هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 11:05
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390 ساعت 14:28
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390 18:58 ساعت
2011-4-27 14:28:03
شناسه خبر : 70217

"گروه ورزش" برداشت سوم "ال کلاسيکو" پر از درگيري و صحنه‌هاي اکشن بود و در نهايت با درخشش "لئو" با برتري 2 بر صفر آبي – اناريها به پايان رسيد. کاتالاني‌ها که در دقيقه‌هاي زيادي از زمان بازي برابر دفاع فشرده کهکشاني‌ها دچار دردسر بوده و نمي‌توانستند بازي هميشگي خود را ارائه دهند، از اخراج "پپه" نهايت بهره را بردند. "ليونل مسي" از خلاء پديد آمده ضربه کاري خود را وارد کرد تا هم تيمي‌هايش با پيروزي به نوکمپ بازگردند.

به گزارش رجانيوز، خطاهاي فراوان، کتک کاري و ضد و خورد سايه سنگيني روي سومين ال کلاسيکو در روزهاي اخير انداخت. بازي پر برخورد و خشن رئال مادريد و بارسلونا در دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در نهايت با گلهاي دقيقه‌هاي 76 و 87 بهترين بازيکن جهان به سود مردان کاتالان به پايان رسيد. مسي با درخشش خود نوکمپيها را در يک قدمي حضور در فينال ويمبلي قرار داد.

بازي در حضور 71 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه سانتياگو برنابئو با درگيري و ضد و خورد فراوان و تمام ناشدني بازيکنان و نيمکت نشينان دو تيم و 3 اخراجي همراه بود. نقطه اوج اين درگيريها زماني بود که دو تيم در پايان نيمه نخست قصد رفتن به رختکن را داشتند. از نظر فني هم بايد گفت که بارسا اگر چه همانند سه سال گذشته صاحب توپ و زمين بود ولي تا مدت زيادي براي گذشتن از ديواره دفاعي فشرده قوهاي سپيد با دردسر فراواني رو به رو بود.

با اين همه در پايان مسابقه شيوه مورد نظر "ژوزه مورينيو" براي اين بازي کارگر نيفتاد. قوهاي سپيد که قصد داشتند، بازي بارسا را به هم ريخته، بازيکنان پا به توپ آبي – اناري را تحريک کرده و در نهايت با ضد حمله خود را به موفقيت برسانند، دست آخر با دو اخراج، همين تعداد گل خورده و اميدي اندک به جبران نتيجه در بازي برگشت زمين مسابقه را ترک کردند.

در نيمه اول اين بازي، هر دو تيم در ابتدا به‌فكر محك زدن يكديگر بودند و بازي محتاطانه‌اي را به‌نمايش گذاشتند كه تا حدودي بارسا با دراختيار گرفتن ميانه ميدان برتري نسبي به رئال داشت.

شاگردان مورينيو نيز با دوندگي بالا و ايجاد پرس در بازي، مردان گوارديولا را مجبور به‌عقب نشيني كردند، اما همچنان براي تصاحب توپ تحت تاثير پاس‌هاي متوالي بارسا بودند.

اين روند تا ميانه نيمه اول ادامه داشت و دو تيم در خلق موقعيت‌هاي خطرناك بر روي دروازه يكديگر ناكام بودند. 

ژاوي هرناندس با شوت از راه دور خود ايکر کاسياس را گرم مي کند. در سوي ديگر هم کريستيانو رونالدو دروازه بان بارسلونا را با همين شيوه محک مي زند.

داويد ويا از ميانه زمين به حرکت در مي آيد و از 18 متري توپ را روانه دروازه رئال مادريد مي کند که براي ورود به دروازه تنها چند متر اندک کم مي آورد.

ژاوي در محوطه جريمه مادريديها فرصت خوبي را از آن خود مي‌بيند. ضربه او از فاصله 12 متري تنها با مانع بزرگي به نام کاسياس رو به روست.

