هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 13:31
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 27 دى 1401 ساعت 16:08
سه شنبه 27 دى 1401 15:35 ساعت
2023-1-17 16:08:14
شناسه خبر : 364152
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان همراه با عدم وزش باد قابل ملاحظه، افزایش آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان همراه با عدم وزش باد قابل ملاحظه، افزایش آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.
گروه اجتماعی - رجانیوز: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان همراه با عدم وزش باد قابل ملاحظه، افزایش آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.
 
به گزارش رجانیوز، بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی بیانگر سکون نسبی جو، وارونگی دمایی نزدیک سطح زمین، عدم وزش باد قابل ملاحظه تا پایان هفته است. بدین ترتیب در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری، پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.
 
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روزهای جمعه(۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
 
تا فردا(۲۸ دی) افزایش نسبی دما و از پنجشنبه(۲۹ دی) تا شنبه کاهش تدریجی دما به‌ویژه دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود.
 
آسمان تهران فردا (۲۸ دی ) صاف تاکمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۹ دی) صاف تا کمی ابری و غبار محلی و دربعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
 
طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۱- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.