود یعنی اخراج فوتبال ایران از حضور در عرصه‌های بین‌المللی دست پیدا کنند.
 
فشارهای رسانه‌ای و کمپین‌های وطن‌فروشان تأثیری نداشت و تیم ملی ایران در جام جهانی حضور پیدا کرد و با دوشکست و یک پیروزی به کار خود پایان داد.
 
یک سال پس از آن روزها، شرایط برای تیم‌های فوتبال جمهوری اسلامی ایران بسیار متفاوت است.
 
از نایب‌قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا تا حضور تیم ملی فوتبال در بین ۴ تیم برتر جام قهرمانی قاره کهن.
در آخرین افتخارآفرینی نیز، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست امارات میزبان به نیمه‌نهایی جام جهانی راه پیدا کرد، تا پس از سال ۲۰۱۷ برای بار دوم به این مرحله راه پیدا کند.
 
در روزهای برگزاری این مسابقات نیز، بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی به یکی از سوژه‌های جذاب صفحه مجازی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (FIFA) بدل شده و پس از هر بازی، ویدئویی از بازی یا گل‌زنی بازیکنان ایرانی در این صفحه قرار گرفته است. این ویدئوها با استقبال فراوانی نیز روبه‌رو شده است و برای مثال بازنشر سوپر گل دروازه‌بان تیم ملی ایران به تیم تاهیتی با فاصله‌ای بیش از ده برابر با دیگر ویدئوهای این صفحه، به ۳۰ میلیون بازدید رسید.
 
 
حالا پس از یک سال از شکست مذبوحانه رسانه‌های فارسی‌زبان و حامیان غربی‌شان، فوتبال ایران به مایه فخر فیفا بدل شده است.
 
انتهای پیام/