رونالدو با ضربه سنگين و از راه دورش والدس را در شرايط دشواري قرار مي‌دهد. دروازه بان بارسا از مهار توپ ناتوان است و دفع توپ او مسوت اوزيل را در موقعيت خوبي قرار مي‌دهد. هر چند سنگربان بارسا در ادامه اشتباهش را جبران مي کند و هافبک آلماني ميزبان را در 15 متري دروازه ناکام مي گذارد ولي سوت ولفگانگ اشتارک، داور آلماني بازي که بابک رفعتي ايراني تبار را به عنوان يکي از دو داور خط همکار خود مي بيند، به نشانه اعلام آفسايد به صدا در آمده و همه را متوقف مي کند.

شاگردان مورينيو در وقت‌هاي اضافه نيمه اول موقعيت خطرناكي را بر روي دروازه والدس دروازبان بارسا ايجاد كردند كه عكس‌العمل اين دروازبان مانع فروپاشي دروازه شاگردان گوارديولا شد.

حساسیت بازی باعث شده بود کوچکترین خطایی به درگیری بازیکنان دو تیم منجر شود و در پایان نیمه اول بود که درگیری کیتا با آربلوآ با دخالت پینتو دروازه بان ذخیره بارسا بالا گرفت و حمله این دروازه بان به سمت آربلوآ کارت قرمزی برای او به همراه داشت.

در نهايت تلاش 2 تيم در پايان نيمه اول ثمري نداشت و اين نيمه با تساوي بدون گل به‌پايان رسيد.

پايان نيمه نخست. درگيري بازيکنان دو تيم در راهروهاي ورزشگاه. پينتو سنگربان ذخيره بارسا پس از ضد و خورد با بازيکنان رئال در کنار زمين و تونل هاي برنابئو کارت قرمز داور را به جان مي خرد. والدس در نبود اين دروازه بان 35 ساله يک نيمه تمام را بدون جايگزين در روي نيمکت سر مي کند.

نيمه دوم اين ديدار را هر 2 تيم هجومي آغاز كردند و حملات خطرناكي را بر روي دروازه يكديگر بوجود آوردند، اما همچنان در فروريختن دروازه يكديگر ناكام بودند. 

در ادامه بازي، په‌په خطايي را بر روي بازيكن بارسا انجام داد كه با كارت قرمز مستقيم داور از زمين بازي اخراج شد تا رئال از دقيقه 61 ده‌نفره به ادامه كار بپردازد. 

اخراج مدافع پرتغالي رئال، اعتراض مورينيو سرمربي اين تيم را به‌همراه داشت كه داور آلماني، آقاي خاص را نيز از روي نيمكت اخراج كرد تا اعتراض هواداران رئال بيش از پيش افزايش يابد. 

کاسياس تنها از پس دفع شوت بازيکنان بارسا بر مي‌آيد. دفع توپ کاپيتان رئال پدرو رودريگس را در 6 متري دروازه صاحب موقعيت مي کند ولي اين فرصت بادآورده از دست مي رود.

خطاهاي فراوان بازيکنان و ضدوخوردهاي پي در پي بازيکنان تمامي ندارد. سوت داور تکراري‌ترين صدا در ورزشگاه برنابئوست.

دقيقه 76 گل براي بارسا. ابراهيم آفلاي تازه وارد به بارسا و ميدان از گوش راست وارد محوطه جريمه مي‌شود و توپ را به دهنه دروازه روانه مي‌کند. ليونل مسي هم با قطع مسير توپ از 4 متري دروازه آن را روانه دروازه مي‌کند.

دقيقه 87 بازي گل دوم بارسا و مسي. مرد سال 2009 و 2010 فوتبال جهان از ميانه زمين استارت مي‌زند، سه بازيکن حريف را جا مي‌گذارد و توپ را از کنار ايکر کاسياس به درون دروازه سر مي‌دهد. پنجاه و دومين گل فصل مسي در تمام رقابتهاي فصل جاري، يازدهمين گل او در فصل جاري ليگ قهرمانان اروپا هم هست.

