هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 12:05
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت 11:05
چهارشنبه 19 مرداد 1401 10:17 ساعت
2022-8-10 11:05:25
شناسه خبر : 359730
سراسر سرزمین‌های اشغالی رنگ خون گرفته است. در نخستین ساعات دیروز در حالی که مردم غزه در حال خاکسپاری و عزاداری برای ۴۶ شهید خود در حملات سه روزه ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه بودند، در درگیری‌ها بین جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در نابلس نیز ۴ نفر به شهادت رسید و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.
سراسر سرزمین‌های اشغالی رنگ خون گرفته است. در نخستین ساعات دیروز در حالی که مردم غزه در حال خاکسپاری و عزاداری برای ۴۶ شهید خود در حملات سه روزه ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه بودند، در درگیری‌ها بین جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در نابلس نیز ۴ نفر به شهادت رسید و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.
سراسر سرزمین‌های اشغالی رنگ خون گرفته است. در نخستین ساعات دیروز در حالی که مردم غزه در حال خاکسپاری و عزاداری برای ۴۶ شهید خود در حملات سه روزه ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه بودند، در درگیری‌ها بین جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در نابلس نیز ۴ نفر به شهادت رسید و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه ایران؛ ابراهیم نابلسی، یکی از فرماندهان جهاد اسلامی از جمله کسانی بوده که در این حمله ترور و به شهادت رسیده است.
 
 
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، صبح دیروز نیروهای امنیتی اسرائیل اندکی بعد از حمله به نابلس، خبر داده بودند، توانسته‌اند، ابراهیم نابلسی را هدف قرار دهند. آنها همچنین اعلام کرده بودند، در حمله به منزل نابلسی، یکی دیگر از اعضای جهاد اسلامی را هم که در این محل حضور داشت، هدف قرار داده‌اند. ابراهیم نابلسی، جوان مبارز فلسطینی که هنگام شهادت ۳۰ سال داشت، از چند ماه پیش تحت تعقیب نیروهای امنیتی اسرائیل قرار داشت. او که فلسطینیان به وی لقب «شیر نابلس» را داده بودند، یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهدای الاقصی بود که مسئولیت بسیاری از عملیات‌ فلسطینیان در کرانه غربی را بر عهده دارد. جهاد اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت شهادت ابراهیم نابلسی، منتشر کرده ، به رژیم صهیونیستی هشدار داده است، «منتظر پاسخی درخور جنایت انجام شده» باشد.
 
بنا بر این گزارش در پی اعلام شهادت ابراهیم نابلسی، صدها نفر از ساکنان نابلس، مقابل بیمارستانی که پیکر این شهید در آن قرار داشت، تجمع کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند. بنا بر این گزارش، یکی از شهدای دیروز نابلس، نیز جوانی ۱۶ ساله بوده است.
 
 
حملات به نابلس
به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، صبح دیروز، تنها یک روز بعد از اعلام آتش‌بس میان تل‌آویو و جهاد اسلامی که منجر به پایان جنگ سه روزه غزه شد، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با حمله به منازل فلسطینیان در حومه نابلس اعضای جهاد اسلامی در این منطقه را هدف قرار دادند. شهری که خاستگاه بسیاری از حملات یک سال اخیر جهاد اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بوده و از جمله چندین عملیات استشهادی اعضای جهاد اسلامی در تل‌آویو نیز از این شهر کلید خورده است. بنا بر این گزارش، در پی یورش نظامیان اسرائیلی به حومه و شهر نابلس که با گلوله‌های جنگی انجام شد، جوانان فلسطینی با سلاح‌های خود به مقابله با این نیروها برخاستند. بنا بر آماری که هلال احمر فلسطین اعلام کرده است، ۶۹ فلسطینی با گلوله‌های جنگی که نیروهای امنیتی اسرائیل شلیک کردند، زخمی شدند. هلال احمر فلسطین تأکید کرده، از بین این زخمی‌ها حال عمومی ۴ نفر وخیم است. این در حالی است که بنا بر گزارش سایت خبرگزاری فلسطینی وفا، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرده، سه نفر از این چهار نفر ظهر دیروز به شهادت رسیدند.
 
