هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 04:22
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 21 آبان 1401 ساعت 15:16
شنبه 21 آبان 1401 14:51 ساعت
2022-11-12 15:16:47
شناسه خبر : 362375
 باتوجه به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی و برخورد تیم‌های مختلف در گروه‌های هشت‌گانه، رجانیوز به بررسی وضعیت تیم‌های گروه اول رقابت‌ها که هلند، سنگال، اکوادور و قطر میزبان در آن قرار داشته، پرداخته است.
باتوجه به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی و برخورد تیم‌های مختلف در گروه‌های هشت‌گانه، رجانیوز به بررسی وضعیت تیم‌های گروه اول رقابت‌ها که هلند، سنگال، اکوادور و قطر میزبان در آن قرار داشته، پرداخته است.
گروه ورزشی رجانیوز: رفته‌رفته با عبور از نیمه‌ی آبان‌ماه به یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان که در اقصا‌نقاط دنیا میلیون‌ها انسان به‌انتظار شروع آن نشسته‌اند نزدیک می‌شویم. رویدادی که همیشه پیش، حین و پس از آن افراد زیادی به بحث و گفت‌وگو پیرامون ابعاد مختلفش پرداخته و با دقت در جزئیات به رصد و پیگیری اخبار آن مشغول می‌شوند.
 
مشخصا در مورد فوتبال و جام‌جهانی صحبت می‌کنیم. رقابتی که هر چهار سال یک‌بار برگزارشده و از قضا امسال در جنوب کشورمان، پیرامون خلیج همیشه فارس به میزبانی کشور قطر آغاز خواهد شد. با این تفاوت که این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی بر خلاف دوره‌های قبل که در تابستان برگزار می‌شد و همه‌ی ایرانی‌ها آن‌را با بوی پوشال کولر و حس نوستالژیک در خاطر دارند، در پاییز برگزار شده و برخلاف گذشته این‌بار با بوی نم باران همراه خواهد‌شد تا برای علاقمندان خاطره‌سازی کند.
 
با این اوصاف نیاز است که این دوره از جام‌جهانی و اخبار و اتفاقات مختلف آن پوشش داده شده و ابعاد مختلف آن تشریح شود.
 
به‌گزارش رجانیوز؛ باتوجه به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی و برخورد تیم‌های مختلف در گروه‌های هشت‌گانه، خوب است نگاهی به تیم‌های حاضر در گروه‌های مختلف داشته و به بررسی و تحلیل شرایط آن‌ها در مسابقات پیش‌رو بپردازیم.
 
در این گزارش مشخصا نگاهی خواهیم داشت به وضعیت تیم‌های گروه اول رقابت‌ها که کشورهای هلند، سنگال، اکوادور و قطر میزبان در آن قرار داشته و برای حضور در مرحله‌ی حذفی از ۲۹ آبان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
 
میزبان متمول زنگ تفریح یا حریفی جدی برای رقبا
قطر میزبان متمول این دوره از رقابت های جام جهانی به دنبال شگفتی سازی است و باید دید که می تواند در این راه موفق باشد یا نه. قطری ها با بودجه های زیاد و ساخت ورزشگاه های زیبا با زیر ساخت های خوب، احتمالا از پس میزبانی آخرین دوره‌ی جام جهانی ۳۲ تیمی برآمده و بتوانند مهمان‌نوازی مطلوبی را بعمل آورند.
 
 
 
قطر تیم رده ۵۱ ام جهان به همراه فلیکس سانچز تیم خوبی را در اختیار دارد که البته این تیم متشکل از بازیکنان بین المللی است.
 
 
عنابی‌ها در طول این مدت به منظور آماده‌سازی در مسیر جام‌جهانی با تیم‌های پرتغال، لوکزامبورگ، ایرلند، صربستان، آذربایجان، بحرین، عمان، عراق، امارات، الجزایر، مصر، کانادا و شیلی برگزار کرده است که حاصل آن ۶ باخت ۳ تساوی و ۳ برد است.
 
از جمله بازیکنان کلیدی قطر در این راه می توان به عبدالعزیز حاتم، کریم بوضیاف، اکرم عفیف، محمد مونتاری، حسن الهیدوس و معز علی اشاره کرد.
 
 
قطری ها در اولین بازی خودشان ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف اکوادور خواهند رفت.
 
 
لاله‌های نارنجی؛گروهی آسان برای تحقق رویای محقق نشده
حضور هلند در گروه اول این رقابت ها و قرعه نسبتاً آسانی که برای آنها فراهم شده است می تواند کمی راه این تیم را برای حضور در مراحل بالاتر راحت کند.
 
 
هلند در مسیر صعود به جام جهانی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه G با تیم‌های ترکیه، نروژ، مونته‌نگرو، لتونی و جبل‌الطارق هم‌گروه بود که نهایتا توانست با ۲۳ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله گروهی  جام جهانی راه پیدا کند.
 
لاله‌های نارنجی در ۱۵ بازی اخیرشان در تمامی رقابت ها شکستی را متحمل نشدند و با بازیکنان جوان و آینده‌داری که در اختیار دارند می توانند حریف سر سختی در جام جهانی برای سایر تیم ها باشند.
 
هلند که در روسیه حضور نداشت حالا یازدهمین حضور خود را در جام جهانی با قدرت بیشتری تجربه خواهد کرد. هلندی ها در ۲ دوره قبلی ای که در جام جهانی حضور داشتند جزو ۴ تیم نهایی این رقابت ها بوده اند.
 
 
این تیم که ۳ بار در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ به فینال این رقابت ها راه پیدا کرده و چیزی جز نایب قهرمانی عاید آنها نشده است. شاید قطر جایی برای رویاسازی آنها باشد.
 
