هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403
ساعت 16:07
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 10 شهريور 1399 ساعت 14:23
دوشنبه 10 شهريور 1399 14:19 ساعت
2020-8-31 14:23:51
شناسه خبر : 338916
چند جزوه و کتابچه علیه امام و جعلی بودن دستخط نامه عزل آیت‌الله منتظری توسط امام و کتابچه «واقعیت‌ها و قضاوت‌ها» در تحلیل برکناری قائم‌مقام رهبری و علیه انقلاب و انقلابیون توسط آنها منتشر می‌شود. با دستگیری عوامل این جزوات و بررسی‌های وزارت اطلاعات، مشخص می‌شود مرکز تولید و نشر آن، حسینیه و دفتر آيت‌الله منتظری است.
چند جزوه و کتابچه علیه امام و جعلی بودن دستخط نامه عزل آیت‌الله منتظری توسط امام و کتابچه «واقعیت‌ها و قضاوت‌ها» در تحلیل برکناری قائم‌مقام رهبری و علیه انقلاب و انقلابیون توسط آنها منتشر می‌شود. با دستگیری عوامل این جزوات و بررسی‌های وزارت اطلاعات، مشخص می‌شود مرکز تولید و نشر آن، حسینیه و دفتر آيت‌الله منتظری است.
سال هفتاد و یک، آیت‌الله منتظری و هوادارانش بعد از یک انفعال چندساله مجددا فعال می‌شوند. چند جزوه و کتابچه علیه امام و جعلی بودن دستخط نامه عزل آیت‌الله منتظری توسط امام و کتابچه «واقعیت‌ها و قضاوت‌ها» در تحلیل برکناری قائم‌مقام رهبری و علیه انقلاب و انقلابیون توسط آنها منتشر می‌شود. با دستگیری عوامل این جزوات و بررسی‌های وزارت اطلاعات، مشخص می‌شود مرکز تولید و نشر آن، حسینیه و دفتر آيت‌الله منتظری است. در آستانه بیست و دوم بهمن، آیت‌الله منتظری هم سخنرانی تندی علیه انقلاب می‌کند و اوضاع وخیم‌تر می‌شود. 
 
با توجه به روحانی بودن آیت‌الله منتظری، دادگاه ویژه صلاحیت برخورد دارد. به این ترتیب قرار می‌شود دو اقدام صورت گیرد: اول: جمع‌آوری موانع و سدمعبرهای باقی‌مانده از دوران قائم‌مقامی در راستای تأمین امنیت. دوم: بازرسی بیت و حسینیه برای برخورد با مساله تولید و نشر جزوات و شب نامه‌ها. انجام این ماموریت بر عهده مرحوم حسینیان که قائم‌مقام دادستان ویژه روحانیت است نهاده می‌شود. 
 
آیت‌الله منتظری در نامه‌ای در سال هفتاد و دو و بعدتر در کتاب خاطراتش که سال هفتاد و نه منتشر شده از این ماجرا نقل عجیبی کرده و می‌گوید: «در بهمن ۷۱، حدود هزار نفر به فرماندهی آقای روح الله حسینیان شبانه آمدند اینجا، بیش از ۵ ساعت منطقه و خانه ما را محاصره کردند، همه چیز را غارت کردند، هستی ما را غارت کردند، رعب و وحشت در همه محله ایجاد کردند. هنوز هم که هنوز است وسایلی که از اینجا برده اند نداده اند، و آن کسی هم که فرمانده این عملیات بوده به جای اینکه به عنوان ظالم با او مخالفت کنند روز به روز به او مقام و قدرت می دهند.»
 
مرحوم حسینیان در نامه‌ای در سال هفتاد و سه بطور مختصر و پس از انتشار کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری بطور تفصیلی، به این دروغ پرداخته است. او در بخشی از یادداشتش می‌نویسد: «یکی از گفته‌های خلاف آشکار آیت‌الله، شرکت هزارنفر نیرو در این عملیات است که قطعا کمتر از یک بیستم یعنی کمتر از پنجاه نفر نیرو، آن هم بیشتر در مراکز ورودی خیابان‌های اطراف مستقر شدند. ایتدا حکم به یکی از فرزندان آیت‌الله ارائه شد اما وی از همکاری خودداری کرد. ناچارا خود مصمم به بازرسی شدیم. از ابتدای بازرسی مواجه با توهین‌های تعدادی از خانم‌های بیت آقای منتظری قرار گرفتیم که کسی را که بیش از دیگران بددهنی می‌کرد می‌گفتند این اشرف دختر آقای منتظری است. به هرحال چند کامیونت اعلامیه و پاکت‌های آدرس و تمبر زده شده از حسینیه بیرون آمد و ناچارا وسایل تکثیر نیز توقیف شد.»
 
حالا که ما اینها را میخوانیم، هم آیت‌الله منتظری و هم روح‌الله حسینیان دستشان از دنیا کوتاه است. اینها را که نوشتم یاد این حدیث افتادم که مومن ممکن است زنا کند، ممکن است دزدی کند اما دروغ نمی‌گوید. و یاد آن جملات مرحوم حسینیان در نامه سال هفتاد و سه اش خطاب به آيت‌الله منتظری که پس از افشای این دروغ قائم‌مقام سابق رهبری نوشته بود: «آقای منتظری! اگر دروغ برای یک طلبه قبیح است، برای یک مدعی مرجعیت و رهبری اقبح است. لااقل همان نیروهای حاضر از این دروغ بزرگ و شاخدار مطلع خواهند شد و فقه و فقاهت را زیر سوال خواهند برد.»
 
وای اگر از پس امروز بُود فردایی