ادامه محکومیت‌های حمله به غزه
در حالی که حمله به نابلس را می‌توان پرده دوم حمله رژیم صهیونیستی به جهاد اسلامی فلسطین دانست، در غزه نیز همچنان فضای پر تنشی ناشی از شهادت ده‌ها ساکن این شهر حکمفرما است. به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، دفتر حقوق بشر در فلسطین، روز گذشته در بیانیه‌ای آخرین آمار از شهدا و مجروحان حمله اسرائیل به غزه را منتشر کرد. بنا بر این آمار، در طول سه روز حملات بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۴۶ نفر که ۱۶ نفر از آنان کودک بودند، به شهادت رسیدند. ۳۵۰ نفر نیز در این حملات زخمی شدند. دفتر حقوق بشر فلسطین در بیانیه خود تأکید کرده است: «این تعداد تلفات و خسارات باعث نگرانی‌های شدید این دفتر شده است. این در حالی است که بنا بر اصول و قوانین حقوق بشر، هر حمله‌ای که منجر به مرگ یا جراحت غیر نظامیان شود، از دید این سازمان محکوم است.» این بیانیه همچنین خواهان تحقیقات فوری، مستقل و بی‌طرفانه در مورد حوادث مربوط به غزه که شهادت غیرنظامیان غزه را رقم زد، شده است و درباره ادامه محاصره غزه که موجب رنج مردم این منطقه شده، هشدار داده است.در همین حال ،گزارش‌ها حاکی از برگزاری جلسه دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت غزه است. در این نشست نیز اعضا درباره رخدادهای غزه که آتش بس آن شکننده توصیف شده است، به ابراز نگرانی بسنده کردند. این در حالی است که همزمان با آن ،نماینده فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‌هایی به رئیس شورای امنیت سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی، خواهان رسیدگی به حقوق فلسطینیان شد. وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد، در بیانیه‌ای خطاب به دیوان کیفری بین‌المللی، خواهان جلب یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است.
 
نگاه
​​​​​​​تجدید میثاق نصرالله با آرمان فلسطین
دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته در مراسمی در ضاحیه بیروت برای بزرگداشت عاشورای حسینی ضمن تجدید میثاق با آرمان فلسطین تأکید کرد: «حزب‌الله همواره کنار فلسطین می‌ماند.»
به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام داشت: «ما به مجاهدین فلسطینی افتخار می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی می‌داریم و تأکید می‌کنیم همواره در جبهه مقدم برای دفاع از فلسطین حضور داریم. همان‌طور که ۴۰ سال پیش با این مسأله مقدس بیعت کردیم.» وی همچنین با بیان اینکه مقاومت از همیشه قوی‌تر است، تأکید کرد: «ما پیام‌های لازم را در جنگ غزه دریافت کردیم و شاهد قدرت و استواری مردم غزه بودیم. دشمن باید کسانی را که در جبهه مخالف ایستاده‌اند بشناسد. در لبنان مقاومت ثابت کرد می‌تواند ارتش‌هایی را که مدعی هستند شکست‌ناپذیرند، در هم بشکند.» وی که در میان جمع کثیری از عاشقان امام حسین(ع) سخن می‌گفت، ضمن تسلیت بابت روز عاشورا و شهادت سیدالشهدا به عزاداران حسینی به خشونت‌هایی که علیه شیعیان در شماری از کشورها صورت گرفته پرداخت و از جمله با شهروندان نیجریه که در مراسم سوگواری عاشورا هدف تیراندازی قرار گرفته اند و با شیخ ابراهیم الزکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه ابراز همدردی کرد. نصرالله درباره ممانعت رژیم آل خلیفه از برگزاری مراسم عزاداری محرم در این کشور توسط شیعیان نیز گفت: یکی از زشت‌ترین و شنیع‌ترین نظام‌هایی عادی‌کننده روابط با اسرائیل نظام بحرین است که نمی‌تواند وجود پرچم‌های امام حسین(ع) را تحمل کند در حالی که صهیونیست‌ها آزادانه در بحرین گشت و‌گذار می‌کنند. ایشان در این سخنرانی به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مهدی المهندس، شهدای مقاومت اشاره کرد و گفت: «ایران قبله اسلام و قلب محور مقاومت خواهد ماند.»