هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 09:55
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت 16:30
چهارشنبه 5 بهمن 1401 16:22 ساعت
2023-1-25 16:30:27
شناسه خبر : 364417
استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آپارتمان برای بالا بردن امنیت خانه اولین و قدیمی­ترین روش است.

البته در حال حاضر علاوه­بر ایجاد امنیت، انواع مختلفی از این سازه­ها ساخته می­شود که به­نوعی در زیباسازی منازل شما نیز تاثیرگذار است.

 زندگی پرمشغله امروزی باعث شده است تا بیشتر افراد زمان زیادی را بیرون از خانه بگذرانند بنابراین نیاز است تا با استفاده از این سازه­ها خانه­ها را در برابر سرقت تا حدودی ایمن کرد.

هدف این مقاله بالا بردن سطح شناخت شما درباره این محصولات کارآمد است.

 

 

 

دلایل مهم برای استفاده از حفاظ پنجره

در مورد خانه­های ویلایی و آپارتمانی به­خصوص طبقات پایین، نصب این سازه امری ضروری است. بهتر است بدانید در 80 درصد موارد سرقت­ها از طریق بالکن و پنجره انجام می­شود.

بنابراین استفاده از نرده پنجره اهمیت زیادی دارد. حال تصور کنید اگر از چنین موارد امنیتی ساده­ای چشم‌پوشی کنید در صورت وقوع سرقت ممکن است خسارتی بیش از قیمت حفاظ پنجره را متحمل شوید.

خانه مکانی امن جهت رسیدن به آرامش است، پس حتی اگر سارقان وسیله­ای از منزل شما کم نکنند بازهم مهم­ترین مشخصه هر خانه یعنی امنیت و آرامش آن را به سرقت می­برند.

انواع حفاظ پنجره

مدل­های مختلف این محصول به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می­شود. در مدل ثابت؛ سازه به قاب پنجره متصل شده است و قابلیت باز و بسته شدن ندارد.

انواع مختلفی از این محصولات ساخته می­شود که خریداران می­توانند هرکدام از آن­ها را باتوجه به سلیقه خود انتخاب کنند. شما حتی قادر هستید طرح آن را به­گونه­ای سفارش دهید که نمای زیبایی به خانه شما بدهد.

در نمونه­های متحرک همان­طور که از نامش پیداست امکان باز شدن به­صورت ریلی یا کشویی وجود دارد به­همین دلیل اگر دوست دارید هنگام مشاهده منظره بیرون نرده­ها جلوی دید شما را نگیرید آن­ها را جمع کنید و در زمانی که در خانه حضور ندارید آن­ها را ببندید.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت حفاظ پنجره ابعاد آن است همچنین جنس­های مختلفی از این محصول تولید می­شود که تعدادی از آن­ها عبارت­اند از:

  • حفاظ آهنی: به­دلیل مقاومت بالای فولاد در برابر ضربه این جنس یکی از پرفروش­ترین انواع این محصولات است. با این حساب یک سازه آهنی همچون سدی محکم از خانه شما محافظت خواهد کرد.
  • فرفوژه: اگر قیمت پایین ملاک شما برای خرید است این مورد یکی از ارزان­ترین جنس­ها برای ساخت این سازه است.
  • استیل: جلوه زیبا و مقاومت مناسبی ک استیل دارد سبب شده تا از این مواد نیز به­عنوان متریال اولیه در ساخت انواع این سازه استفاده شود.

حفاظ درب آپارتمان

اولین قدم برای ایجاد امنیت آپارتمان استفاده از تجهیزات مناسب برای درب ورودی است، نصب حفاظ درب ضد سرقت یکی از گزینه­هایی است که این امکان را برای خانه شما فراهم می­کند.

یکی از انواع حفاظ درب آپارتمان که زیاد مورد استفاده قرار می­گیرد حفاظ آکاردئونی یا همان درب آکاردئونی است. طرح آن­ها از ساز آکاردئون اقتباس شده و به­همین دلیل با این نام شناخته می­شوند.

این سازه­ها مشبک و به­شکل لوزی هستند و برای ساخت آن­ها از موادی همچون آهن، ام­دی­اف و پی­وی­سی استفاده می­شود که انواع آهنی آن­ها به­دلیل مقاومت بالا کاربرد بیشتری دارند.

اجزای درب آکاردئونی

این سازه­ها دارای یک قاب آهنی هستند که روی درب جوش داده می­شود و در آکاردئونی به­صورت ریلی در این قاب باز و بسته می­شود.

درون پروفیل­های آهنی از انواع تسمه­های عمودی، افقی و مورب پر شده است که با استفاده از پین به­هم وصل شده­اند.

قفل این درب نیز شامل دو مدل مخفی و آشکار است که در نوع مخفی از قفل توکار و در نمونه­های آشکار از انواع قفل کتابی برای بالا بردن امنیت این سازه استفاده می­شود.

 

 

 

 

مزایای استفاده از حفاظ آکاردئونی

مهم­ترین مزیت این سازه هدف اصلی از نصب آن یعنی تامین امنیت است. همچنین باید درنظر بگیرید که این مدل­ها چون ­به­صورت ریلی نصب می­شوند فضای کمی را اشغال می­کنند.

این سازه معمولا در فضای داخلی مجتمع­ها نصب می­شود به­همین خاطر از بارش باران و تابش مستقیم آفتاب در امان است و در نتیجه دچار زنگ­زدگی نخواهد شد. شما می­توانید برای سفارش انواع حفاظ سری به سایت حفاظ سازه بزنید.

جمع­بندی

حفظ امنیت خانه مسئله­ای نیست که شما به­سادگی از کنار آن بگذرید. با نصب حفاظ پنجره و حفاظ درب آپارتمان با خیالی آسوده­تر در بیرون از خانه وقت خود را سپری خواهید کرد.

هدف ما نیز تنها این بود تا به شما در زمینه آشنایی بیشتر با این محصولات کاربردی کمک کنیم و در نهایت پیشنهاد ما برای شما انتخاب حفاظ سازه برای اجرای طرح مورد نظرتان است.