هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 13:35
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت 14:32
پنجشنبه 20 مرداد 1401 14:31 ساعت
2022-8-11 14:32:56
شناسه خبر : 359764

چه زمانی ایزوگام کنیم بهتره؟

 

بهترین زمان برای نصب ایزوگام همواره یکی از سوالات مهم بوده که مورد توجه همگان است. اگر ایزوگام  در زمان مناسب نصب نشود دچار آسیب دیدگی شده و اگر به موقع نصب شود، به طور یقین باعث میشود که عمر مفید ایزوگام و ساختمان افزایش یابد. ما به شما اطلاعاتی در این زمینه ارائه می کنیم که می تواند مفید باشد. فصل نصب ایزوگام، ماه نصب ایزوگام و شرایط خود ساختمان هم از جمله موارد موثر در هنگام نصب ایزوگام به شمار می آید که باید به طور جدی به آن دقت نمایید.

بهترین فصل و زمان برای اجرای ایزوگام فصل تابستان است. فصل تابستان و هوای گرم باعث از بین رفتن رطوبت شده و در نتیجه موجب چسبندگی بالای سطح ایزوگام به پشت بام میشود. همچنین ماه مناسب برای اجرای ایزوگام مرداد و شهریور است. نصب ایزوگام در حالت خشک بودن مهم است و البته سردی هوا نیز اهمیت دارد چرا که سردی هوا موجب شکنندگی و خشک شدن ایزوگام میشود و به آن آسیب میزند. پس نه تنها خوب بودن موقعیت و خشک بودن سقف مهم است بلکه درجه هوا هم باید مورد توجه قرار بگیرید. بهترین دما برای نصب ایزوگام بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد میباشد که ایزوگام حالت طبیعی خود را حفظ میکند.

سطح مرطوب و خیس پشت بام باعث نچسبیدن ایزوگام به سطح پشت بام میشود و شکاف هایی بین لایه های ایزوگام ایجاد میشود که باعث نفوذ رطوبت به سطح داخلی سقف و نم زدگی نمای داخل منزل و البته سست شدن دیوارها می شود.

زمان نصب ایزوگام

آیا هر ایزوگامی برای ما خوبه؟

 

مسلماً انتخاب بهترین مارک ایزوگام که هم قیمت مناسب باشد و هم برای پشت بام به کار بیاید یکی از بخش های مهم در عایق کاری است. ایزوگام برای پشت بام و سقف آپارتمان ها باید بر اساس استانداردها و نیازها انتخاب و خریداری شود. معمولاً ایزوگام سقف از محصولات دو لایه فویل دار که حداقل ضخامت آن ها 4 میلیمتر است پیشنهاد می شود.

از عایق های رطوبتی ایزوگام برای جلوگیری از ورود رطوبت و آب به داخل ساختمان استفاده میشود. یعنی در هر جایی که لوله آب و فاضلاب تعبیه شده باشد در نظر بگیرید که حتماً باید عایق بندی شود. عایق رطوبتی ایزوگام در ساختمان های مسکونی معمولاً ایزوگام پشت بام، کف سرویس های بهداشتی و حمام و دستشویی، تراس، دور لوله های فاضلاب، آشپزخانه، زیرزمین، پارکینگ و .......استفاده بیشتری دارد. در منازلی که سیستم گرمایشی از کف و پکیج دارند، همه لوله ها را با عایق می پوشانند. حالا می توانید حدس بزنید که هم نوع ایزوگام و هم نحوه انجام هر عایقی در قسمت های مختلف می تواند متفاوت باشد.

یعنی در انتخاب ایزوگام و نوع آن و چگونگی نحوه نصب عایق رطوبتی ایزوگام و زمان اجرای آن باید دقت شود. مثلاً ایزوگام دیوار برای سقف مناسب نیست و بالعکس.

در هنگام خرید ایزوگام دلیجان به نکات طلایی اشاره شده توجه داشته باشید چرا که با رعایت هر نکته ای هم می  توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم می توانید زمان تعمیر و بازسازی را تا مدت های مدیدی به تعویق بیاندازید.