ليونل مسي. بازيکن 23 ساله بارسا در ليگ قهرمانان تضمين کننده موفقيت هم تيميهايش است. او با دو گل خود بازيکن برتر زمين شناخته مي‌شود. او نقش زيادي در زمين از خود نشان نمي‌دهد ولي جايي که بايد باشد، هست.

درست همان چيزي که بايد از بهترين بازيکن دنيا انتظار داشت.

دیدار برگشت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ساعت 23:15 روز سه شنبه 13 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

*هنوز به ويمبلي نرسيده‌ايم؛ رئال مادريد سه شنبه آينده خطرناك خواهد بود

پپ گو آرديولا سرمربي بارسا در پايان بازي به ستايش از عملكرد بازيكنانش پرداخت. او گفت بازيكنانش كنترل خوبي را در طول مسابقه از خود به نمايش گذاشته‌اند ولي هنوز كارشان تمام نشده و در ويمبلي حاضر نيستند.

او عنوان كرد: ما بازي بسيار خوبي را انجام داديم. با 11 بازيكن، حمله‌هاي رئال مادريد را كنترل كرديم و همچنين بازي تركيبي آنها را. تهاجمي‌تر بوديم و به همين دليل بايد به تيمم تبريك بگويم. تيمي همانند رئال مادريد در يك مسابقه همانند نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا هرگز كوتاه نمي‌آيد. مردم در بارسلونا مي‌دانند كه به آنها احترام مي‌گذارند. ما اكنون بايد براي بازي شنبه در ليگا استراحت كنيم و سپس براي بازي برگشت در سه شنبه آينده آماده شويم.

مورینیو پس از دیدار درباره داوران و بارسلونا سخنان زیادی به زبان آورد، اما گواردیولا در پاسخ به او گفت: «هیچ حرفی برای گفتن ندارم.»

گو آرديولا كه شاگردانش را در يك قدمي رسيدن به سومين عنوان قهرماني پياپي در رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي اسپانيا مي‌بيند در پايان نشست خبري بازي برابر رئال مادريد همچنين گفت: ما در اين مسابقه با بسياري از بازيكناني آمديم كه درباشگاه خودمان پرورش يافته‌اند. در نيمه نخست هيچ فرصتي را به رئال مادريد نداديم. رسيدن به اين كار بسيار دشوار است. از عملكرد ويا و كيتا بسيار راضي هستم و به آنها افتخار مي‌كنم. ويا قدرتمند بود و كار كيتا هم بسيار با اهميت. با اين همه مادريد سه شنبه آينده بدون ترديد خطرناك خواهد بود.

*اكنون همه چيز غير ممكن شده است؛ با غرور تمام به بارسلونا خواهيم رفت

مورینیو پس از اولین شکست خانگی رئال در لیگ قهرمانان این فصل گفت: «من هیچ حرفی به داور نزدم، و تنها خندیدم و او را هو کردم. اگر حرفی که در ذهن دارم را بزنم همین حالا دوران مربی‌گری‌ام به پایان می‌رسد.»

او که در این دیدار پس از اخراج په‌په از روی نیمکت رئال اخراج شد گفت: «تنها یک سوال دارم: چرا؟ چرا اوربو (داور دیدار چلسی و بارسلونا در نیمه‌نهایی 2007)، چرا بوساکا (داور بارسلونا و آرسنال در لیگ قهرمانان امسال)، چرا اشتارک؟ هر نیمه‌نهایی همین ماجرا را دارد. ما داریم درباره تیمی فوق‌العاده رویایی صحبت می‌کنیم. چرا چلسی آن سال به فینال نرسید؟ چرا اینتر تنها با معجزه نجات یافت؟

وقتی بازی صفر – صفر بود می‌خواستیم کاکا را به جای لاس بیاوریم (پیش از اخراج). نمی‌دانم که این قدرت خوسه آنخل ویار (رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا) در یوفا است، یا یونیسف می خواهد تبلیغ کند؟ من که نمی‌دانم.

