هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 02:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 1 آذر 1401 ساعت 17:48
سه شنبه 1 آذر 1401 17:44 ساعت
2022-11-22 17:48:10
شناسه خبر : 362649
امکان مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته یک ویژگی بسیار مثبت برای بسته های دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد.
امکان مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته یک ویژگی بسیار مثبت برای بسته های دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد.

پس از تکمیل فرایند نصب دوربین ها مدار بسته تحت شبکه، انتقال تصویر آن ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین چالش ها می باشد.

امکان مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته در زمان مسافرت به بیرون شهر و فواصل دور از طریق تلفن همراه و بستر فضا مجازی و اینترنت یکی از قابلیت های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد که به کاربران ارائه می گردد.

در ظاهر مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته امری ساده به شمار می رود اما اینطور نبوده و نیازمند مهارت لازم برای اتصال دوربین ها و تلفن همراه به یکدیگر می باشیم.

برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ ها روش ها متفاوتی وجود دارد و شرکت ها تولید کننده دوربین ها مدار بسته نیز غالبا از تمامی روش ها انتقال تصاویر پشتیبانی می نمایند.

دیجی داهوا نمایندگی دوربین داهوا در ایران ارائه دهنده انواع دوربین های امنیتی داهوا نیز با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا این امکانات را به مشتریان خود ارائه می دهند.

در ادامه به بررسی نحوه انتقال تصویر دوربین مدار بسته داهوا روی موبایل پرداخته و زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

آموزش انتقال تصویر داهوا

دوربین های مداربسته داهوا یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین برند های موجود در بازار ایران هستند که در مراکز و مکان ها مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه برند داهوا دارای قابلیت انتقال تصاویر ضبط شده به تلفن همراه می باشند. این قابلیت در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بیشتر کاربران تنها به علت دارا بودن همین قابلیت اقدام به نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه می نمایند.

داهوا برای انتقال تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها به آی پی استاتیک نیاز نداشته و به سادگی هرچه تمام تر این فرایند را انجام می دهد.

شرکت داهوا در سال ها اخیر تمامی دوربین ها خود را بر اساس سیستم P2P طراحی و تولید نموده است و با بهره بردن از این ویژگی به ساده ترین شکل تصاویر را به تلفن های همراه هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت ها انتقال می دهد.

 

 

 

برای انتقال تصاویر باید چه فعالیت هایی انجام شود؟

برای فعال نمودن قابلیت انتقال تصاویر باید فرایند ذیل انجام گردد.

ابتدا باید دستگاه ضبط کننده تصاویر خود که XVR، DVR و یا NVR هستند را از طریق کابل شبکه به مودم اینترنت متصل نماییم. این کار توسط کابل LAN صورت می گیرد.

اینکه چه مودمی را به دستگاه ضبط کننده متصل نماییم هیچگونه اهمیتی نداشته و فقط کافی است که مودم قابلیت اتصال را به دستگاه داشته باشد.

استفاده از مودم های بی سیم، ADSL  و یا مودم های 4G اهمیتی در فرایند انتقال تصاویر به گوشی موبایل ندارند.

گام بعدی فعال نمودن قابلیت P2P در تنظیمات دستگاه است؛ برای این کار باید وارد تنظیمات دستگاه شده و وارد قسمت NETWORK شویم.

در صفحه NETWORK از منو سمت چپ در بین گزینه ها P2P را یافته و آن را انتخاب می کنیم. پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه مربوط به تنظیمات P2P می شویم.

خوشبختانه تنها یک گزینه در این صفحه وجود دارد و آن هم مربوط به فعال یا عدم فعال سازی قابلیت P2P می باشد و پیچیدگی در این صفحه وجود ندارد.

حال گزینه فعال سازی P2P را انتخاب می نماییم؛ این گزینه به صورت کشویی می باشد. پس از فعال سازی در قسمت پایین و سمت راست گزینه APPLY را انتخاب می نماییم.

نکته بسیار مهم در این قسمت مربوط به STATUS دستگاه می باشد. تا زمانی که در مقابل عبارت STATUS حالت ONLINE را مشاهده ننموده اید به این معنی است که دستگاه شما به اینترنت متصل نشده است.

زمانی که عبارت ONLINE را مشاهده نمودید، فرایند فعال سازی P2P به صورت صحیح انجام شده است.

اکنون باید تلفن همراه خود را نیز آماده اتصال و فعال سازی P2P نماییم.

گام نخست مربوط به دانلود نمودن برنامه DAHUA یا GDMSS می باشد. تلفن های هوشمند اندروید می توانند این برنامه را از GOOGLE PLAY دانلود نمایند و کاربران IOS نیز توانایی دانلود این برنامه را از APP STORE  دارند.

پس از نصب برنامه داهوا وارد صفحه اصلی شده و روی علامت مثبت در سمت راست و بالا صفحه کلیک می نماییم.

سپس گزینه ADD Device را انتخاب می نماییم و در صفحه ای که باز می شود گزینه Wired Device را انتخاب می نماییم.

اکنون روی گزینه P2P کلیک نموده و اطلاعات آن را طبق فرایندی که در ادامه توضیح می دهیم تکمیل می نماییم.

برای گزینه NAME می توانیم به دلخواه هر عبارتی را وارد نماییم.

گزینه SN مربوط به شماره سریال دستگاه می باشد که روی برچسب دستگاه نوشته شده است و برای متصل نمودن دستگاه نیاز به این شماره سریال داریم.

می توانیم سریال را به صورت دستی وارد نموده یا از طریق بارکد موجود در صفحه تنظیمات دستگاه شماره سریال را وارد نماییم.

گزینه بعدی USERNAME  است و به صورت پیشفرض ADMIN ثبت شده  نیازی به تغییر آن نیست.

آخرین گزینه مربوط به رمز عبور می باشد که باید همان رمز عبور دستگاه NVR خود را در این قسمت وارد نماییم.

حال گزینه LIVE PREVIEW را انتخاب می کنیم؛ اگر فرایند را به درستی انجام داده باشیم تصاویر نمایش داده می شوند.

شرکت داهوا، یکی از برند ها مطرح جهان در زمینه طراحی و تولید دوربین ها مداربسته می باشد. این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت خود توانسته است جایگاه خود را در میان برند ها مطرح جهانی تثبیت نماید و به رقابت با ان ها بپردازد.

 

 

 

مزیت انتقال تصویر روی موبایل

دوربین های مدار بسته در جای خود اهمیت بسیار زیادی دارند و می توانند امنیت بالاتری را برای محیط پیرامون خود فراهم آورند اما این که بتوان در هر نقطه ای از دنیا فقط و فقط با استفاده از موبایل هوشمند یا تبلت و لپ تاپ تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده نمود بسیار ارزشمند تر است.

به کمک مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته می توانیم هر لحظه محیط اداری یا محیط داخلی ساختمان ها مسکونی را رصد نماییم و در صورت بروز اتفاق در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانیم.

جمع بندی

شرکت داهوا، یکی از برند ها مطرح جهان در زمینه طراحی و تولید دوربین ها مداربسته می باشد. این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت خود توانسته است جایگاه خود را در میان برند ها مطرح جهانی تثبیت نماید و به رقابت با ان ها بپردازد.

اگر شما هم علاقه مند به استفاده از قابلیت های به روز دوربین های داهوا هستید می توانید با کارشناسان مجموعه دیجی داهوا با شماره 91006008-021 تماس گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به خرید و نصب آن اقدام نمایید.