ایزوگام بردین دلیجان

بهترین ایزوگام برای مناطق سردسیر

 

یکی از نکات مهم که در خرید ایزوگام برای پشت بام بهتر است رعایت شود، در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و انتخاب ایزوگام مناسب برای هر یک از مناطق آب و هوایی است. شرایط اقلیمی و آب و هوایی بر روی عمر مفید ایزوگام بسیار تاثیرگذار است. در مناطقی که آب و هوای خشک داشته و نور تابش آفتاب طولانی تر است از ایزوگام مخصوص این مناطق و در مناطقی که سردسیر هستند و یا این که در سال بیشترین رطوبت و باران را دارند از ایزوگام های ضخیم تر و مخصوص استفاده می شود. در ادامه به بهترین ایزوگام برای مناطق سردسیر اشاره می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

برای اجرای ایزوگام سقف و بام در مناطق سرد و با رطوبت و بارندگی بیشتر باید ایزوگامی را انتخاب کنید که استقامت بیشتری در برابر نفوذ رطوبت و آب به داخل سقف داشته باشد. ایزوگام هایی با قیر الاستیکی که از گروه C هستند می تواند بهترین گزینه باشد. ایزوگام باید حتماً استاندارد مختص این مناطق را داشته باشد. ایزوگام BPP ویژه مناطق سردسیر، بهترین دوام و کارایی را در این مناطق دارد.

یکی از بهترین مارک های ایزوگام مخصوص مناطق سردسیر، ایزوگام سوپر صادراتی هیرمان دلیجان است.

بهترین ایزوگام برای مناطق گرمسیر

 

در مناطق گرمسیری به دلیل تابش مستقیم نور خورشید و حرارت بالا معمولاً از عایق‌هایی استفاده میشود که مقاومت بالایی دارند. بهترین ایزوگام های مخصوص مناطق گرمسیری از نوع H هستند؛ مهمترین ویژگی این ایزوگام ها این است که در دمای بالا به اصطلاح دفرمه و نرم نمی شوند. از خاصیت این نوع ایزوگام این است که قبل از نصب نیز انعطاف پذیری آن ها نسبت به سایر ایزوگام ها کمتر است.

از نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب ایزوگام پشت بام در نظر داشته باشید، دقت در کیفیت و استاندارد است چرا که اگر ایزوگام نامرغوب باشد عمر مفیدی نداشته و حتی کمتر از یک سال هم دوام دارد و هزینه ای بعدی را به همراه خواهد داشت. در ادامه بهترین برند ایزوگام دلیجان را به شما معرفی می کنیم.

ایزوگام هیرمان دلیجان

 بهترین برند ایزوگام دلیجان کدوم شرکت؟

 

انتخاب بهترین مارک ایزوگام دلیجان شاید کار آسانی نباشد چرا که انبوه شرکت ها در این قطب صنعتی تولید عایق های رطوبتی در دلیجان فعالیت داشته و هر یک بر کیفیت برتر و قیمت مناسب تر تاکید دارند اما قیمت ایزوگام هیرمان دلیجان، پشم شیشه ایران، سراپوش و شرق دلیجان به نسبت کیفیتی که دارند بسیار خوش قیمت هستند.

بهترین برندهای ایزوگام در بازار چندین ویژگی بارز دارند از جمله این که دارای وزن و ضخامت و نشان استاندارد هستند. برای هر یک از مناطق سردسیر و گرمسیر به صورت جداگانه تولید شده و بهترین قیر پلیمری و الیاف درجه یک در تولید چنین ایزوگامی نقش اساسی دارد.

انواع مختلف عایق رطوبتی که هر یک کاربرد و کارکرد جداگانه دارند در شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان با کیفیتی رقابتی و مرغوب تولید می شوند. بهترین مارک ایزوگام دلیجان به اذعان مصرف کننده در بازار ایران به محصولات شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان تعلق گرفته است.

شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان با تولید محصولاتی تحت برندهای هیرمان، بردین و حلزون دلیجان توانسته است توانایی خود را در تولید عایق های رطوبتی و عرضه در بازارهای داخلی و جهانی به اثبات برساند.

منبع: ایزوگام دلیجان