لیونل مسی عالی بازی کرد، اما بازی مقابل ده نفر آسان تر است.

گواردیولا مربی رویایی است، اما لیگ قهرمانان را به روشی فتح کرده که مایه شرم‌ساری من است، با آن رسوایی استمفورد بریج. امسال اگر او قهرمان شود می‌شود رسوایی برنابئو.

قبول دارم که ما حذف شدیم. رسیدن به فینال شده ماموریت غیرممکن. گاهی این که در چنین دنیایی زندگی می‌کنم حالم را خراب می‌کند، اما به هر حال دنیای ما همین است.»

لیونل مسی گلی زد که شبیه به گل انفرادی دیه‌گو مارادونا در جام جهانی 1986 بود.

مورینیو گفت: «به بارسلونا تبریک می‌گویم، و به دست آوردن قدرت آنها کار آسانی نیست.»

*باشگاه بارسلونا: از مورينيو شکايت مي کنيم

باشگاه بارسلونا اعلام کرد از مورينيو، سرمربي رئال مادريد، به دليل اظهاراتش بعد از ديدار شب گذشته دو تيم به يوفا شکايت خواهد کرد. مورينيو باشگاه کاتالاني را به فريب داور متهم کرد و اعلام کرد اين باشگاه تاکنون نتوانسته در ليگ قهرمانان يک قهرماني "پاک" به دست بياورد.

بخش حقوقی باشگاه بارسلونا قصد دارد در مورد این صحبت های مورینیو که پس از پیروزی 2-0 بارسا مقابل رئال در لیگ قهرمانان بیان شد، تحقیق کند.

در دیدار شب گذشته په په از رئال به دلیل خطایی که روی دنی آلوس انجام داد، از بازی اخراج شد و مورینیو نیز به دلیل اعتراض به این تصمیم به سوی سکوی تماشاگران هدایت شد.

مورینیو در پایان بازی گفت:" گواردیولا مربی فوق العاده ای در دنیای فوتبال است ولی او یک بار در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسیده که من شرمم می آید با توجه به جنجالی که در استمفورد بریج راه افتاد، چنین قهرمانی ای را کسب کنم.امسال هم اگر بارسا به قهرمانی برسد، با جنجال برنابئو این اتفاق خواهد افتاد. گواردیولا شایستگی آن را دارد تا درحالت عادی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.این آن چیزی است که برای او آرزو می کند، چون او مربی خیلی خوبی است."

اولین جنجالی که مورینیو از آن صحبت می کند، دیدار بارسا مقابل چلسی در سال 2009 بود که بارسا موفق شد با گل دقایق پایانی اینیستا به فینال برسد. در این دیدار بازیکنان چلسی معتقد بودند که تام اوربو، داور نروژی بازی، 4 ضربه پنالتی برای آنها اعلام نکرده است. بارسا در آن سال در فینال منچستریونایتد را شکست داد و به قهرمانی رسید.

برنامه ديدارهاي برگشت نيمه نهايي باشگاه هاي اروپا به شرح زير است: 

ليگ قهرمانان اروپا نیمه نهایی
سه‌شنبه 6 ارديبهشت
ساعت23:15 منچستريونايتد 2 - 0 شالكه04  
چهارشنبه 7 ارديبهشت
ساعت23:15 بارسلونا 2 - 0 رئال مادريد  
سه‌شنبه 13 ارديبهشت
ساعت23:15 رئال مادريد   -   بارسلونا  
چهارشنبه 14 ارديبهشت
ساعت23:15 شالكه04   -   منچستريونايتد