هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 13:36
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 4 خرداد 1390 ساعت 18:01
چهارشنبه 4 خرداد 1390 22:31 ساعت
2011-5-25 18:01:52
شناسه خبر : 73986
برخی از افراد مانند علیرضا علوی‌تبار نیز مأمور شده‌اند به پروژه بازگشت خاتمی وجهه تئوریک بدهند تا این تلقی ایجاد نشود که این طیف برای بازگشت به قدرت حاضرند تمام آنچه را که به‌عنوان آرمان‌های جریان فتنه شناخته می‌شود، زیر پا بگذارند.

پس از آنکه سخنان خاتمی و فرار به جلوی وی در طرح موضوع بخشش فتنه گران از سوی نظام و متقابلاً گذشت افرادی که او آن‌ها را با کلی‌گویی "مردم" خواند از ظلم‌هایی که در حق‌شان شده است، بازخورد منفی گسترده‌ای داشت، پاسکاری سازماندهی شده در میان تندروها و میانه‌روهای این جریان برای امتیازدهی و امتیازگیری از نظام با انگیزه نهایی اجازه یافتن برای حضور در انتخابات طراحی شده است.

به گزارش رجانیوز، خاتمی در سخنانی که هفته گذشته به نقل از او منتشر شد، با انتقاد ضعیف از جنازه بر زمین مانده فتنه، تلاش کرد در مقام بی طرفی، فتنه‌گران و در مقابل مردم و نظام را که با آن‌ها مقابله کردند، به فراموش کردن همه این مسائل و به تعبیر او بخشش یکدیگر دعوت کند.

با این حال اخبار رسیده به رجانیوز حاکی از آن است که در آخرین تغییرات پروژه خاتمی و یارانش، فشار به نظام برای بازگشت به قدرت به عنوان اصل اساسی استراتژی مذکور در نظر گرفته شده است که بر همین مبنا اشاره تلویحی این جریان به تمایل برای امتیازدهی در میان سخنرانی‌های چهره‌های اصلی جریان مجمع روحانیون از یک سو و رد کردن این سخنان از سوی طیف تندرو اصلاح طلب برای واقعی نشان دادن صحنه از سوی دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین برخی از افراد مانند علیرضا علوی‌تبار نیز مأمور شده‌اند به پروژه بازگشت خاتمی وجهه تئوریک بدهند تا این تلقی ایجاد نشود که این طیف برای بازگشت به قدرت حاضرند تمام آنچه را که به‌عنوان آرمان‌های جریان فتنه شناخته می‌شود، زیر پا بگذارند.

این بخش از جریان فتنه با هدایت خاتمی از یک سو تمایل خود را برای مشارکت سیاسی نشان می‌دهند و ما به‌ازای آن را داد و ستد امتیاز با نظام می‌دانند و از سوی دیگر نیز با روش "با دست پس زدن و با پا پس کشیدن" می‌گویند که در صورت برآورده نشدن انتظارات آن‌ها، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

این در حالی است که این جریان به‌دلیل حفظ منافع خود هم که شده از اینکه به‌عنوان "جریان تحریمی" که مساوی با ضدانقلاب است، شناخته شود، ابا دارد و در صورت چراغ سبز نظام و تأیید صلاحیت حداقلی، هرگز انتخابات را تحریم نخواهد کرد، به‌طوری که در انتخابات مجلس هشتم نیز علی‌رغم تبلیغات گسترده مبنی بر تحریم انتخابات، در همین شهر تهران دو لیست انتخاباتی کامل با عناوین "اعتماد ملی" و "یاران خاتمی" ارائه کرد که شکست سنگینی نیز متحمل شد.

پیگیری این استراتژی جدید را می‌توان در اظهارات تند روز گذشته مجید انصاری عضو شاخص مجمع روحانیون در دانشگاه مفید و اصلاح سریع آن در مصاحبه با یک رسانه خبری نیز مشاهده کرد.

همچنین تلاش‌های چراغ خاموش مجمع روحانیون برای حضور در عرصه سیاسی کشور در حالی جدی‌تر می‌شود که این تشکل سیاسی در ایام فتنه با فراخوان غیرقانونی خود نقش غیرقابل انکاری در دامن زدن به اغتشاشات داشته و عملا به یکی از اصلی ترین سازماندهی کنندگان حرکت‌های ضد انقلاب تبدیل شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان ملت در سال 88 با اشاره به حرکت‌های خارج از چارچوب نظام فرموده بودند: "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین 40 میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند."