هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 02:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 20:44
دوشنبه 4 مهر 1401 20:32 ساعت
2022-9-26 20:44:54
شناسه خبر : 360987
حمید رسایی، نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ی ویژه‌ی خبری، در رابطه با مسئله‌ی حجاب و آشوب‌های اخیری که در جامعه اتفاق افتاده است، به بیان نکاتی پرداخت.
حمید رسایی، نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ی ویژه‌ی خبری، در رابطه با مسئله‌ی حجاب و آشوب‌های اخیری که در جامعه اتفاق افتاده است، به بیان نکاتی پرداخت.
گروه سیاسی-رجانیوز: حمید رسایی، نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ی ویژه‌ی خبری، در رابطه با مسئله‌ی حجاب و آشوب‌های اخیری که در جامعه اتفاق افتاده است، به بیان نکاتی پرداخت. 
 
به گزارش رجانیوز؛ رسایی با تاکید بر رعایت مسئله‌ی حجاب در جامعه اظهار کرد: امروز مسئله‌ی حجاب به یک مسئله‌ی سیاسی تبدیل شده است. یک عده‌ای حجاب را سنگری می‌بینند که اگر از آن عبور کنند، می‌توانند از خیلی چیزهای دیگر عبور کنند و خیلی از سدها را بشکنند. 
 
وی ادامه داد: وقتی شاهد آن هستیم که تمام سرمایه‌های دشمن روی این مسئله قرار گرفته است، معلوم می‌شود که برای آن‌ها موضوعیتی ایجاد شده است. بنابراین اصل این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد و حساسیت کافی نسبت به آن وجود داشته باشد. 
 
عضو سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه‌ی برخور با بی‌حجابی بیان کرد: در روش و شیوه این بحث خیلی تغییرات لازم است. ما نمی‌توانیم با جامعه به صورت دوگانه برخورد کنیم؛ بدین معنا که در خیابان با کسانی که پوشش نامناسب دارند اعمال قانون صورت بگیرد اما کسانی که چهره هستند و عامل تغییر شیوه‌ی زندگی جوانان هستند، برخوردی نشود. 
 
رسایی ادامه داد: اگر لازم است که پلیس اعمال قانون انجام دهد که نیاز جامعه نیز است، ابتدا باید سراغ این افراد چهره برود. این‌ها که اسم و رسم و آدرس مشخص دارند و صفحات مجازی‌شان ثابت کننده‌ی خیلی چیزها است در اولویت هستند. 
 
رسایی در ادامه به برخورد با کسانی که در رسانه‌ها علی‌الخصوص رسانه‌ی ملی حضور داشتند و امروز آتش بیار معرکه شدند تاکید کرد و اظهار داشت: بعضی از افرادی که در صدا و سیما آنتن داشتند، این روزها به اسم صدای مردم، از آشوبگران و اغتشاشگران حمایت می‌کنند. این دوگانگی باید در جمهوری اسلامی حل شود.
 
حمید رسایی با اشاره به برخورد با بی‌حجابان بیان کرد: ضرب و شتم در هیچ موردی مجاز نیست و پلیس هم این موضوع را قبول نمی‌کند. شاید موقعی یک نیروی پلیسی در یک بزنگاهی از کوره در رود. این عمل اشتباه است و باید با وی برخورد شود. 
 
وی در این باره ادامه داد: در همین روزها علی‌رغم اینکه بلواها و آشوب‌ها را محکوم می‌کنیم، برخی از صحنه‌ها نشان می‌دهد که جایی نیروهای پلیس ایستادند و خانمی به صورت پلیس تف می‌کند. کسی که لباس شخصی به تن دارد و باتوم هم دستش است و مشخص است که از همکاران پلیس است شروع به زدن این خانم می‌کند. این موضوع قابل دفاع نیست. درست است که خانم کار اشتباهی کرده است اما این حرکت باعث می‌شود که صبوری‌ها و زحمات پلیس زیر سوال برود. 
 
رسایی با اشاره به ملایمت‌های نیروی انتظامی در وقایع اخیر ادامه داد: نگاهی به اتفاقات چند روز گذشته نشان می‌دهد که پلیس در بیشتر مواقع صبوری کرده است. حال زمانی هم بوده که ناملایمتی رخ داده و این موضوع باید توسط مسئولین ذی‌ربط در نیروی انتظامی بررسی شود و با پلیس خاطی برخورد شود. همین آدم اگر پیدا شود و با حضور در جلوی دوربین با وی برخورد شود، اتفاقا موجب حفظ اقتدار پلیس خواهد شد.
 
نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برخورد قاطع با اغتشاشگران اخیر بیان کرد: مطالبه‌ی مردم برخورد قاطع با اغتشاشگران و حامیان آن‌ها است. اگر این برخورد قاطع صورت نگیرد، شما اکثریتی از جامعه را دلسرد خواهید کرد. 
 
