هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 03:21
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 19:31
سه شنبه 25 مرداد 1401 17:57 ساعت
2022-8-16 19:31:28
شناسه خبر : 359925
یک جست و جوی ساده درچند سایت فروش بلیط نشان میدهد قیمت ها از سه و نیم میلیون تومان تا شش میلیون بوده و این شایعه که با استقبال رسانه‌های فارسی زبان مواجه بوده واقعیت ندارد.
یک جست و جوی ساده درچند سایت فروش بلیط نشان میدهد قیمت ها از سه و نیم میلیون تومان تا شش میلیون بوده و این شایعه که با استقبال رسانه‌های فارسی زبان مواجه بوده واقعیت ندارد.

گروه سیاسی-رجانیوز: دو روز پیش، روزنامه جوان در خبری هزینه بلیط هواپیما از تهران به سمت نجف را ۵۸ میلیون تومان اعلام کرد و نوشت:« قطعاً عجیب است، ولی امروز صبح پروازی از تهران به سمت نجف انجام خواهد شد که قیمت هر بلیط آن چیزی نزدیک به ۵۸ میلیون تومان است، این در حالی است که برای مسافت دورتری مانند سفر از تهران به فرانکفورت، با همان ایرلاین و در همین روز، قیمت کمتر از ۱۸ میلیون تومان خواهد بود».

 

این خبر دست مایه رسانه‌های معاند فارسی زبان شده است و از این موضوع در تیترهای خبری خود در صفحات مجازی استفاده کردند.

 

 

 

 

اما ماجرای از چه قرار بود؟ آیا بلیط های هواپیما برای سفر زیارتی به کربلا ۵۸ میلیون تومان، درحالی که سفر به ترکیه 10 میلیون تومان است؟

 

هر وسیله نقلیه نظیر خوردو یا قطار دارای نوع سبک و کلاس هستند. افراد با توجه به هزینه و سرمایه‌ی شان درجات مختلف از آنها را انتخاب می کنند. بلیط 58 میلیون تومانی، برای هواپیمایی است که از کشورهای خارجی، وارد ایران می شوند. اکثر این هواپیماها که کلاس A هستند دارای چند مقصد می باشند. یعنی بعد از فرود بر نجف، به مقصد های بعدی نظیر ترکیه و یا امارت می روند.   

 

اما همان روز رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بعد از حواشی ایجاد شده در این خصوص اعلام کرد که قیمت پرواز میان تهران به نجف حده اکثر باید 6 میلیون تومان باشد.

 

 

 

 اما حالا امروز با یک جست و جوی ساده درچند سایت فروش بلیط هواپیما ما شاهد قیمت های حداقل سه و نیم میلیون تومان و حداکثر 6 میلیون تومان هستیم. به نظر می‌رسد رسانه‌ها باید در خصوص انتشار مطالب این چنینی که با واقعیت فاصله دارد توجه بیشتری را به خرج دهند.