همچنین لوئیس فن خال ۷۱ ساله سرمربی تیم ملی هلند در جام جهانی قطر است. فن خال پیش از این دو بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت. او که سال ۲۰۰۲ هم سرمربی هلند بود، در سال ۲۰۱۲ مدیریت این تیم را برعهده گرفت اما در سال ۲۰۱۴ دوباره مجبور به ترک تیم ملی هلند شد.
 
 
هلند در بازی اول خود از ساعت ۱۳:۳۰ باید روبروی سنگال قرار بگیرد.
 
شیرهای ترانگا در سودای شگفتی سازی
سنگال برای سومین بار در جام جهانی حضور پیدا خواهد کرد و تلاش می‌کند تا به مانند سال ۲۰۰۲ بتواند از گروه خود صعود کند. درواقع پیرامون تاریخ بازی‌های تیم ملی سنگال می‌توان گفت بهترین نتیجه مربوط به جام جهانی ۲۰۰۲ می‌شود. این تیم در فینال مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ مقابل جاماییکا قرارگرفت. این بازی که به ضربات پنالتی کشیده شده بود با پیروزی سنگال به پایان رسید. پس از حضور در جام جهانی، سنگال در اولین بازی مقابل فرانسه قرار گرفت و توانست این مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. در مقابل دانمارک و اروگوئه به تساوی دست یافت و نهایتا از این مرحله صعود کند.
 
 
جنگنده‌های سنگالی در ۲ دوره قبلی حضورشان در جام جهانی ۳ برد، ۳ تساوی و ۳ باخت را از ۹ بازی خود در این رقابت ها بدست آورده‌اند. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ۴ امتیاز و هم امتیاز با ژاپن در گروه خود سوم شد و از صعود به دور بعدی رقابت ها بازماند.
 
این تیم در مسیر صعود به جام جهانی در مرحله پلی آف قاره آفریقا موفق شد پس از تساوی یک بر یک، در مجموع دو بازی رفت و برگشت در برابر مصر، در ضربات پنالتی این تیم را شکست داده و جواز حضور در جام جهانی قطر را بدست آورد.
 
 
قهرمان جام ملتهای آفریقا که در ۱۰ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها تنها یک شکست را متحمل شده و از آمادگی خوبی برخوردار است، می تواند حریف دشواری برای همگروهی های خود باشد.
 
 
باید دید سنگال با وجود ستارگانی از جمله ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، ادریسا گانا و سادیو مانه در مرحله گروهی این مسابقات چه عملکردی را به ثبت می رساند. هرچند اخبار منتشر شده نشان از آن دارد که سادیو مانه در جریان بازی بایرن مونیخ و وردربرمن مصدوم شده و جام جهانی را از دست خواهد داد‌حال اما آلیو سیسه او را در لیست نهایی قرار داده و سعی دارند تا این ستاره‌ی مسلمان را به مسابقات جام جهانی برسانند.
 
 
ساکنین جزایر گالاپاگوس درپی  بازآفرینی خاطرات ۲۰۰۶
اکوادور می تواند حریف متفاوتی برای همگروهی های خود باشد و علیرغم تفکرات موجود، شکل خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این تیم با عملکرد خوبی که در مرحله مقدماتی از خود به نمایش گذاشت در نهایت توانست با کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم چهارم راهی این رقابت ها شود. اکوادور این دوره از مسابقات می تواند یادآور اکوادور سال ۲۰۰۶ باشد که تا حدودی شگفتی را در رقابت های جام جهانی آلمان رقم زد و توانست از مرحله گروهی صعود کند.
 
اکوادور که برای چهارمین بار در رقابت های جام جهانی حاضر شده است، در ۳ دوره قبلی یکبار از گروه خود صعود کرده و دو دوره دیگر کار خود را در همان مرحله گروهی به پایان رسانده است.
 
اکوادوری ها در روسیه حضور نداشتند و حالا می توانند با انگیزه های بیشتری پس از ۸ سال در جام جهانی حضور پیدا کنند.
 
 
درحال حاضر مربی تیم ملی اکوادور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گوستاوو آلفردو است. این مربی ۵۹ ساله از سال ۲۰۲۰ هدایت اکوادور را برعهده داشته و در این دو سال توانسته نظم و قدرت قابل توجهی به این تیم ببخشد. این مربی جایگزین جوردی کرایف هلندی بود که بدون آن که با تیم ملی اکوادور بازی رسمی انجام دهد، از سمت خود استعفا داد.
 
 
فیلیپه کایسدو یکی از بهترین بازیکن های تیم ملی اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که سابقه حضور در تیم هایی مانند لاتزیو و اینتر میلان را نیز دارد. با توجه به عملکرد موفق این بازیکنان در مسابقات لیگ اروپا، به نظر می رسد این بازیکن یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم فوتبال اکوادور در جام جهانی باشد.
 
 
ارنر والنسیا نام دیگری در لیست بهترین بازیکنان تیم ملی اکوادور است که در تیم فنر باغچه ترکیه بازی می کند. این بازیکنان به عنوان بهترین گلزن تیم ملی خود شناخته شده و ۳۲ سال سن دارد. این دومین تجربه مسابقات جام جهانی وانسیا به شمار می رود.
 
 
باید دید این تیم که در ۱۲ بازی اخیر خود فقط یکبار شکست خورده است، در جام جهانی چه عملکردی را به ثبت می رساند. آنها در اولین بازی خود باید برابر قطر میزبان قرار بگیرند.

 



کلیدواژه ها »