وی با اشاره به اتفاقات ۹ دی سال ۸۸ ادامه داد: در قصه‌ی ۹ دی بعد از اینکه آشوبگران حدود ۸ ماه کشور را به لبه‌ی پرتگاه بردند و در آن ماجرا کسانی حضور داشتند که سابقه‌‌هایی نیز داشتند اما نظام با آن‌ها مدارا کرد. این مدارا کردن تا زمانی که بحث به توهین مراسمات حسینی(ع) برسد، ادامه داشت. 
 
وی ادامه داد: زمانی که آن واقعه در روز عاشورا اتفاق افتاد، مردم حماسه‌ی ۹ دی را بوجود آوردند. امروز هم مردم وقتی می‌بینند بسیاری از این محرکان خارج از کشور هستند و حرکاتی نظیر آتش زدن قرآن انجام می‌دهند یا برخی از آن‌ها پرچم مقدس ایران را به آتش کشیدند و به مساجد و نیروی انتظامی حمله کردند. مردم توقع دارند با این‌ها برخورد قاطعی شود و مماشاتی صورت نگیرد. 
 
رسایی با تاکید بر برخور با حامیان آشوبگران اظهار کرد: نه فقط با کسانی که در میدان عمل آتش بیار معرکه شدند بلکه با کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند نیز باید برخورد شود. 
 
وی در خصوص ادعاهای افرادی نظیر مهران مدیری بیان کرد: وقتی شخصی با پول و دوربین صدا و سیما شهرت پیدا می‌کند و پول‌هایش را از صدا و سیما هم دریافت کرده است، حال مدعی می‌شود که من در کنار مردم خواهم بود و صدا و سیما حقی ندارد حتی یک فریم از برنامه‌های من را پخش کند. این اشخاص در واقع از کسانی که پرچم آتش می‌زنند، از کسانی که نسبت به نیروی انتظامی تعرض می‌کنند، بانک و مسجد آتش می‌زنند و آدم‌های بسیاری را می‌کشند حمایت می‌کنند. اگر نظام با این‌ها برخورد نکند و پس از گذشت این وقایع دوباره سر و کله‌ی این افراد در صدا و سیما پیدا شود، دفعات بعد مردم را نمی‌توانید در حماسه‌هایی نظیر ۹ دی ببینید. 
 
وی ادامه داد: یک مورد مشهور برخورد با این افراد را می‌توان برخورد با یکی از اسطوره‌های فوتبال ترکیه را مثال زد. بعد از اینکه این شخص از فوتبال کناره‌گیری کرد، وارد سیاست شد. پس از کودتای ترکیه مشخص شد که این فرد در کودتا نقش داشته است. هرچند که این فرد به آمریکا فرار کرد اما تمام اموالش مصادره گردید. 
 
وی در خصوص نقش علی کریمی در اتفاقات اخیر اظهار کرد: الان آقای کریمی که زمانی بازیکن تیم ملی بوده و فکر می‌کند که رهبر یک نهضتی می‌تواند باشد، چرا اموالش که در داخل ایران است مصادره نمی‌شود؟ وقتی با این‌ها برخورد نشود و مردم ببینند که چه‌بسا از این افراد حمایت نیز می‌شود، پشتوانه‌ی اصلی را از دست خواهیم داد.
 
رسایی با اشاره به نقش رسانه‌ها در واقعیت‌ها و روایت‌ها بیان کرد: چیزی که مردم باید به آن توجه کنند این است که ما یک واقعیت داریم و یک روایت. دشمنان در واقعیت اکثریت نیستند اما سعی می‌کنند با استفاده از رسانه و فضای مجازی روایت را به طور دیگری بیان کنند. 
 
وی ادامه داد: در عین اینکه مردم انتقادات و گلایه‌هایی دارند اما به اصل نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند. 
 
رسایی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در این قضایا اظهار کرد: نقش صدا و سیما در این مسائل نیز مهم است. صدا و سیما نقش بی‌بدیلی در مقابله با این روایت‌سازی‌های دروغ دارد. باید خارج از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا چهر‌ه‌های دیگری که حرفی برای گفتن دارند در برنامه‌های تلویزیونی حضور یابند.


دیدگاه کاربران

مطالبه انقلابی امروز محاکمه انقلابی مهران مدیری ** دستمزد نجومی **و علی کریمی ** بعنوان محرک اغتشاشات اخیر** است ... قضاوت علوی... محاکمه باقاطعیت ... بازدارندگی انقلابی درباره این افراد مشهور سخت گیری حداکثری وبرخورد با امثال مدیری وکریمی بعنوان مفسد فی الارض ومحارب باشد

رسایی نماینده ی مردمی است

دم کریم باقری گرم
ایا نباید شما هم ازش تقدیر کنید

رای منفی!
-16
رسایی همواره صدای مستضعفین بوده است.
از او تشکر می کنم

پسندیدم
9
نفری 100 میلیون برای جبران خسارات به اتوبوسرانی و شعب بانک ها و کسب و کار مردم از فریب خوردگان بگیرند و لیدرها هم که ان شا الله اعدام برای تشفی دل خانواده شهداء و مردم.