هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 09:20
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 28 آبان 1401 ساعت 15:27
شنبه 28 آبان 1401 15:08 ساعت
2022-11-19 15:27:29
شناسه خبر : 362558
رییس فیفا گفت: امروز من مجبور نیستم که از قطری ها دفاع کنم چون آنها خودشان قادر به این کار هستند. من اینجا هستم از فوتبال و عدالت دفاع کنم.
رییس فیفا گفت: امروز من مجبور نیستم که از قطری ها دفاع کنم چون آنها خودشان قادر به این کار هستند. من اینجا هستم از فوتبال و عدالت دفاع کنم.

گروه ورزشی-رجانیوز: جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در نشست خبری آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور پیدا کرد و در مسائل مختلفی و بالاخص به دفاع از میزبانی قطر در مقابل منتقدان پرداخت.

 
اینفانتینو در ابتدای صحبت هایش گفت: من اکنون احساس می‌کنم یک قطری، یک عرب و یک آفریقایی هستم. من احساس خوبی را در اینجا دارم. من اینجا نیستم تا از قطر دفاع کنم بلکه اینجا حضور دارم تا از عدالت دفاع کنم. قطر خیلی خوب توانایی هایش را برای میزبانی جام جهانی ثابت کرد و این انتقادات درست نیست.
 
رئیس فیفا در ادامه در دفاع از قطر و ادعاهای حقوق بشری که انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها علیه قطر مطرح می‌کنند به سبک کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان در قبال شیطنت خبرنگار انگلیسی که از اوضاع ایران سوال کرد و کی روش با هوشمندی جواب داد: شما باید درباره وضعیت مهاجران در انگلیس سوال کنید وضعیت آنها چگونه است؟
 
رئیس فیفا هم در دفاع از قطر این طور گفت: وقتی این انتقادات را از سوی اروپایی‌ها دیدم تعجب کردم. من از خودم مثال می زنم. وقتی بچه بودم با خانواده ام به سوئیس مهاجرت کردم. آنها خیلی خوب فشار و ظلمی که به خانواده ام به عنوان مهاجر وارد می شد را حس کردم. این اتفاقات تلخ برای خانواده‌ام در قطر نبود بلکه در سوئیس در قلب اروپا رخ داد.
 
اینفانتینو در پایان به شدت از اروپایی ها انتقاد کرد و گفت: من اروپایی هستم و فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام داده ایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم. 
 
وی در مورد بازی تیم‌های ایران و انگلیس گفت: این تقابل دو ایدئولوژی نیست. قرار است دو تیم فوتبال با هم بازی کنند. شما انتقاد می‌کنید و تفرقه می‌اندازید. شما یک جنگ جهانی دیگر می‌خواهید؟ شاید شما بخواهید اما من دنبال آن نیستم.
 
اینفانتینو ادامه داد: اگر بتوانیم را در ایران تورنمنتی برگزار کنیم، باید این کار را انجام دهیم چون ممکن است باعث تغییر چیزی شود و باعث بهتر شدن اوضاع شود. آیا فکر می‌کنید تمام ۸۰ میلیون نفری که در ایران زندگی می‌کنند، همه بد هستند؟ من این‌طور فکر نمی‌کنم. ما باید بجنگیم و بجنگیم و بجنگیم تا مردم را گردهم بیاوریم.
 
رئیس فیفا همچنین درباره بحث ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی قطر عنوان کرد: اگر برای سه ساعت نوشیدنی الکلی ننوشید، فکر می‌کنم بتوانید زنده بمانید. کشورهای زیادی مانند فرانسه هم این کار را در ورزشگاه‌ها کرده‌اند. اینجا یک کشور اسلامی است و نوشیدن مشروبات الکلی مشکل دارد.
 
انتهای پیام/