هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 04:13
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت 15:30
چهارشنبه 11 آبان 1401 15:10 ساعت
2022-11-2 15:30:55
شناسه خبر : 362095
بیش از ۹۰ درصد کسانی که در حوادث اخیر دستگیر شدند بعد از ۲۴ ساعت آزاد شدند.
بیش از ۹۰ درصد کسانی که در حوادث اخیر دستگیر شدند بعد از ۲۴ ساعت آزاد شدند.
گروه سیاسی _ رجانیوز: بیش از ۹۰ درصد کسانی که در حوادث اخیر دستگیر شدند بعد از ۲۴ ساعت آزاد شدند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در حاشیه همایش بسیجیان قوه قضائیه و وزارت دادگستری درباره حادثه تروریستی شیراز و دستگیری عاملان آن گفت: برای عملیات این حادثه دونفر باهم آمده بودند که یک نفر وارد حرم شده بود و نفر دیگر جدا شده بود که شاید همه کاره نفر دوم بود که دستگیر شد. بعد از دستگیری نفر دوم با اطلاعاتی که داد، ۵ الی ۶ نفر در این خصوص که مطلع بودند دستگیر شدند و تحقیقات ادامه دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که در اغتشاشات اخیر چند نفر دستگیر شدند؟ گفت: اطلاعی ندارم ولی بیش از ۹۰ درصد کسانی هم که دستگیر شدند بعد از ۲۴ ساعت آزاد شدند.
وی افزود: کسانی که به صورت مسلح در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند، جلسات محاکمه آنها به صورت علنی منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.
 
معاون اول قوه قضائیه در ادامه با با بیان اینکه یکی از پرسش‌های مردم از ما این است که با مفسدان و اختلاس گران چه کرده‌ایم؟ گفت: بسیاری از مطالب را نمی‌توانیم بگوییم، گاهی اوقات فردی را دستگیر می‌کنیم و در همان روز نخست با یک مصاحبه فردی که مسئولیتی هم ندارد، حکم اعدام او در اذهان عمومی صادر می‌شود. اما با بررسی پرونده می‌بینیم که هیچ مستنداتی وجود ندارد و فرض کنید پس از مدتی مجازات ۱۰ سال زندان برای این فرد صادر می‌شود و مردم با این حکم قانع نمی‌شوند لذا با انتشار خبر نادرست مردم دچار تشکیک می‌شوند.
 
وی درباره سامانه هوشمند ارجاع گفت: دیروز جلسه‌ای با متولیان امر داشتیم و براساس اطلاعاتی که از دادگستری‌ها داشتیم و اقداماتی که انجام دادیم به صورت نمونه در دو استان آن را پیاده و اجرایی کردیم و تصمیم داریم در کل دادگستری‌ها آن را انجام دهیم و دیگر با این سامانه یک پرونده که بلاارجاع مانده باشد نداریم.